Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth 595: Je libo turismo, nebo competizione?

David Bureš
Diskuze (50)
Zatímco verze turismo disponuje elektromechanickou převodovkou, competizione používá pětistupňový manuál.

Abarth rozšíří nabídku upravených pětistovek o verzi 595, která bude dostupná v provedeních turismo a competizione, přičemž každé z nich cílí na jiné zákazníky. Světová premiéra Abarthu 595 proběhne na prosincovém autosalonu v Boloni.

Abarth 595 bude v obou verzích poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1,4 Turbo T-Jet vyladěným na výkon 118 kW. Točivý moment v módu Sport vrcholí hodnotou 230 Nm v 3000 min-1. To jsou stejné parametry jako v případě Abarthu 500 s kitem esseesse.

Automobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 s a jede maximální rychlostí 211 km/h. V kombinovaném cyklu činí spotřeba paliva 6,5 litrů benzinu na 100 km.

Verze turismo je podle Abarthu určena všem, kteří sice milují sportovnost a vysoký výkon, ale zároveň požadují eleganci a osobitost. Abarth 595 turismo bude standardně dodáván s elektromechanickou převodovkou Competizione s řazením pádly pod koženým volantem.

Vůz bude mít dvoubarevnou karoserii, exemplář vystavený v Boloni bude kombinovat červenou Officina s šedou Pista, přičemž tyto barvy budou odděleny bílým proužkem. Elegantní vzhled podtrhují 17palcová hliníková kola v titanovém provedení. Černo-červené barevné schéma je použito i uvnitř.

Naproti tomu variantu competizione si podle Abarthu pořídí spíše puristi a sportovní nadšenci. Tím nejdůležitějším prvkem Abarthu 595 competizione je totiž ten, že místo elektromechanické převodovky používá pětistupňový manuál.

Karoserie vozu je lakována šedou Record, 17palcová kola v titanovém provedení se od verze turismo liší jiným designem, navíc se za nimi rýsují žluté brzdové třmeny od firmy Brembo.

Sportovní sedačky s nápisem 595 na integrovaných opěrkách hlavy kombinují Alcantaru s kůží.

Obě provedení se pak shodují v hliníkovém logu 595 na boku karoserie a víku zavazadlového prostoru, které odkazuje na původní Abarth 595, postavený na základech originálního Fiatu 500.

Zákazníci si od začátku letošního prosince mohou k autu pořídit kožená zavazadla Tramontano s nápisem turismo, respektive competizione, která jsou stejné barvy jako čalounění interiéru těchto Abarthů. Zájemci si mohou také připlatit za vylepšení brzdového systému a podvozku.

David Bureš
Diskuze (50)
27. 11. 2011 10:43
Re: 1 JARMIL
Dražší stylový vůz? A to píšeš o čem? O pětistovce? To sisi asi speltl auto nebo diskuzi. Tak si dál namlouvej, že to je drahý luxus. A mimochodem, jaká že ta čísla jsou? A jaká byla loni? Pokud vím, tak propad je kolem 25% letos. Třetí rok prodejů....Luxus za 269až 355 tisíc? To jsou bežné ceny lepších miniaut nebo lacinějších malých aut. Co tam ještě máš?
Avatar - manitou
24. 11. 2011 11:27
Re: 1 JARMIL
omlouvám se za ten výraz, ale co to meleš ? podivej se na prodejní čísla za evropu, na dražší stylový vůz velmi dobré.
jak píše GTI: mokrý hadry na vrátnici dole v přízemí vlevo ;-) :yes:
23. 11. 2011 22:49
Re: 1 JARMIL
Jasně, a blábolit o úžasneém designu, stylovosti a já nevím o čem všem ještě je ukázka geniality všeho druhu, absolutního vkusu a uměleckého cítění. Smiř se s tíám, že je to kýčovitá napodobenina něčeho, co tady ´kdysi bylo a jenom degenerace může zplodit takovouhle čínskou napodobeninu vydávat ji za stylovku. No, neboj se, tobe podobní tady ještě před rokem věštili, jak tadle kopka hnoje bude válcovat všechno možné a stačí se podívat na pro´deje a člověk si vzpomene na fil U konce z dechem....
23. 11. 2011 22:45
Re: 1 JARMIL
Ach jo, blbe, ty nezklameš nikdy.
23. 11. 2011 22:44
Re: Ani jedno ani druhé
Jasně drbnutý hornouhře, od tebe podobná vyjádření potěší, děláš mi radost, nejvíc mně zklame, když se nějaký tupoun tvého typu neozve.