Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abt RS6+ Nogaro Edition: Limitka kombíku má o 130 koní víc než tovární verze

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Abt se loučí se současnou generací Audi RS6 ve velkém stylu. Že limitovaná edice Nogaro nepotřebuje více výkonu? Ale no tak...

Audi představilo ostrý kombík RS6 Avant coby výkonnější verzi Performance v edici Nogaro v únoru letošního roku, což znamená, že vychází z již odcházející generace C7 (Typ 4G). Je vlastně rozlučkou... Modrá barva vzdala hold kultovnímu RS2 z roku 1994. Zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turby dává 605 koní (445 kW) a 750 N.m. Autu poskytuje takřka supersportovní výkony: z klidu na stovku sprintuje za 3,7 s a maximálka vrcholí 305 km/h. Pak zasáhne elektronika, jinak by čtyřkolka upalovala asi ještě rychleji. Stopadesátikusová limitka stála 124.200 eur.

Už při uvedení čtyři kruhy potvrdily, že komu tyhle extrémní výkony nebudou stačit, může sáhnout po verzi od dvorního tunera koncernu Volkswagen, firmy Abt Sportsline. Ta nabízí rovnou 705 koní (519 kW) a 880 N.m, nejvýše se dostane až na třistadvacítku. Ovšem pozor, to není zdaleka všechno. Teď se slavní ladiči, kromě jiného i závodnická rodinka, dostali na 735 koní (541 kW) a 920 N.m. Originální tovární verzi pokoří aktuálně modifikovaný kombík v akceleraci z nuly na 100 km/h o nezanedbatelných 0,6 s.

Speciální barva zůstala, standardní černá kola s už tak dost velkým průměrem 21 palců nahradila vlastní, ještě o palec větší s osmi paprsky. Na karoserii přibylo uhlíkových vláken, která najdeme rovněž v černo-modrém kokpitu, samotné Audi mělo v nabídce i čistě tmavou verzi. Interiér kombinuje umělý semiš s kůží, nesmějí chybět ani patřičné emblémy. Na propagačním videu si to RS6 od Abtů rozdává s bílou R8 V10 Plus, navíc vybavenou balíčkem Performance od Audi Sportu.

Okruh Nogaro v jihozápadní Francii, jehož název série nese, existuje od října 1960. Původně měřil jen 1,75 km, po přestavbách má takřka 3,64 km a jezdí se na něm závody menších monopostů, GT a hlavně evropský seriál tahačů. V letech 1978 a 1982 také hostil motocyklovou Grand Prix zařazenou do mistrovství světa. „Circuit Paul Armagnac“, jak zní oficiální název, je pojmenován po místním závodníkovi, který jezdil se sportovními vozy a jako mnoho jiných se zabil, konkrétně v říjnu 1962 v Montlhéry.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - Ozzman
29. 11. 2018 12:10
Re: Appeal
Za 1. By mne Sakra ještě víc nesnášel - Audi je největší zlo
Za 2. Vidím trochu problém v uživení takové bestie >:D

A to 4x4 - já to nevyžaduji, ani do svého auta jsem to vlastně ani nechtěl, tak nějak nebylo zbytí pokud jsem vyžadoval nějakou konfiguraci a že někdo tvrdí, že je to vždy k ničemu, tak je ... tak je akorát prodavač zesilovačů.
Avatar - speedfred
29. 11. 2018 09:41
Re: Appeal
...4x4 ideál pre teba. Prečo ju ešte nemáš ? :-)
Avatar - Ozzman
29. 11. 2018 08:33
Re: Appeal
Takže můžeš stěhovat lednici i na okruhu >:D To je super >:-[] Kombíkové nebe
Avatar - white label
28. 11. 2018 19:45
Re: Appeal
Jtj, i když v té karoserii (byl to Avant) je ten výkon motoru víc "zamaskovaný" (opticky i pocitově), než třeba v Gallardu.
Avatar - speedfred
28. 11. 2018 18:48
Re: Appeal
A??? To muselo byť asi hodne slušné zrýchlenie.