Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC pannenstatistik 2013: Nejčastěji se porouchá Matiz, i20 a Eos

Michal Fokt
Diskuze (123)
Německý autoklub ADAC zveřejnil informace o nejspolehlivějších a nejporuchovějších autech na německých silnicích v roce 2012.

Německý autoklub vydává ADAC Pannenstatistik už od roku 1978 a výjimkou není ani letošek, jenž shrnuje informace, nastřádané za minulý rok, kdy vyjel k více než 2,6 milionu poruch. Zjištěné informace zařadil do dvou kategorií - vítězů a poražených, přičemž letos ADAC vyzdvihl 21 automobilů a dvanáct označil jako nespolehlivé.

ADAC ve své nejnovější zprávě konstatuje, že se spolehlivost automobilů postupně zlepšuje, i nadále je však nejvíce problémů v oblasti elektroinstalace, respektive vybití autobaterie, k níž vyjížděl autoklub v 900.000 případech a to i u nejnovějších automobilů. V této oblasti se situace zatím nezlepšuje, jde o každou třetí vzniklou závadu a situaci neusnadňují ani množící se systémy Stop/Start, jejíž speciální autobaterii se umístěním v horkém prostředí motorového prostoru snižuje životnost. naopak klesá množství defektů pneumatik, ty dnes činí "jen" 10 % výjezdů.

Jako nespolehlivé označuje ADAC z těch nejoblíbenějších automobilů zejména Fiat Punto, Ford Mondeo a Volkswagen Eos, ale problémy mají i technicky jednoduché vozy, jako je Honda Jazz, Hyundai i20, respektive Chevrolet Matiz. Zlobí ovšem i kompakty Kia Cee_d a Hyundai i30.

ADAC ve své statistice letos monitoroval 93 modelových řad, které splňují kritéria pro zařazení (vyrobeny v posledních šesti letech, minimálně tři po sobě jdoucí léta a v některém ze těchto roků minimálně 10.000 výjezdů k danému typu auta) a takto vypadá seznam jedenadvaceti těch nejlepších (nejde o pořadí):

VW Fox, Ford Ka, Citroen C1, Nissan Micra, Mini, Peugeot 206, Renault Twingo, BMW X1, Audi A1, Citroen C4 Picasso, BMW 1, BMW 3, Mercedes A, Mercedes B, Mercedes C, Audi Q5, Audi A5, Audi A6, BMW X3, BMW 5er, Mercedes GLK.

Ty doplňuje dvanáct největších hříšníků:

Smart Fortwo, Chevrolet Matiz, Honda Jazz, Fiat Punto, Hyundai i20, Hyundai i30, Peugeot 308, Seat Ibiza/Cordoba, VW Eos, Ford Mondeo, Ford S-Max, Opel Zafira.

Jak dopadly jednotlivé kategorie se můžete podívat přímo na webu ADAC, jenž třídí samostatně minivozy, malé vozy, nižší střední třídu, střední třídu, vyšší střední třídu a dodávky a mikrobusy.

Michal Fokt
Diskuze (123)
29. 4. 2013 12:09
Re: Huinday a KIA
Vstřiky tam v té statistice u ceeda nepíšou. Problémy s motory jsou uváděny spíš u jiného koncernu, než u HMC.
Avatar - RWD
28. 4. 2013 21:12
Re: Klasika
Délka záruky nedokazuje vůbec nic! Podívej se na značku Koss, dávají doživotní záruku na sluchátka, ale molitany odcházejí jak na běžícím páse (jinak sluchátka jako taková kvalitní jsou). BEKO je u nás málo známá značka. Mám od nich pračku - dávají záruku 5let, je to snad důkazem kvality? Jistě že není, jen se snaží protlačit na trh. Je to běžná margetingová strategie. Můžu ti jen doporučit nepodléhat reklamně, jinak budeš jen další "ovčan" . :-!
28. 4. 2013 19:54
Re: TÜV, Dekra, Adac či J. D. Power. statistiky spolehlivost
jj, v tomhle případě možná dokonce nepřesný součet nepřesných čísel :-)
Avatar - dal
28. 4. 2013 16:01
Re: Klasika
Máš docela dobré logické schopnosti, to by blba nenapadlo. Takže až začnou tady auta prodávat číňani, tak dají záruku nejméně 10let.
Ty jsi opravdu dáreček, zeptej se lidí co mají TSI jestli by nechtěli záruku delší určitě ti řeknou, že ne.
Co jiného asi dokazuje lépe kvalitu než délka záruky? Kdyby totiž dal koncern na své výtvory plnou záruku 5let tak by to nemusel při kvalitě své produkce finančně ustát.
Přeber si to jak chceš.
Avatar - dal
28. 4. 2013 15:49
Re: Huinday a KIA
Mého švagra nechal na holičkách 2x zánovní Mercedes E, jednou v Rakousku podruhé na dálnici v Chorvatsku no a jeden známý má na SantaFe najeto přes 550 tis.km a měnil jenom spotřební věci jako brzdy, tlumiče, vstřiky a řetěz původní.
Já osobně jsem najel s FOFOI a II dohromady 400tis. s Accentem 200tis., má paní má na Atosu 120tis. a světe div se žádné závady.
S toho se nedají dělat žádné závěry, nikdo nedělá 100% spolehlivé auta.
Auta jsou ode všech značek srovnatelně spolehlivá, záleží jen na prioritách a peněžence co koupit.