Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 166

Pavel Tilšer
Alfa Romeo 166 je zatím poslední novinkou známe italské automobilky. Nová vlajková loď je nástupcem typu 164, který se vyráběl 10 let a už nebyl příliš konkurence schopný.

Na první pohled zaujme nová Alfa členitou maskou s typickými znaky Alfa Romeo, které ukazují příslušnost s novým designem, který je charakteristický pro všechny nové automobily Alfa. Z bočního pohledu zaujme na první pohled zejména lehce klínovitý tvar, který dodává nejdražšímu modelu na důstojnosti. Z profilu působí Alfa elegantním dojmem, některé detaily jako chromované kliky, rám oken tento pocit ještě umocňují. Zadní reflektory jsou stylisticky velmi podobné menšímu modelu Alfa 156. Nový je ale i design disků z lehkých slitin, který dodává lehký sportovní nádech. Vůz působí uceleným dojmem, ke kterému určitě přispívají také nárazníky v barvě vozu, které plynule přecházejí do karoserie vozidla.

Nejen novým designem se může pochlubit nová Alfa. Je nabitá nejmodernější elektronikou, ale najde se zde také mnoho nových prvků, které činí Alfu jedinečnou na trhu luxusních vozidel.

Alfa Romeo 166 byla postavena na podvozkové skupině shodné s typem Lancia Kappa, s rozvorem 2,7 m. Zadní víceprvková náprava má na každé straně jedno vlečné a dvě příčná ramena s prostorovým uspořádáním typu Multilink. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých příčných trojúhelníkových ramenech stejné konstrukce jako u Alfy 156. V této kategorii jsou samozřejmostí kotoučové brzdy na všech kolech. Sériově je montován systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD. Alfa 166 je seriově vybavena 16palcovými ocelovými disky s pneumatikami 205/55. Zákazník si potom vybrat z disků z lehkých slitin o velikostech 16 a 17 palců. Mensí z nich s pneumatikami 205/55, nebo 215/55. 17 palcové potom s pneumatikami o velikosti 225/45, které zlepšují jízdní vlastnosti nového vozu.

Motory, které se budou dodávat do nové Alfy uspokojí snad každého zákazníka. Na výběr bude mít z 5 nabízených motoru - 4 benzínové a 1 dieselový:

4 válcový 2.0 Twin Spark 16V

5 válcový 2.4 JTD (diesel)

6 válcový 2.5 V6 24V

6 válcový 2.0 V6 Turbo

6 válcový 3.0 V6 24V

2.0 Twin Spark

Nejmenší z motorů má obsah 1970 ccm a výkon 114 kW (155 koní) při 6400 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 187 Nm při 2800 ot./min. Motor je dodáván s 5stupňovou ručně řazenou převodovkou.

2.5 V6 24V

Motor o objemu 2492 ccm dosahuje 140 kW (190 koní) a max. točivého momentu 221.7 Nm. Výkon je přenášen přes 6tupňovou převodovku, na přání je možno vůz vybavit 5stupňovou samočinnou převodovkou Sportronic.

3.0 V6 24V

Nejsilnější z nabízených motorů šestiválec o objemu 2959 ccm s výkonem 166 kW (226 koní) je jedním z nejsilnějších agregátů ve své kategorii. Max. točivý moment dosahuje hodnoty 275 Nm. I tento motor je možno vybavit 5stupňovou samočinnou převodovkou.

2.0 V6 Turbo

Hlavně pro domácí italský trh Alfa vyvinula tento přeplňovaný motor, který spojuje výkon turbomotoru a kultivovaný chod šestiválcového motoru. Je vybaven turbodmychadlem Garrett T25 s mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor s obsahem 1996 ccm o výkonu 155 kW (205 koní) je vybaven sériově 6stupňovou převodovkou. Tento agregát dosahuje vysokého měrného výkonu, který je vyšší než 100 koní/litr objemu motoru.

2.4 JTD

Nabídku uzavírá jediný dieslový motor. Jedná se o 5válcový přeplňovaný motor s dvouventilovou technikou a přímým vstřikováním paliva. Motor má obsah 2387 ccm s výkonem 100 kW (136 koní) při 4000 ot./min a toč. momentem 304 Nm při 2000 ot./min. Tento motor nabízí zákazníkům výběr ze dvou typů 6stupňových převodovek, které se liší svým zpřevodováním. První z nich nabízí sportovní jízdu, druhá z nich je pro řidiče, kteří překonávají dlouhé vzdálenosti, nebo jezdí většinou po dálnicích.

Protože je Alfa limuzínou zapadající do vyšší střední třídy, najdeme ve standardní výbavě vše, co si jen můžeme přát. Mezi základní vybavení patří 4 airbagy (vpředu na místě spolujezdce se senzory obsazení sedadla), autorádio RDS, tempomat a automatická klimatizace s vylepšeným rozvodem vzduchu v kabině, immobilizér druhé generace a alarm. Je zde ale také mnoho příplatkového vybavení, kterým si může zákazník automobil vybavit. Mezi ně patří integrovaný mobilní telefon GSM, palubní počítač, integrovaný navigační systém a Hi-Fi souprava s 10 reproduktory, DPS, měničem CD a dvěma subwoofery. Z prvků aktivní bezpečnosti to jsou xenonové světlomety, dešťový sensor (stěrače se zrychlují s rychlostí a množstvím dopadající vody), ASR a TCS.

Zákazník bude mít možnost si vybrat z 12 barev karoserie, 2 pastelové, 8 metalických a 2 barvy, které mají nový duhový efekt.

MotorVýkonZrychlení 0-100 km/hMax.rychlostPrům. spotřeba
2.0 Twin Spark 16V114 kW(155 koní)9.6 s196 km/h9,7 litru
2.0 V6 Turbo155 kW(205 koní)8.1 s227 km/h11,7 litru
2.5 V6 24V140 kW(190 koní)8.4 s225 km/h11,4 litru
3.0 V6 24V166 kW(226 koní)7.8 s>240 km/h12,5 litru
2.4 JTD (turbodiesel)100 kW(136 koní)9.9 s202 km/h7,1 litru

Pavel Tilšer