Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia odhaluje technická data. Co umí základ?

David Bureš
Diskuze (142)
Nový sedan z dílny Alfy bude v době zahájení prodeje sázet hlavně na turbodiesely. Benzin je v nabídce zatím jediný, vrcholný šestiválec s 375 kW.

Na nový sedan z dílny Alfy Romeo už čekáme dlouhá léta. Loni na podzim ve Frankfurtu byla konečně odhalena jeho vrcholná verze Quadrifoglio, letos na jaře následovala i prezentace běžných verzí. V dubnu se pak auto konečně začalo sériově vyrábět a než skutečně přijde na český trh (český nástup stále není znám, třeba Němci a Španělé už ale mohou novinku objednávat), Alfa zveřejňuje jeho technické údaje.

Technická data totiž dosud zůstávala zahalená tajemstvím. Alfa pouze oznámila, jaké jsou schopnosti vrcholné Giulie Quadrifoglio poháněné 2,9litrovým šestiválcem biturbo o výkonu 375 kW. Nyní však víme, jak budou jezdit i konvenčnější verze.

Pokud nepočítáme vrcholnou Giulii Quadrifoglio, bude vůz na evropských trzích zpočátku dostupný výhradně s naftovými motory, které zastupují dvě varianty 2,2litrové jednotky. Řadový čtyřválec je vyrobený z hliníku, přičemž disponuje nejnovější generací přímého vstřikování MultiJet pracující až s tlakem 2000 bar nebo elektricky ovládaným turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek.

První 2,2litr nabídne 110 kW, druhý pak 132 kW. Obě verze je možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou. V případě manuálu se točivý moment obou provedení 2,2litru zastaví na 380 N.m, při použití samočinné převodovky se však zvýší na hodnotu 450 N.m. Se slabším turbodieselem Giulia bude uhánět až 220 km/h, s tím potentnějším zvládne ještě o 10 km/h více.

Později by se nabídka motorů měla dále rozšířit. Při prezentaci na ženevském autosalonu Alfa slibovala též příchod přeplňovaného benzinového dvoulitru se 147 kW a 330 N.m kombinovaného s osmistupňovým automatem. Se samočinnou převodovkou pak bude dostupný i šestiválec biturbo.

Alfa Romeo Giulia – technická data nabízených motorů
Motor2.2D2.2D2.2D2.2D2.9 V6 Biturbo
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432891
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]110/4000110/4000132/3750132/3750375/6500
Točivý moment [N.m/min]380/1500450/1750380/1500450/1750600/2500
Převodovka6M8A6M8A6M (8A)
Max. rychlost [km/h]220220230230307 (307)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,48,27,27,13,9 (3,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,24,24,28,5 (8,2)
Pohotovostní h. [kg]13741445137414451580 (-)

Při vývoji Giulie se hodně myslelo na její hmotnost, konstruktéři se snažili o její maximální snížení a co nejlepší rozložení. Nejtěžší komponenty se snažili uložit mezi nápravy, na konstrukci pak použili ty nejlehčí materiály, proto jsou motor, zavěšení nebo díly karoserie hliníkové a kloubový hřídel karbonový. Díky tomu se pohotovostní hmotnost základního turbodieselu podařilo srazit na 1.374 kg.

V případě Giulie Quadrifoglio šli vývojáři ještě dál a použili lehká uhlíková vlákna také na střechu nebo kapotu, možností je i objednání lehčích sedaček, skořepiny Sparco totiž mají karbonový základ. I díky tomu tento model váží 1.580 kg.

Portfolio nabízených verzí se bude lišit v závislosti na trhu. Alfa každopádně tvrdí, že k dispozici budou tři stupně výbavy – Giulia, Super a Quadrifoglio. Už v základu by nemělo chybět automatické brzdění s rozpoznáním chodců, tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, dvouzónová klimatizace nebo multimediální systém s 6,5palcovou obrazovkou.

Super přidá čalounění kombinující tkaninu s kůží nebo 17palcová kola, Quadrifoglio pak především sportovní vzhled, který zajistí spoiler na zádi, aktivní „lízátko“ vpředu, sedadla čalouněná alcantarou a kůží nebo karbonové obložení kabiny. Za příplatek bude dostupná navigace s 8,8palcovou obrazovkou nebo xenonové světlomety, na jejichž vývoji se podílela firma Magneti Marelli.

David Bureš
Diskuze (142)
12. 5. 2016 14:29
Re: Nadhera
.
12. 5. 2016 14:21
Re: Nadhera
Rozumím ti. Alfu jsem měl a hodně jsem jich i řídil. Ale žádnou, která by se mohla rovnat Giulii QV. Nejdál jsem se dostal k 156 GTA. Jako značku jí mám rád. Teď, na stará kolena, mám i první BMW. Takže i BMW mám rád, protože jsem s ním spokojený.

Fakt nevím co, kdybych se musel rozhodovat. Giulia QV má vyšší výkon a je osobitá a nová, M3 má lepší důvěryhodnost. M3 mi připadá malá, jsem zvyklý na 5er. V Alfě jsem ještě neseděl a ani jsem jí živou ještě neviděl.

Když to chce někdo brát vážně, musí se také v obou svézt. Tak je asi dobře, že se nemusím rozhodovat.
12. 5. 2016 13:36
Nadhera
Ja neviem, mne sa to auto jednoducho strasne paci, ci uz exterier, ci interier... Proste umelecke dielo. Keby som si mal vybrat medzi tymto a M3 za rovnaku cenu, vybral by som si jednoznacne Alfu. Podotykam, ze nikdy som ziadnu Alfu ani BMW nevlastnil, aby ma tu niekto neobvinoval z nejakeho fanusikovstva :-)
12. 5. 2016 11:33
Re: Cena
zacal jsem to hledat, ale gil54 me predbehl, diky...
12. 5. 2016 11:06
Re: Cena
Zde milionkrát přetřásáno, tak jen heslovitě. Podotýkám, že mám Alfy rád.
159 -
-těžkej paroh, jízda jako s parníkem
-zpracování průměr
-líbivý design (věc osobního názoru)
-nafty - základní 1.9 slabá, ale nejméně starostí, čím víc koní a válců tím víc potíží, když jí šetříš, zaroste sací potrubí, když jí proháníš nezaroste, ale pokud včas nepřijdeš o papíry za rychlost, tak se zkroutí výfukové svody, vytrhávají se štefty z hlavy, dvouhmoty, DPF-(ale jako i jiná auta)
benzíny - bezpohlavní bučící GM, Holdeny, co žerou a nejedou, včetně V6 3.2 (letité V6 busso 100x lepší)
jediná světlá výjimka je 1750 TBi, jedinej benzín od Itala a jedinej, co má charakter. Bohužel vyrobeno pár kusů na závěr výroby.