11.5. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Alfa Romeo Giulia odhaluje technická data. Co umí základ?

 

Nový sedan z dílny Alfy bude v době zahájení prodeje sázet hlavně na turbodiesely. Benzin je v nabídce zatím jediný, vrcholný šestiválec s 375 kW.

Na nový sedan z dílny Alfy Romeo už čekáme dlouhá léta. Loni na podzim ve Frankfurtu byla konečně odhalena jeho vrcholná verze Quadrifoglio, letos na jaře následovala i prezentace běžných verzí. V dubnu se pak auto konečně začalo sériově vyrábět a než skutečně přijde na český trh (český nástup stále není znám, třeba Němci a Španělé už ale mohou novinku objednávat), Alfa zveřejňuje jeho technické údaje.

Technická data totiž dosud zůstávala zahalená tajemstvím. Alfa pouze oznámila, jaké jsou schopnosti vrcholné Giulie Quadrifoglio poháněné 2,9litrovým šestiválcem biturbo o výkonu 375 kW. Nyní však víme, jak budou jezdit i konvenčnější verze.

Pokud nepočítáme vrcholnou Giulii Quadrifoglio, bude vůz na evropských trzích zpočátku dostupný výhradně s naftovými motory, které zastupují dvě varianty 2,2litrové jednotky. Řadový čtyřválec je vyrobený z hliníku, přičemž disponuje nejnovější generací přímého vstřikování MultiJet pracující až s tlakem 2000 bar nebo elektricky ovládaným turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek.

První 2,2litr nabídne 110 kW, druhý pak 132 kW. Obě verze je možné kombinovat se šestistupňovou manuální, nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou. V případě manuálu se točivý moment obou provedení 2,2litru zastaví na 380 N.m, při použití samočinné převodovky se však zvýší na hodnotu 450 N.m. Se slabším turbodieselem Giulia bude uhánět až 220 km/h, s tím potentnějším zvládne ještě o 10 km/h více.

Později by se nabídka motorů měla dále rozšířit. Při prezentaci na ženevském autosalonu Alfa slibovala též příchod přeplňovaného benzinového dvoulitru se 147 kW a 330 N.m kombinovaného s osmistupňovým automatem. Se samočinnou převodovkou pak bude dostupný i šestiválec biturbo.

Alfa Romeo Giulia – technická data nabízených motorů
Motor2.2D2.2D2.2D2.2D2.9 V6 Biturbo
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432891
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]110/4000110/4000132/3750132/3750375/6500
Točivý moment [N.m/min]380/1500450/1750380/1500450/1750600/2500
Převodovka6M8A6M8A6M (8A)
Max. rychlost [km/h]220220230230307 (307)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,48,27,27,13,9 (3,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,24,24,28,5 (8,2)
Pohotovostní h. [kg]13741445137414451580 (-)

Při vývoji Giulie se hodně myslelo na její hmotnost, konstruktéři se snažili o její maximální snížení a co nejlepší rozložení. Nejtěžší komponenty se snažili uložit mezi nápravy, na konstrukci pak použili ty nejlehčí materiály, proto jsou motor, zavěšení nebo díly karoserie hliníkové a kloubový hřídel karbonový. Díky tomu se pohotovostní hmotnost základního turbodieselu podařilo srazit na 1.374 kg.

Video: Standardní Alfa Romeo Giulia nám nejvíce připomíná Maserati Ghibli

V případě Giulie Quadrifoglio šli vývojáři ještě dál a použili lehká uhlíková vlákna také na střechu nebo kapotu, možností je i objednání lehčích sedaček, skořepiny Sparco totiž mají karbonový základ. I díky tomu tento model váží 1.580 kg.

Portfolio nabízených verzí se bude lišit v závislosti na trhu. Alfa každopádně tvrdí, že k dispozici budou tři stupně výbavy – Giulia, Super a Quadrifoglio. Už v základu by nemělo chybět automatické brzdění s rozpoznáním chodců, tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, dvouzónová klimatizace nebo multimediální systém s 6,5palcovou obrazovkou.

Super přidá čalounění kombinující tkaninu s kůží nebo 17palcová kola, Quadrifoglio pak především sportovní vzhled, který zajistí spoiler na zádi, aktivní „lízátko“ vpředu, sedadla čalouněná alcantarou a kůží nebo karbonové obložení kabiny. Za příplatek bude dostupná navigace s 8,8palcovou obrazovkou nebo xenonové světlomety, na jejichž vývoji se podílela firma Magneti Marelli.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia odhaluje technická data.…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio? Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?

Těšili jste se na sportovně laděný kombík střední třídy…

Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé? Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé?

V italské automobilce Alfa Romeo nastává renesance. Po…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…