15.8. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Pamatujete vůbec ještě Alfu Romeo MiTo? Končí až teď...

 

Klesající zájem o třídveřová auta a léta na trhu znamenají, že prodeje MiTa pozvolna klesají. Alfa ho proto nahradí něčím s vyšším potenciálem.

Životní cyklus Alfy Romeo MiTo ukazuje, jak se svět automobilů za posledních deset let změnit. Přišla v roce 2008 jako třídveřový malý hatchback, který chtěl oslovit zákazníky, jimž Alfa tehdy neměla co nabídnout. Jenže o takové vozy už dnes zájem není, segment malých aut je navíc nabitý množstvím aut, a tak MiTo po deseti letech končí bez přímého nástupce.

Automobil se už minulý měsíc přestal v továrně Mirafiori vyrábět s tím, že prodej bude definitivně ukončen někdy na začátku roku 2019, s tím, jak budou postupně vyprodané jeho skladové zásoby.

„MiTo je třídveřové auto a lidé volí stále více pětidveřová auta,“ vysvětluje hlavní důvod klesajícího zájmu zákazníků šéfka evropské divize Alfy Romeo Roberta Zerbi. Jestliže v roce 2009 bylo na evropských trzích podle serveru Carsalesbase prodáno přes 62.000 exemplářů MiTa, v následujících letech jeho prodeje pozvolna klesaly. Loni se ho už tak na starém kontinentu prodalo už jen 11.000 kusů.

Otestovali jsme: Alfa Romeo MiTo 1,4 T MultiAir – Den zúčtování

Nelze ale vinit jen třídveřovou karoserii auta, o níž evropští zákazníci skutečně ztrácejí zájem, MiTo už je jednoduše stařík. Prodává se deset let, což je obzvlášť v tak nabitém segmentu malých aut strašně dlouhá doba. Vždyť konkurenční Audi A1 se v roce 2008 ještě ani neprodávalo (přišlo v roce 2010) a letos už přichází v nové generaci.

Alfa ale především viní koncepci MiTa a s jeho přímým nástupcem už nepočítá, jak ostatně potvrdily letos zveřejněné budoucí strategické plány značky. Místo malého třídveřového hatchbacku tak dorazí malé SUV. „Umožní nám oslovit širší skupinu zákazníků, mladší klientelu mezi 30 a 40 lety věku,“ říká k těmto plánům Zerbi. To budou teoreticky někteří majitelé MiTa, kteří během let zestárli a založili rodinu a potřebují tak větší auto. Malé SUV má navíc z globálního hlediska větší potenciál než malý hatchback, což je kategorie populární hlavně v Evropě.

Malé SUV má podobně jako MiTo, tehdy inspirované modelem 8C, zaujmout svým vzhledem. Zerbi v tomto ohledu zdůrazňuje, že vzhledově nepůjde jen o zmenšenou verzi Stelvia.

Kdy však novinka dorazí, Zerbi neprozradila. Alfa s ním počítá v následující pětiletce, jeho příchod se počítá do dvou let. V nabídce segmentu C má každopádně doplnit nástupce dnešní Giulietty.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei

Čína v reakci na varování před technologiemi čínské firmy…

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku

Společnost Samsung C&T prodala svých sedm solárních…

Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů

Španělská automobilka Seat překonala prodejní rekord…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky

V pořadí již 26. řada Top Gearu se odhaluje v první…

 



Alfa Romeo MiTo Racer pro Ženevu i do showroomů Alfa Romeo MiTo Racer pro Ženevu i do showroomů

Mezi novinky, které si Alfa Romeo připravila pro ženevský…

Alfa Romeo MiTo Junior: Ve stopách Giulie GT 1300 Alfa Romeo MiTo Junior: Ve stopách Giulie GT 1300

Alfa Romeo představuje novou verzi subkompaktu MiTo. Nese…

 



 
Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Dnes 19:50

Jak lépe využívat ložnou plochu pick-upů, která bývá po většinu času neobsazená, ukázala v roce 1999 švýcarská firma Rinspeed Design.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů, závody na běžkách a lyžích i návrat dinosaurů

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Koudelka ve Sport Magazínu o strachu z výšek a skákání v teplácích

Koudelka ve Sport Magazínu o strachu z výšek a…

Zazářil na Turné čtyř můstků, přitom na ně ani nemusel přijet. Roman Koudelka vypráví v pátečním Sport Magazínu,…

Plzeň - Ústí nad Labem 6:1. Trefily se ofenzivní posily Kayamba i Beauguel

Plzeň - Ústí nad Labem 6:1. Trefily se ofenzivní…

Fotbalisté Plzně porazili druholigové Ústí nad Labem 6:1 a v zimní přípravě i potřetí zvítězili. Také ve třetím…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače „léčily“ pacienty ještě před 80 lety

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače…

Anémii, letargii, nespavost, migrény, návaly horka, hemeroidy, anorexii, nadýmání, zažívací potíže, podrážděnost…