Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (3)
Řezání pevné střechy dvoumístných kupé obvykle končí roadsterem s lákavým designem, ale to, co předvádí Alfa Romeo s otevřenou verzí modelu 8C hned tak v záplavě automobilových novinek nezapadne.

8C Spider

Ideální silueta, uhrančivá příď s perfektně naladěnou kombinací agresivity, tradičních poznávacích znaků výrobce a jižanské elegance a záď, která svou geniální jednoduchostí oslovuje snad každého.

Alfa Romeo 8C Competizione Spider bude poháněna vidlicovým osmiválcem 4691 cm3 V90°. Nejvyšší výkon se vyšplhá k 330 kW při 7000 ot./min, točivý moment bude vrcholit 470 Nm ve 4750 ot./min a nejvyšší otáčky motoru se zřejmě vyšplhají až k 7500 min-1. Šestistupňová robotizovaná převodovka, podobná té z Maserati a Ferrari, bude pracovat v režimech Manual-Regular, Manual-Sporty, Automatic-Regular, Automatic-Sporty a Icemode. Uspořádání hnacího ústrojí transaxle zachovává optimální rozložení hmot mezi nápravy, když motoru zůstává vpředu, převodovka s nápravovým diferenciálem se zvýšenou svorností vzadu a to celé je spojeno dlouhým a tuhým tubulárním prvkem vedoucím uprostřed vozu.

Keramické brzdy Brembo mají vpředu kotouče o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Alfa Romeo 8C Competizione Spider stojí na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny, která jsou obuta do pneumatik 245/35 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu.

Brera facelift, Spider facelift

Pro Alfy Romeo Brera a Spider si v Miláně připravili pro modelový rok 2008 několik drobných vylepšení. Na exteriéru se změnil pouze znak na zádi, kterým se po stisknutí otevírá víko zavazadlového prostoru. Dalšími novinkami jsou nový bílý lak Ice White a nová příplatková osmnáctipalcová kola.

V interiéru přibyly nové materiály a u Brery může být použito černé čalounění od koberců podlahy až po strop, které má přispět k zvýšení sportovní atmosféry za volantem. Pro Breru i Spider jsou připravena nová přední sedadla a hliníkové pedály. Změněna je grafika přístrojů, ovládání satelitní navigace a klimatizace. Standardní vybavení pro kupé i otevřené provedení pro rok 2008 zahrnuje stabilizační systém VDC, sedm airbagů, duální klimatizaci, tempomat a sedmnáctipalcová litá kola. Příplatková výbava nabízí xenonové světlomety, osmnácti- a devatenáctipalcová kola, audio systém Bose, systémy Blue&Me a Blue&Me Nav, měnič CD a systém sledující tlak v pneumatikách.

Nabídka pohonných jednotek zůstává prakticky beze změn a zájemci mohou vybírat ze dvou zážehových motorů a jednoho vznětového agregátu ve dvou výkonových stupních. Benzinové motory zastupuje čtyřválec 2,2 JTS 136 kW (185 k) a šestiválec 3,2 V6 191 kW (260 k). Diesely zastupuje pětiválec 2,4 JTDM, který má ve spojení s automatickou šestistupňovou převodovkou výkon 154 kW (210 k) a s převodovkou Q-Tronic 147 kW (200 k). Pro verze s pohonem předních kol bude standardním vybavením systém Electronic Q2, který má přispět k zlepšení jízdních vlastností

Stejně jako u modelu 159 i u Brery a Spideru došlo na přepracování podvozku a použití hliníku. Na vozech jsou použita nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Tak jako u sedanu a sportwagonu, i zde mají tyto úpravy přispět především k odlehčení, ale Alfa Romeo tentokrát neuvádí o kolik kilogramů.

159 facelift

Alfa Romeo 159 se představila v podobě pro modelový rok 2008. I ti nejskalnější fanoušci budou mít problém odhalit modernizovaný model pouhým pohledem na karoserii, protože se změnil pouze znak na zádi, kterým se po stisknutí otevírá víko zavazadlového prostoru u sedanu i Sportwagonu. Druhou změnou na exteriéru mohou být nové sedmnáctipalcové lité disky, rozšiřující nabídku kol.

Ani v interiéru nedošlo na převratné změny a modernizace se omezuje především na použití nových materiálů a odstínů. Změněna je grafika přístrojů, ovládání satelitní navigace a klimatizace. Přepracování se dočkala i sedadla, která mají nyní nabídnout ještě více pohodlí při dlouhých cestách.

K zajímavějším úpravám došlo v technice. Alfa Romeo 159 bude poprvé od svého představení v roce 2005 k dispozici s šestiválcem 3,2 l 191 kW (260 k) s pohonem pouze přední nápravy. Novinkou je také standardní vybavení sedanů i sportwagonů systémem Electronic Q2, který má přispět k zlepšení jízdních vlastností modelů s pohonem předních kol. Zajímavé je přepracování podvozku, kde došlo na hojné využití hliníku. Na voze jsou nová hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a čtyřválcové modely mají jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech. Všechny tyto úpravy mají přispět k celkovému odlehčení vozu o 45 kg.

GT Blackline III 1,9 JTDM 170 HP

Alfa Romeo GT Blackline III se stane nejvýše postavenou verzí v nabídce elegantního kupé. Klasický šestiválec o 3,2 l se přestal vyrábět společně s modelem 166 a nový šestiválec Holden z modelu 159 pod kapotu GT s největší pravděpodobností nezamíří, ale automobilka nemá v plánu pustit tento model k vodě. Na autosalonu v Ženevě se GT představí s výkonnější verzí motoru 1.9 JTDM a diferenciálem Q2 se zvýšenou svorností.

Pohonná jednotka 1,9 JTDM, která se do nabídky dostane od letošního června, bude poskytovat výkon 125 kW (170 k) při 3750 ot./min. a točivý moment 330 Nm při 2000 ot./min. V současnosti nabízený motor 1.9 JTDM má výkon 110 kW (150 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 305 Nm při 2000 ot./min. Nový motor, vybavený filtrem pevných částic, bude pohánět kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Alfa Romeo s ním dosáhne maximální rychlosti 216 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s, zatímco se současným agregátem dosahuje 209 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva se ze současných 6,7 l na 100 km má snížit na 6,2 l na 100 km a klesnou i emise CO2 ze 178 na 164 g/km.

V provedení Blackline III nabídne model GT i několik kosmetických změn, jakým jsou osmnáctipalcová litá kola, matný povrch masky chladiče a dvojitá chromovaná koncovka výfuku. V interiéru jsou použity sportovní hliníkové pedály, čalounění černou kůží a logo Alfa Romeo na opěrkách hlav předních sedadel.

BM


Vitek
Diskuze (3)