Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina D5 Bi-Turbo: Sedan i Touring s naftou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Alpina představuje model D5 Bi-Turbo se vznětovým šestiválcem rovnou ve dvou karosářských verzích.

Alpina D5 Bi-Turbo je teprve třetí model značky z německého Buchloe, který má pod kapotou turbodiesel. Prvním byla Alpina D10 Bi-Turbo založená na BMW 530d (E39) z let 2000 až 2003 a druhým je D3 Bi-Turbo, které má za základ současné BMW 320d.

Nejnovější vznětová Alpina vychází z BMW 530d a pod její kapotou je řadový šestiválec o objemu 2979 cm3 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Ladiči z Buchloe zapracovali na sání, vstřikování paliva a chladicím i výfukovém systému. Výsledkem je výkon 257 kW (350 k) dostupný od 4000 do 4200 min-1.

Zadní kola jsou poháněna prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF 8HP70 s manuálním řazením ovládaným tlačítky na volantu. Podvozek je vybaven kratšími pružinami Alpina. Sedan i Touring stojí na lehkých 20palcových kolech Alpina Classic obutých do pneumatik Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne sedan Aplina D5 Bi-Turbo za 5,2 s a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h. Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 s a má maximální rychlost 266 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 6,2 litru nafty na 100 km u sedanu a 6,5 l na 100 km u Touringu.

Změny na designu exteriéru jsou decentní a omezují se na nástavce nárazníků, prahů a spoilery na zádích obou karosářských verzích. V interiéru je použito čalounění kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Mich6
7. 11. 2016 18:27
Alpina D5
Nevychazi z modelu 530d, ale 535d.
Recenze by mohla byt mnohem rozsahlejsi :'-(