Číňané ho budou milovat! Přivítejte nejošklivější Mercedes-Benz G světa
Švýcarský manažer Dany Bahar se celosvětově proslavil velkolepými plány na mohutnou expanzi značky Lotus, z níž nakonec nic nebylo. Neúspěšný projekt dostal britskou značku do finančních problémů, které byly důvodem odejití Bahara. Poté v roce 2012 založil společnost Ares Design zaměřenou na úpravu vozů. Ta nyní představuje model X-Raid, který lze považovat za vůbec nejošklivější Mercedes-Benz G v historii.
Ano, čtete správně. Velkolepě navržený automobil je postaven na základech legendárního offroadu od Mercedesu, a to přestože na rozdíl od hranatého originálu využívá množství oblin. V Evropě se design moc líbit nebude, zákazníky z Číny nebo Ruska ale tuto majestátnost určitě budou milovat.
Vpředu najdeme obří masku chladiče ukrývající se za masivním ochranným rámem, vzadu nechybí pro offroady klasické rezervní kolo. Použitá kola jsou mimochodem svébytně navržena a mají 22 palců.
Takový design byl ale cílem, protože sama firma tvrdí, že X-Raid není automobilem pro každého. Ares se ostatně zaměřuje na individuální úpravy aut. „Vozy Ares jsou jiné, protože jsou jedinečné. Nikdy nebudou postaveny dvakrát. Jsou to všechno jednokusové záležitosti navržené samotnými zákazníky, kterým pomáháme realizovat jejich sny,“ říká k tomu šéf společnosti Ares Design Danny Bahar s tím, že polovinu aktivit firmy tvoří skutečně jednokusové speciály a druhou limitované edice speciálně navržených aut, které si klienti dále mohou individualizovat.
Výrazně byl přepracován také vnitřek, kde se objevila přepracovaná palubní deska. Ten tam je tak styl pracovního nářadí, novinkou je i dvojice luxusních sedadel vzadu s konzolí mezi nimi.
Jak bylo řečeno, tak základem pět metrů dlouhého automobilu je třída G. Konkrétně jde o verzi Mercedes-AMG G 63, což znamená pohon pomocí vidlicového osmiválce o objemu 5461 cm3. Zatímco však v sériovém autě motor dává 420 kW, Ares jej vyladil na 559 kW.
To přitom není jediná technická úprava. Autoři vozu hovoří také o upravené karoserii z hliníku a karbonu, což pomohlo snížit hmotnost o 200 kilogramů.
Spolu s představením X-Raidu Dany Bahar také nastínil budoucí plány firmy. Ta funguje v italské Modeně, kde otevřela novou továrnu na ploše rozléhající se na 18.000 m2. V centru italského designu chce Ares Design navázat na někdejší slávu karosáren jako Pininfarina, Touring nebo Italdesign.
Vedle modelu X-Raid společnost pracuje také na kupé verzi Bentley Mulsanne (ta bude představena příští měsíc) nebo na speciálním Land Roveru Defender. Zatímco limitované modely mají stát zhruba 600.000 eur (přes 15,3 milionu korun), stavba jednokusového speciálu vyjde na více než dva miliony eur (více než 51 milionů korun).