Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Artega ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (1)
Malá německá společnost Artega Automobil GmbH & Co z Delbrücku si razí cestu raketovým tempem. Pokud trochu zalovíte v paměti a vzpomenete si na letošní výstavu v Ženevě, stálo tam první auto této značky.

Podle nezávislých německých zdrojů má Klaus Dieter Frers, šéf firmy Paragon AG (výrobce automobilových součástek) a zároveň zakladatel a majitel Artega Automobil, svůj business velice dobře rozběhnutý. Také po finanční stránce jde prý všechno hladce.

Proto není divu, že se chce nově se rodící automobilka na domácí výstavě předvést v tom nejlepším světle a začít získávat první objednávky. Velice sympatický je však zejména fakt, že ve srovnání s obdobnými pokusy (uvést na trh novou značku), se Artega GT neprezentuje jako přemotorované monstrum s astronomickou cenou. Německý tisk dokonce mluví o novém rivalovi Porsche a podíváme-li se na čísla, není na tom nic k smíchu.

Artega GT

Na výstavě IAA ve Frankfurtu nad Mohanem se představil sériový model. Přes léto prvních šest prototypů poctivě testovalo a řada z nich také prošla crash-testy. První zákazníci se mohou těšit na sportovní kupé na jaře 2008 a podle plánu se roční produkce bude pohybovat kolem 500 vozů. První odhady mluví o ceně cca 2 mil. Kč.

Kompaktní dvousedadlové kupé má celkové rozměry 3,95 x 1,87 x 1,18 m. Artegu GT pohání vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l, který pochází ze skladů automobilky Volkswagen. Atmosférický agregát má výkon 221 kW (300 k), vůz by měl dosahovat nejvyšší rychlosti 270 km/h a akcelerace z nuly na 100 km/h je pod 5 s. Pro srovnání: základní 911 Carrera má sice o 18 kW (25 k) vyšší výkon, ale také skoro o 300 kg vyšší hmotnost (1100 vs. 1395 kg).

Za zmínku jistě stojí i fakt, že Artega ohlásila výrobu druhé karosářské verze – otevřeného roadsteru. Klaus Dieter Frers navíc řekl, že nezůstanou jen na domácím trhu a v Evropě, ale postupně expandují do Spojených států, na Blízký Východ a stranou nezůstane ani Asie.


Roman Daněk
Diskuze (1)