Ojetá Škoda Yeti: Yetiho pozdní odpoledne
Bývaly doby, kdy se ojetý yeti těšil obrovskému zájmu. Jenže dnes už zájemci o SUV od Škody dávno hledají hlavně modely s názvem začínajícím na K a končícím na Q. Navíc yeti už dlouhá léta není to roztomile okaté dítko, kterému byste odpustili všechno na světě, ale stárnoucí seladon. Má cenu o něm stále ještě uvažovat?
Nejočekávanější škodovka nového milénia se představila už před 20 lety – nejprve jako jarní koncept SUV, na podzim kabriolet. Sériové SUV čtyři roky poté zklamalo umírněností, přesto se stalo jednou z nejnápaditějších škodovek v dějinách. Kompaktní SUV na bázi Octavie II přineslo líbivou karoserii s okatou přídí a kolmou zadní stěnou, bohatou nabídku přeplňovaných čtyřválců i převodovek a bonusem byl ještě alternativní pohon všech kol.
Ve výrobě se yeti udržel dlouhá léta, jenže jeho zářná kariéra dávno skončila. I nejmladší kusy už oslavily osm let, designové kouzlo již vyčpělo a přibývají zdravotní komplikace.
Daň ze starostlivosti
Vzhledem k celkovému objemu produkce ve výši 684.513 kusů je nabídka modelů Yeti na našem trhu stále bohatá, vždyť na českých inzertních serverech jsme v době uzávěrky napočítali téměř 400 vozů na prodej. Předně si ale musíte uvědomit, že na rozvážení dětí do škol a zájmových kroužků nepředstavuje Škoda Yeti zrovna nejvhodnější auto – její přeplňované čtyřválce jsou určené spíše na poklidné delší výlety. Velmi rychlé ani příliš loudavé tempo jim totiž nedělá dobře, stejně jako trvale krátké jízdy.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!