TEST Omoda 5 EV Premium – Lepší než si myslíte, nikoliv však bez chyb

Omoda 5 EV Premium
Omoda 5 EV Premium
Omoda 5 EV Premium
Omoda 5 EV Premium
50 Fotogalerie
Tomáš Dusil

Omoda 5 je první elektromobil nové značky, spadající pod automobilku Chery. Kompaktní crossover leckoho zaujme. A není to jen zajímavým designem, bohatou výbavou či dobrou cenou. Takže čím ještě?

Design, interiér

V posledních letech vzaly čínské automobilky evropský, a potažmo i český trh doslova útokem. Největší úspěchy zaznamenalo MG. Možná proto, že bylo první čínskou značkou na českém trhu, ale jistě také z důvodu skladby modelů, jejich cen a v neposlední řadě i solidní technické úrovně. Navíc pod značkou MG mnozí Evropané stále vidí tradičního britského výrobce převážně sportovních vozů.

Jenže jsou tady i další čínské značky. Třeba Dongfeng, BAIC nebo DR Automobiles. Číňané mají neobvyklé označování aut, které je jiné ve světě a jiné na domácím trhu. Důležitá je pro ně nikoliv značka vozu, ale skupina, do níž patří. V Číně tak vůz vystupuje jako Chery Omoda 5, zatímco pro zbytek světa se z Omody stala samostatná značka, spolu se sourozeneckým Jaecoo, které spadá do stejné skupiny pod Chery.

Omoda 5 se nabízí od roku 2022, přičemž pokud tohle jméno zadáte do internetového vyhledávače, vypadne vám celá řada dalších pojmenování podle cílové země a také četné odlišnosti třeba v uspořádání kabiny. Třeba Omoda 5 prodávaná ve Velké Británii se od té nabízené u nás liší poměrně výrazně právě interiérem. Zda také dalšími skupinami, například naladěním podvozku, to se nikde nedočtete. Na českém trhu zastupuje Omodu společnost Grand Automotive Central Europe, která zde hájí rovněž aktivity Nissanu.

Čtěte zdarma až do konce

Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.
  • Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
  • Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket