Audi A4 2,0 TFSI flexible fuel: Bioetanol pro A4

Audi A4 2,0 TFSI flexible fuel: Bioetanol pro A4

 

Také Audi se pouští ve střední třídě do oblasti obnovitelných paliv. Konkrétně se jedná o sedan a kombi A4 2,0 TFSI flexible fuel, které je schopné spalovat i E85.

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI umí v modelu označovaném jako „flexible fuel“ spalovat mimo klasického benzinu i E85, tedy směs skládající se z 85 % z etanolu a z 15 % z benzinu. A protože je v Německu již poměrně uspokojivá síť čerpacích stanic (přibližně 300 prodejních míst nabízí E85), dá se očekávat úspěch tohoto modelu. Snižování takzvané uhlíkové stopy se totiž zdá být nejen ekologické, ale také výhodné. Tedy... záleží hlavně na ceně paliva E85 která se v tuzemsku pohybuje okolo 23 Kč/litr.

Výhodou etanolu, kromě toho, že se vyrábí ze zemědělských plodin a v budoucnu také z odpadu v podobě biomasy, je jeho vyšší oktanové číslo, konkrétně RON 110. Ačkoliv bioetanol má o 40 % nižší obsah energie než fosilní paliva, díky této skutečnosti je skutečný nárůst spotřeby výrazně nižší.

Agregát se stejně jako benzinové TFSI může pochlubit výkonem 132 kW a nejvyšším točivým momentem 320 Nm dostupným mezi 1500 a 4200 min-1. Nebylo prý potřeba velkých změn, jiný je pouze materiál pístních kroužků (kvůli menší mazací schopnosti etanolu) a přibylo čidlo analyzující poměr etanolu a benzinu ve vstřikované směsi. Vůz je totiž schopen pracovat na jakýkoliv mix benzinu a E85.

A nakonec spotřeba paliva. Při spalování E85 dosahuje agregát v modelu A4 sedan kombinované spotřeby 9 litrů na 100 km zatímco při pohonu na benzin jen 6,4 litru; hodnoty pro kombi A4 Avant jsou o 0,2 l vyšší. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere sedanu 7,9 sekundy (modelu Avant 8,1 s), nejvyšší rychlost činí 236 km/h (resp. 228 u varianty Avant). Obě karosářské varianty jsou ve spojení s tímto motorem poháněny pouze předními koly a disponují šestistupňovou manuální převodovkou.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4 Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4

Problém s airbagy přerůstá výrobcům automobilů přes…

Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Zákazníci si stěžovali na problematickou funkčnost CVT…

 



 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…