Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 ve Frankfurtu: První dojmy a video

Aleš Jungmann
Diskuze (14)
Možná by vás napadlo, že facelift Audi A8 bychom klidně mohli přejít mlčením. To by však byla škoda.

Ano, máte pravdu, facelift Audi A8 není tou nejzásadnější věcí na letošním frankfurtském autosalonu, nicméně přesto se mu budeme věnovat. Designéři z Ingolstadtu totiž z minima vytěžili maximum.

Změny pod kapotou nejsou vidět (k nim se dostaneme později), stejně tak není vidět honba za úsporou hmotnosti. Vždyť považte, čtyřkolka s motorem 3.0 TFSI váží pouze 1.830 kilogramů, což je u 5137 milimetrů dlouhého auta vpravdě skvělý výsledek.

Audi A8 má nyní nové „oči“ a vystavený exponát na stánku automobilky Audi se jimi samozřejmě může pochlubit. I modelka, která u omlazené A8 stojí, má samozřejmě velmi pěkné oči, ty od Audi jsou však nejen zajímavé, ale také značně technicky pokročilé. Opusťme raději tenký led srovnávání očí a povězme si, co tím máme na mysli.

Pokud si zákazník objedná přední svítilny Matrix LED, může se těšit například na přisvětlování do zatáček ještě dříve, než zatočí volantem: systém totiž umí spolupracovat s mapovými podklady navigace a upravovat směr světelného kuželu dříve, než u konvenčních systémů. Systém je taktéž vybaven kamerou, která sleduje chodce a protijedoucí automobily. V praxi tak má řidič neustále zapnuty dálkové světlomety, protože potenciální oslnění řeší systém ztlumováním či úplným vypínáním jednotlivých světelných diod.

Majestátní pocit, který ve vás A8 při jejím prohlížení vyvolá, pokračuje i v interiéru. Je velmi těžké nalézt věc, detail, který bych před vámi mohl označit za nedotažený či rovnou nepovedený. Měkká a voňavá kůže, polohovatelná zadní sedadla, dřevěné nelakované obložení (netrpící tak syndromem plastové nálepky), tlačítka...vše perfektní, O slícování nemá smysl polemizovat, tady je to jasná jednička. Přesto, jedna malá piha: ve srovnání s Mercedesem třídy S je Audi o něco „lidovější“ kvůli plastovým tlačítkům.

Video se připravuje ...

Motory s vyšším výkonem

Audi si pro modernizovanou vlajkovou loď připravilo širokou paletu pohonných jednotek. Základ tvoří naftový šestiválec 3.0 TDI o výkonu 190 kW (+6 kW), u kterého výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km. Komu by to nestačilo a opravdu by si přál mít pod kapotou vznětový motor, může sáhnout po osmiválci 4.2 TDI s výkonem 283 kW a mohutným točivým momentem 850, místo dosavadních 800 N.m.

Benzínový základ představuje kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 228 kW (+15 kW). Další variantou je twin-turbo osmiválec 4.0 TFSI o výkonu 320 kW (+11 kW), který vlajkovou loď rozhoupe z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy. Tutéž jednotku najdete i ve sportovnější verzi S8, kde má výkon 382 kW.

Opravdoví fajnšmekři sáhnou po verzi A8 L W12, která má pod kapotou dvanáctiválec o objemu 6,3 litru a výkonu 368 kW. Automobilka u něj udává kombinovanou spotřebu 11,7 l/100 km, což je nejlepší hodnota mezi dvanáctiválci. Kultivovanost jednotky je navíc posílena systémem Active Noise Cancellation, který potlačuje nepříjemné vibrace. Systém je použit také u hybridní a osmiválcové naftové verze.

V nabídce bude i hybrid, jehož pohon zajišťuje čtyřválec 2.0 TFSI a elektromotor. Souhrnný výkon 180 kW putuje na přední kola. Díky lithium-iontovému akumulátoru je limuzína schopna ujet až 3 kilometry čistě na elektřinu. Audi deklaruje průměrnou spotřebu 6,3 l/100 km. Všechny verze budou spolupracovat s osmistupňovou převodovkou Tiptronic.

Interiér vlajkové lodi nabídne vše, co si dokáže obyčejný smrtelník jen představit. Základem je informační systém MMI s integrovaným Wi-Fi vysílačem pro komunikaci s celou řadou přenosných zařízení. Stejně jako u modelu S3 je k dispozici připojení k síti 4G a přeinstalované aplikace Google Earth a Google Street View. Nebude chybět ozvučení Bang & Olufsen a zábavní systém pro zadní sedačky se dvěma displeji a DVD přehrávačem.

Aleš Jungmann
Diskuze (14)
14. 9. 2013 17:14
Re: Škoda, že sa nerobí v kombíku
Ano mam Octu liftback aj A6 sedan. Vzdy by som si vybral splyvavu zadnu cast, pretoze sa mi toto riesenie paci. Kedze je Octa liftback, tak je to len plus, ak by bola sedan, aj tak by som ju uprednostnil pred Combi... :-)
No a este otazocka - myslis, ze majitel A8 Combi by tam nudzovo prespaval alebo vozil tovar? :-O
Avatar - jozephko
14. 9. 2013 16:27
Re: Škoda, že sa nerobí v kombíku
Bavme sa o sedanoch, Octavia nie je sedan, ale liftback. Skús niekedy do štandardného sedana vložiť obyčajný detský kočík. Alebo zbaliť rodinu na dovolenku (priemerná rodina má 2 malé deti). Alebo ak robíš biznis, odviezť si niečo sám. Aby si stále nemusel používať prívesný vozík.
A potom skús to isté urobiť s kombíkom. Najneskôr vtedy to pochopíš. Skús núdzovo prespať v sedane a v kombíku. Pár krát som to v kombíku urobil a no problem.
Octavia je liftback - teda niečo medzi kombíkom a sedanom. Ak máš liftback, tak ho tiež máš asi z nejakého dobrého dôvodu. Nielen preto, že je to škodovka.
14. 9. 2013 13:41
Re: Škoda, že sa nerobí v kombíku
Nuz, ak ta to tak velmi zaujima, tak mam rodinu s jednym dietatom a vlastnim 2 auta.
A teraz sa prosim zamysli, aky je rozdiel medzi kufrom Octavie a Octavie Combi resp. Audi A6 sedan a A6 Avant...
Avatar - jozephko
14. 9. 2013 12:26
Re: Škoda, že sa nerobí v kombíku
Predpokladám, že auto asi nemáš. A ak máš, tak si nikdy nepodnikal, resp. nemáš ani rodinu s jedným či dvoma deťmi. Inak by si takú hlúposť ako v bode 3 nenapísal.
14. 9. 2013 11:42
Re: Škoda, že sa nerobí v kombíku
1. Akosi si neviem predstavit, kto by potreboval v tomto luxusnom segmente combi
2. pre automobilky su omnoho zaujimavejsie momentalne modne velke SUV
3.A aj tak vsetky tie verzie "combi" su niekdy usmevne - ved pokial nesklopis sedacky, mas tam kufor rovnako velky ako v beznom sedane...