Audi Cross Cabrio Quattro: otevřená budoucnost luxusních SUV

Audi Cross Cabrio Quattro: otevřená budoucnost luxusních SUV

 
 

Variace na téma terénní automobily se dostaly do fáze otevřených karoserií. Jak se s tímto oříškem poprali u Audi mohou v těchto dnech posoudit návštěvníci Los Angeles Auto Show.

Audi má před sebou léta výrazného růstu a to nepůjde bez nových modelů. K tomu, aby se značka se čtyřmi kruhy ve znaku prosadila na těch nejnáročnějších trzích, poslouží nové koncepce modelů, které nabudou mít přímou konkurenci. Jedním z takových výtvorů by se jednou mohl stát i velký čtyřmístný kabriolet do lehkého terénu.

Základem je Audi A4
Audi Cross Cabrio Quattro je prozatím ve fázi studie. Jeho útroby ale ukrývají techniku, použitou v nových řadách A4 a A5, které sama automobilka považuje za budoucí bestsellery. Otevřená karoserie používá hnací ústrojí s inovovaným rozložením komponent kolem přední nápravy, posunuté proti předchozím modelům o 154 mm vpřed. Pod kapotou je špičkový vidlicový šestiválec 3.0 TDI v posledním evolučním stádiu, který dává 176 kW a 500 Nm, umí rozjet kabriolet z 0 na 100 km/h za 7,2 s, další akcelerace se přeruší až při rychlosti 240 km/h a automobil spotřebuje v kombinovaném cyklu jen 7,3 l/100 km. Motor je podle Audi schopen již dnes plnit emisní předpis Euro 6, který vstoupí v platnost v roce 2014. Zásluhu na tom má systém common-rail se vstřikovacími tlaky až 2000 bar, důsledná recirkulace výfukových plynů, piezovstřikovače nebo DeNOx systém, který za asistence vstřikování kapaliny AdBlue eliminuje oxidy dusíku ve výfukových plynech. Audi v této souvislosti oznámilo, že od roku 2008 bude v USA nabízet čisté motory TDI a to včetně států California, Massachusetts, Maine, New York a Vermont, které mají obzvláště přísný metr na motory této koncepce.

Příbuznost s aktuální generací Audi A4 znamená, že na palubě je systém komplexního individuálního nastavení funkcí vozu Audi drive select, nebo poslední generace systému quattro.

Za běžných jízdních podmínek směřuje 40 procent síly motoru na přední kola a 60 procent za zadní kola, mezinápravový diferenciál však může směřovat až 65 procent síly motoru na přední nápravu nebo až 85 procent síly na zadní nápravu, v závislosti na aktuálních adhezních podmínkách.

Dvoupatrová podlaha
Vedle známých technických řešení je tu ale řada novinek. Problematiku tuhosti karoserie, která je u SUV i u otevřeného automobilu klíčová pro optimální dynamické vlastnosti, vyřešili u Audi zavedením dvojité podlahové plošiny. Místo vyztužování některé převzaté podlahové plošiny byla zavedena trojrozměrná prostorová konstrukce, která místo výztuh plošné sestavy převádí problém na prostorovou konstrukci. Při srovnatelné tuhosti je tak karoserie podstatně lehčí, problémy s kroucením by i při náročných provozních situacích měly být vozu cizí.

Z říše novinek jsou také vinuté pružiny s elektricky nastavitelnou výškou uložení, která během 4 sekund dovoluje zvýšit světlou výšku automobilu o 40 mm, aniž by musel na palubě být nákladný systém vzduchového odpružení, známý z Allroadu nebo Q7. Asistenci tomuto systému poskytují tlumiče s nastavitelnou charakteristikou tlumení. Brzdová soustava sází na progresivní, ale ne právě levnou keramiku kotoučů, která podle výrobce vydrží v provozu asi 300 tisíc km.

Design
Zatímco zákazníci Audi jsou v očekávání nového dostupného kabrioletu na bázi řady A3, ukáže ingolstadtská automobilka v zámoří podstatně větší vůz, který by se mohl časem proměnit v otevřenou verzi kupé A5. Automobil má úctyhodné vnější rozměry 4,62 x 1,91 x 1,63 m a rozvor 2,81 m. Velké rozměry vozu opticky zmenšují mimořádně velká 21palcová kola s pneumatikami 265/35 R21.

Nastupuje se pouze jedním párem dveří, ale nemůže chybět easy-entry - systém sklápění sedadel. Vícevrstvá látková střecha po složení (které trvá jen 17 sekund) splyne se siluetou vozu. Bezpečnostní otázky vznesené v případě převrácení automobilu, byly vyřešeny vystřelovacími oblouky za zadními sedadly a vyztužením rámu čelního skla.

Do systému MMI je poprvé integrována navigace využívající službu Google Earth, čímž dříve oznámená spolupráce automobilového (VW Group) a internetového gigaganta (Google) dostává konkrétnější podobu. Audio systém nabízí posádce otevřeného vozu také jednu netradiční funkci – interkom. Pomocí čtyř mikrofonů je snímán hlas cestujících, signálový procesor zvuk ošetří od nežádoucích ruchů, a palubní audiosoustava zvuk posílá nenucenou cestou k příjemcům přes reprosoustavu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Tapety

Audi Cross Cabrio Quattro Audi Cross Cabrio Quattro
Audi Cross Cabrio Quattro Audi Cross Cabrio Quattro
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4 Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4

Problém s airbagy přerůstá výrobcům automobilů přes…

Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Zákazníci si stěžovali na problematickou funkčnost CVT…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…