Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q8 oficiálně: Koncept plug-in hybridu má 330 kW a jezdí za 2,3 l/100 km

Jan Mička
Diskuze (55)
Právě se díváte na koncept nejluxusnějšího Audi všech dob. Plug-in hybrid Q8 si dnes odbyl premiéru na autosalonu v Detroitu.

Audi lákalo na koncept Q8 už koncem minulého roku, neukázalo však více, než muselo. Vůz je předzvěstí blízké luxusní budoucnosti Audi, a bylo by škoda, kdyby na veřejnost utekly důležité informace ještě před „velkou slávou“ na detroitském autosalonu. Nyní už ale není nač čekat. Ihned po skončení tiskové konference, kterou německá automobilka vysílala živě na svých facebookových profilech, se dostaly na veřejnost první oficiální informace.

Na první pohled pochopitelně zaujme vnější design. Velké SUV s délkou 5020 milimetrů, šířkou 2040 milimetrů, výškou 1700 milimetrů a třímetrovým rozvorem kombinuje vysokou stavbu karoserie se skoro až kupé linií střechy. Osmiúhelníková maska chladiče se svislým žebrováním snad u žádného audi nikdy nebyla větší, přední světlomety s technologií Digital Matrix Laser prohlubují styl současných modelů, a záď se svítilnami táhnoucí se po celé šířce také nemá obdoby. Kulaté linie dnes nejsou v módě, skoro to na nás působí, jako by Marc Lichte tvaroval některé části karoserie mačetou!

Revoluci přináší také interiér. Komu se zdají přístrojové desky nových audin trochu strohé, tady v podstatě nenarazíte na jediné konvenční tlačítko, všechno je řešeno displeji na středové konzole a před řidičem. Něco podobného můžete vidět v novém Porsche Panamera, zde je však posedlost „softwarovou čistotou“ dotažena do maximální míry. Vůz nabízí čtyři samostatná sedadla a středem celého interiéru se táhne nízký středový tunel. I zadní cestující mohou ovládat klimatizaci jak jinak než digitálním panelem. A pokud by vás to zajímalo, kufr má objem 630 litrů…

Klasické benzinové nebo vznětové ústrojí byste tady hledali marně, koncept Audi Q8 je plug-in hybrid se základem v třílitrovém benzinovém šestiválci TFSI o výkonu 245 kW a točivém momentu 500 N.m. Ten doplňuje elektromotor se 100 kilowatty a 330 newtonmetry integrovaný do osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Kombinovaný výkon soustavy činí 330 kW a točivý moment dosahuje sedmi set newtonmetrů, akcelerace z 0-100 km/h zabere 5,4 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Ve světě luxusních SUV to lze považovat za standard.

Zajímavá je spotřeba paliva. Audi uvádí kombinovaný odběr 2,3 l/100 km podle cyklu NEDC, a to díky lithium-iontovému akumulátoru s kapacitou 17,9 kWh, na který ujede až 60 kilometrů. Celkový jízdní dosah je až 1000 kilometrů bez jediného zastavení. Nabíjení akumulátoru na plnou kapacitu pak zabere 2,5 hodiny, tedy alespoň pokud nabíjíte s výkonem 7,2 kWh.

Vůz stojí na třiadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 305/35. Nic do terénu, technika podvozku ale jízdu mimo silnici umožňuje. Přenos síly na vozovku zajišťuje trvalý pohon všech kol quattro a díky vzruchovému odpružení s adaptivními tlumiči lze změnit světlou výšku ve dvou stupních až v rozsahu 90 milimetrů.

„Q8 concept je Audi v nejlepší formě. Demonstruje silné stránky naší značky jak v oblasti techniky, tak i

v oblasti designu, a poskytuje výhled na budoucí sériově vyráběné SUV vyšší třídy. Prostřednictvím nadcházející

generace zobrazovacích a ovládacích řešení budou moci naši zákazníci prožívat konektivitu zcela novým

způsobem,“ říká Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej a marketing.

Jan Mička
Diskuze (55)
11. 1. 2017 01:14
Re: spotřeba
Dobíjení je však velmi důležité z hlediska normované spotřeby.
11. 1. 2017 00:59
Re: Onan Plakatovy...
To si stěžuj spíš u novinářů. Nikdy jsem nechápal, jak si na jednu stranu dokáží stěžovat na normu, ale na druhou stranu ta čísla ve vší vážnosti klidně papouškují. V USA je norma jiná (také s tím ze začátku měli problém, ale EPA ji změnila; hrálo tam myslím roli nespokojení lidí) a v EU se jich ani nedotkneš, dokud se budou držet normy (tady jen tak nepovolí, protože si nemyslím, že jim jde o spotřebitele - je to technický parametr, který jim k něčemu slouží).

Nějak mám problém si představit, kdo si může myslet, že je argument měřením v laboratoři dobrý.
10. 1. 2017 23:40
Re: 2,3 litra
Vyšší účinnost spočívá v tom, že by v případě lokomotivy byl přímý mechanický přenos příliš složitý. Každý převod znamená další ztráty, nemluvě o spolehlivosti takového ústrojí. Nebo o rozměrech a hmotnosti. Auto však není lokomotiva.

Nějaká hybridní lokomotiva se také najde. ČKD mělo prototyp takové asi před 30 lety. Myslím, že byla posunovací.
10. 1. 2017 23:14
Re: 2,3 litra
Sériový hybrid v kamionu? Nezbláznil jsi se?
10. 1. 2017 23:07
Re: 2,3 litra
Záleží, jakou nákladní dopravu máš na mysli. V dálkové bude přínos relativně malý, protože ta auta zase tak často nebrzdí a motory bývají dobře zatížené, pokud nejede prázdný. Tam dává spíš smysl systém pro zužitkování odpadního tepla. Hybrid může být zajímavý u aut pohybujících se hodně v obcích (zavážení prodejen, svoz odpadu atp.). Podobně jako v osobním autě. Čím častěji se brzdí, tím lépe. Vlaky bych do toho nepletl, jablka a hrušky.