Audi Q8 oficiálně: Koncept plug-in hybridu má 330 kW a jezdí za 2,3 l/100 km
Audi lákalo na koncept Q8 už koncem minulého roku, neukázalo však více, než muselo. Vůz je předzvěstí blízké luxusní budoucnosti Audi, a bylo by škoda, kdyby na veřejnost utekly důležité informace ještě před „velkou slávou“ na detroitském autosalonu. Nyní už ale není nač čekat. Ihned po skončení tiskové konference, kterou německá automobilka vysílala živě na svých facebookových profilech, se dostaly na veřejnost první oficiální informace.
Na první pohled pochopitelně zaujme vnější design. Velké SUV s délkou 5020 milimetrů, šířkou 2040 milimetrů, výškou 1700 milimetrů a třímetrovým rozvorem kombinuje vysokou stavbu karoserie se skoro až kupé linií střechy. Osmiúhelníková maska chladiče se svislým žebrováním snad u žádného audi nikdy nebyla větší, přední světlomety s technologií Digital Matrix Laser prohlubují styl současných modelů, a záď se svítilnami táhnoucí se po celé šířce také nemá obdoby. Kulaté linie dnes nejsou v módě, skoro to na nás působí, jako by Marc Lichte tvaroval některé části karoserie mačetou!
Revoluci přináší také interiér. Komu se zdají přístrojové desky nových audin trochu strohé, tady v podstatě nenarazíte na jediné konvenční tlačítko, všechno je řešeno displeji na středové konzole a před řidičem. Něco podobného můžete vidět v novém Porsche Panamera, zde je však posedlost „softwarovou čistotou“ dotažena do maximální míry. Vůz nabízí čtyři samostatná sedadla a středem celého interiéru se táhne nízký středový tunel. I zadní cestující mohou ovládat klimatizaci jak jinak než digitálním panelem. A pokud by vás to zajímalo, kufr má objem 630 litrů…
Klasické benzinové nebo vznětové ústrojí byste tady hledali marně, koncept Audi Q8 je plug-in hybrid se základem v třílitrovém benzinovém šestiválci TFSI o výkonu 245 kW a točivém momentu 500 N.m. Ten doplňuje elektromotor se 100 kilowatty a 330 newtonmetry integrovaný do osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Kombinovaný výkon soustavy činí 330 kW a točivý moment dosahuje sedmi set newtonmetrů, akcelerace z 0-100 km/h zabere 5,4 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h. Ve světě luxusních SUV to lze považovat za standard.
Zajímavá je spotřeba paliva. Audi uvádí kombinovaný odběr 2,3 l/100 km podle cyklu NEDC, a to díky lithium-iontovému akumulátoru s kapacitou 17,9 kWh, na který ujede až 60 kilometrů. Celkový jízdní dosah je až 1000 kilometrů bez jediného zastavení. Nabíjení akumulátoru na plnou kapacitu pak zabere 2,5 hodiny, tedy alespoň pokud nabíjíte s výkonem 7,2 kWh.
Vůz stojí na třiadvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 305/35. Nic do terénu, technika podvozku ale jízdu mimo silnici umožňuje. Přenos síly na vozovku zajišťuje trvalý pohon všech kol quattro a díky vzruchovému odpružení s adaptivními tlumiči lze změnit světlou výšku ve dvou stupních až v rozsahu 90 milimetrů.
„Q8 concept je Audi v nejlepší formě. Demonstruje silné stránky naší značky jak v oblasti techniky, tak i
v oblasti designu, a poskytuje výhled na budoucí sériově vyráběné SUV vyšší třídy. Prostřednictvím nadcházející
generace zobrazovacích a ovládacích řešení budou moci naši zákazníci prožívat konektivitu zcela novým
způsobem,“ říká Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej a marketing.