Audi Roadjet Concept: velký hatchback v Americe

Audi Roadjet Concept: velký hatchback v Americe

 
 

Audi přivezlo do Detroitu neobvykle velký hatchback plný nové elektroniky, který má pod kapotou šestiválec 3.2 FSI (220 kW), sedmistupňovou automatickou převodovku DSG a samozřejmě pohon všech kol. Studie navíc vypadá velmi reálně...

Audi přivezlo do Detroitu neobvykle velký hatchback plný nové elektroniky, který má pod kapotou šestiválec 3.2 FSI (220 kW), sedmistupňovou automatickou převodovku DSG a samozřejmě pohon všech kol. Studie navíc vypadá velmi reálně, takže není vyloučeno, že se s obdobným vozem brzy potkáme i na silnici.

Roadjet Concept představuje zřejmě novou stylistickou podobu vozů Audi, z níž by mohly čerpat všechny nové sériové modely. Nejbližšími očekávanými novinkami jsou řady sportovních kupé a roadsterů TT a nová řada A4, takže se nechme překvapit, které motivy budou použity.

Ale zpět ke konceptu. Jde o neobvykle velký hatchback, s vnějšími rozměry 4,7 x 1,85 x 1,55 m a velkorysým rozvorem 2,85 m! Dovnitř umístili designéři pět samostatných sedadel, ovšem ve druhé řadě jsou pouze dvě z nich a pátý cestující - dítě v dětské sedačce - sedí na samostatném sedadle uprostřed až za druhou řadou. Sedadly lze snadno manipulovat nebo je zcela vyjmout z vozu.

Vpředu podélně uložený šestiválec 3,2 V6 FSI je evolucí již používaného motoru stejného označení. Tato verze dává nejvyšší výkon 220 kW při 7000 ot./min a točivý moment 330 Nm při 4500 ot./min. Hodnoty jsou vylepšeny mj. díky variabilnímu zdvihu ventilů. Motor je spojen s novou dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni, kterou můžeme také brzy čekat v sériových vozech. Tato kombinace umožňuje Roadjetu akceleraci z 0 na 100 kmh za 6,4 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Víceprvkové nápravy mají svůj základ v komponentech z řad A6 a A8, v konceptu jsou však kombinovány s variabilními tlumiči a novým aktivním řízením s proměnným převodem. Tlačítkem v interiéru lze měnit charakteristiky vozu (převodovky, podvozku, řízení, reakce motoru, atd.) mezi třemi stupni "comfort", "dynamic" a "sport".

Blízkou budoucností palubních informačních technologií je komunikační systém, který dovoluje výstavbu sítí mezi okolními automobily a následnou výměnu informací bez centrálního komunikačního střediska. Výrobci se již dohodli na jednotném standardu, takže využití v podobě varování před nehodou v nepřehledné zatáčce, nepříznivou dopravní situací nebo přeplněným parkovištěm u supermarketu nemusí být příliš vzdálenou budoucností.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Tapety

Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…