Audi Roadjet Concept: velký hatchback v Americe

Audi Roadjet Concept: velký hatchback v Americe

 
 

Audi přivezlo do Detroitu neobvykle velký hatchback plný nové elektroniky, který má pod kapotou šestiválec 3.2 FSI (220 kW), sedmistupňovou automatickou převodovku DSG a samozřejmě pohon všech kol. Studie navíc vypadá velmi reálně...

Audi přivezlo do Detroitu neobvykle velký hatchback plný nové elektroniky, který má pod kapotou šestiválec 3.2 FSI (220 kW), sedmistupňovou automatickou převodovku DSG a samozřejmě pohon všech kol. Studie navíc vypadá velmi reálně, takže není vyloučeno, že se s obdobným vozem brzy potkáme i na silnici.

Roadjet Concept představuje zřejmě novou stylistickou podobu vozů Audi, z níž by mohly čerpat všechny nové sériové modely. Nejbližšími očekávanými novinkami jsou řady sportovních kupé a roadsterů TT a nová řada A4, takže se nechme překvapit, které motivy budou použity.

Ale zpět ke konceptu. Jde o neobvykle velký hatchback, s vnějšími rozměry 4,7 x 1,85 x 1,55 m a velkorysým rozvorem 2,85 m! Dovnitř umístili designéři pět samostatných sedadel, ovšem ve druhé řadě jsou pouze dvě z nich a pátý cestující - dítě v dětské sedačce - sedí na samostatném sedadle uprostřed až za druhou řadou. Sedadly lze snadno manipulovat nebo je zcela vyjmout z vozu.

Vpředu podélně uložený šestiválec 3,2 V6 FSI je evolucí již používaného motoru stejného označení. Tato verze dává nejvyšší výkon 220 kW při 7000 ot./min a točivý moment 330 Nm při 4500 ot./min. Hodnoty jsou vylepšeny mj. díky variabilnímu zdvihu ventilů. Motor je spojen s novou dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni, kterou můžeme také brzy čekat v sériových vozech. Tato kombinace umožňuje Roadjetu akceleraci z 0 na 100 kmh za 6,4 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Víceprvkové nápravy mají svůj základ v komponentech z řad A6 a A8, v konceptu jsou však kombinovány s variabilními tlumiči a novým aktivním řízením s proměnným převodem. Tlačítkem v interiéru lze měnit charakteristiky vozu (převodovky, podvozku, řízení, reakce motoru, atd.) mezi třemi stupni "comfort", "dynamic" a "sport".

Blízkou budoucností palubních informačních technologií je komunikační systém, který dovoluje výstavbu sítí mezi okolními automobily a následnou výměnu informací bez centrálního komunikačního střediska. Výrobci se již dohodli na jednotném standardu, takže využití v podobě varování před nehodou v nepřehledné zatáčce, nepříznivou dopravní situací nebo přeplněným parkovištěm u supermarketu nemusí být příliš vzdálenou budoucností.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 

Štítky Audi Design

 

Tapety

Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
Audi Roadjet Concept Audi Roadjet Concept
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…