Audi RS 6 Avant: 10 válců, 2 turba, 426 kW, 650 Nm - doplněny nové fotografie
Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS 6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.
Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém otáčkovém pásmu motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1. Systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI pracuje s maximálním tlakem 120 bar, což mj. umožnilo zvolit u přeplňovaného motoru neobvykle vysoký kompresní poměr 10,5:1. Systém mazání se suchou skříní umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 g bez rizika nasátí vzduchu olejovým čerpadlem. S motorem je dodávána upravená šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.
Audi S6 Avant vs. RS6 Avant | ||
Motor | Audi S6 Avant | Audi RS6 Avant |
Zdvihový objem [cm3] | 4991 | 4991 |
Válce/ventily | 10/4 | 10/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 320/6800 | 426/6250-6700 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 540/3000 | 650/1500-6000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,3 | 4,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 13,4 | 13,9 |
Audi RS 6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu 200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. 2025 kg těžký automobil s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objemu motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.
Dynamic ride control omezuje náklony karoserie v zatáčkách, třístupňově nastavitelná charakteristika tlumení umožní řidiči upravit vlastnosti vozu tak, aby odpovídaly aktuálnímu režimu jízdy. Standardní devatenástipalcová kola lze za příplatek vyměnit za kola o palec větší s pneumatikami 275/35 R20. Standardní kotoučové brzy lze nahradit keramickými kotouči o průměru 420 mm. Přední světlomety dostaly pás diodových světel pro denní svícení.
Modely Audi RS od quattro GmbH jsou jedinečné svým sportovním charakterem, vhodně doplňovaným elegantním vzhledem, exkluzivní výbavou a perfektním provedením. Stalo se dobrou tradicí, že jejich sportovní výkony lze spojit s vysokou užitnou hodnotou kombi Avant. První Audi RS2, které se na trhu objevilo v roce 1993, bylo vyráběno jen jako Avant. Přestože jedinečný charakter Audi RS lze vychutnat v sedanech, kabrioletech i kombi – tak jako v případě aktuální řady RS4 – zákazníci oceňují nejvíce právě kombinaci dynamiky a variability, kterou kombi Avant nabízejí.
Nové Audi RS 6 bude proto nejprve nabízeno jako Avant, s neobvyklou kombinací výkonu 580 k a až 1 660 litry prostoru pro zavazadla. Audi RS 6 Avant bude uvedeno na český trh v průběhu roku 2008.