Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5 hybrid quattro: Nejlehčí hybridní SUV na trhu

David Bureš
Diskuze (12)
Inglostadtská automobilka zveřejnila detaily o novém modelu Q5 hybrid quattro. Ten se pyšní celkovým výkonem 180 kW.

Automobil kombinuje elektrický motor a přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, jednotky jsou umístěny za sebou jako paralelní hybridní systém. Dohromady duo agregátů produkuje výkon 180 kW a točivý moment 480 Nm, které pomocí systému quattro posílá na všechna čtyři kola. Díky tomu hybridní Q5 zrychlí z 0-100 km/h za 7,1 sekund a jede až 222 km/h, kombinovaná spotřeba činí 7,0 l/100 km.

Motor 2.0 TFSI byl kvůli zástavbě elektromotoru lehce upraven, změny se týkají nastavení turbodmychadla a ložiska klikové hřídele. Audi rovněž vyvinulo takzvaný hybridní manažer, který efektivně mění přechody mezi provozními režimy. Změny zastihly i převodovku, hybridní verze jako jediná z řady Q5 dostane osmistupňový tiptronic.

Samotný elektromotor produkuje 33 kW, svoji energii získává ze 72 lithium-ionových článků. Ty jsou s objemem 26 litrů a váhou 38 kg bezpečně umístěny v podlaze pod zavazadlovým prostorem. Veškeré komponenty hybridního ústrojí váží 130 kg.

Pokud auto stojí, jsou oba motory vypnuté, elektromotor se aktivuje až po rozjezdu pomocí start-stop systému, při ostré akceleraci pomáhá i benzinový agregát. Jakmile řidič pustí plyn, začne elektrický motor fungovat jako generátor, při brzdění je elektrická energie ukládá do lithium-iontových baterií.

Vůz je možné pohánět pouze elektromotorem až do rychlosti 100 km/h, v tomto případě však při konstantní rychlosti 60 km/h ujede 3 kilometry. Řidič může měnit režimy pomocí tlačítka na centrální desce, nebo pomocí řadicí páky. Mód „EV“ dává ve městě přednost elektrickému pohonu, „D“ kombinuje obě ústrojí pro optimální spotřebu, „S“ je určen pro sportovní jízdu.

Automobil se odlišuje vnějšími prvky, maska chladiče je v lesklém černém provedení, koncovky výfuku jsou chromované, některé části karoserie doplňuje nápis „hybrid.“ Specialitou jsou speciálně navržená 19“ hliníková kola s deseti paprsky, připomínajícími vzhled turbíny. Do nabídky se dostane i nová stříbrná metalíza, nazvaná Polar silver.

Kapota a dveře zavazadelníku jsou kvůli snížení váhy vyrobeny z hliníku, samotná karoserie je z oceli. Pohotovostní hmotnost automobilu je pak nižší než 2 tuny, což Q5 činí nejlehčím hybridním SUV na trhu (Lexus RX 450h váží 2,2 tuny).

Audi Q5 hybrid quattro se na trhu objeví během příštího roku, oficiální výstavní premiéra proběhne na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles.

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - pelikoš
12. 11. 2010 20:22
Re: haha
přesně,nissan patrol brzdil ještě dříve,než se začal zahrabávat.ten by je do toho kopce odtáhnul všechny ;-)
Avatar - positivemind
11. 11. 2010 22:40
Re: Proč?
Dieselu se taky dočkáš, tady jde teď o to, že to bude tichý a pojede za spotřebu dieselu
11. 11. 2010 22:38
Re: haha
Jeden kopec, par ctyrkolek a hned se vidi, co kdo umi. Audina tezila dle me ze sirokych gum a mensi vahy. X5 taky slusny. I toto video se mi ale zda kapku zmanipulovany. Ovsem min, nez ten prvni odkaz.
11. 11. 2010 22:07
Re: haha
zajímavý video :yes:
11. 11. 2010 21:45
Re: haha
[odkaz]
A co tohle treba?