Audi TT Clubsport Turbo: Okřídlené kupé pro Wörthersee

 

Audi přiveze k jezeru Wörthersee koncept kupé TT. Žádný elektromobil hledící na spotřebu, žádné palivové články, žádné bezpilotní ovládání. Je to přece sraz koncernových tunerů!

Bílé Audi TT řádně narostlo v bocích, oproti sérii o celých 14 centimetrů. Trochu tak připomíná soutěžní speciály skupiny B, nebo závodní cesťáky ze 70. let, ty však bývaly ještě širší. Sama automobilka tvrdí, že inspiraci hledala v modelu 90 pro americký šampionát IMSA GTO, tedy na konci osmdesátých let minulého věku.

Dostalo efektní dvacetipalcová dvoubarevná kola se sedmičkou dvojitých paprsků, oranžová vnější zpětná zrcátka a dozadu mohutné karbonové křídlo, taktéž s oranžovými boky. To je mimochodem manuálně nastavitelné, používá se v okruhovém značkovém poháru shodných tétéček. U Audi Sport ho tedy nemuseli vyvíjet na čistém papíře, jen ho o 20 cm rozšířili a upravili. Hlavní světla využívají techniku Matrix LED.

Pod přední kapotou trůní klasika, zážehový pětiválec TFSI z verze RS s objemem 2,48 l. Má ovšem dvojité přeplňování, jedno konvenční turbo doplňuje elektrické, tedy vlastně přesněji řečeno kompresor. Ten už od čtyř kruhů známe, pomáhá rychleji dosáhnout maximálních otáček a stará se o co největší plnicí tlak i tehdy, pokud výfukové turbo nemá dostatek plynů. Eliminuje také tradiční turbodíru, takže reakce na plynový pedál je spontánní. Ještě navíc zvyšuje točivý moment o 200 N.m. Elektrický kompresor mimochodem využívá síť s napětím 48 V, která je napojena na klasickou 12V, lithium-iontová baterie našla místo v zavazadelníku.

Výsledný výkon 441 kW bere dech. Motor dává masivních 650 N.m v rozmezí 3000-7000 otáček a startuje se červeným tlačítkem, jeho chlazení pochází také ze závodních okruhů. Newtonmetry přenáší šestistupňový manuál na všechna kola, systém quattro je vybaven lamelovou spojkou na zadní nápravě. Hliníková řadicí páka má odkrytou pochromovanou kulisu.

Interiér s digitálním přístrojovým štítem (virtuálním kokpitem), tříramenným volantem s plochou spodní částí a čtveřicí turbínových výdechů ventilace však není vyloženě závodní. S oranžovou barvou vně vozu ladí čalounění (Alcantarou) dvojice anatomických sedaček se čtyřbodovými pásy. Zadní tu nejsou, místo nich konstruktéři dovnitř vmontovali ochrannou klec z lehoučkých titanových trubek. Celé auto neváží více než 1396 kg, také uvnitř najdeme nějaký ten karbon.

Nelze se divit, že střela sprintuje z klidu na stovku během 3,6 s a o deset km/h překonává magickou třístovku. Supersport! V deceleraci mu napomáhá naopak čtveřice karbon-keramických kotoučů, ty přední mají průměr 370 mm. 4,33 m dlouhé a včetně zrcátek 1,97 m široké kupé jezdí na pneumatikách rozměru 275/30, rozchod kol činí vpředu 1736 a vzadu 1729 mm. Světlost se dá elektricky nastavit při přejezdu větších nerovností, v zatáčkách zase pomáhá torque vectoring.

Ničeho takového se v ultimativnější verzi TT RS nedočkáme, ale šéf vývojářů Audi Ulrich Hackenberg popsal jeho techniku jako velmi blízkou sériové produkci. Sraz u jezera Wörthersee se letos koná od 13. do 16. května.

JAKE.AUTO.CZ: Audi TT třetí generace (přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Zdroj: Audi

Štítky Audi Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…