Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT se dočkalo faceliftu, limitovaná edice oslavuje 20 let

Ondřej Lilling
Diskuze (0)
Třetí generace Audi TT se do důchodu ještě nechystá, naopak. Speciální edicí oslavuje 20 let od uvedení první generace a vedle toho se vzdává vznětové verze.

Věří se tomu jen těžko, ale od uvedení prvního Audi TT na trh už uběhlo dvacet let. To jen dokládá, jak moc jsou tvary prvního „tétéčka“ nadčasové. V pořadí třetí generace už je tu s námi také nějaký ten pátek, takže si pro ni automobilka připravila modernizaci, kterou jsme si mohli na chvíli prohlédnout. Žádné radikální změny se však nekonají. Znalci si všimnou, že došlo k přepracování přední části, kde se objevuje trojrozměrná maska Singleframe inspirovaná posledními modely Audi. Větší jsou otvory pro přívod vzduchu, a to i u základní verze. Modernizace se dočkaly také světlomety, které se spoléhají na LED techniku.

Konec dieselů

K pohonu slouží výhradně dvoulitrový zážehový čtyřválec, a to ve třech výkonových verzích. Vstupenkou do světa TT je provedení 40 TFSI s výkonem 145 kW, střed nabídky tvoří verze 45 TFSI naladěná na 180 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, za příplatek je možné TT vybavit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a v případě silnější verze také pohonem všech kol.

Na prozatímním vrcholu stojí model TTS, který produkuje velmi slušných 225 kW. Pojí se výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h proto zabere jen 4,5 sekundy, kabrio je na stovce o tři desetiny sekundy pomaleji.

Interiér už není zdaleka tak přelomový jako v době zrodu, kdy ohromoval absencí klasických budíků. Virtuální kokpit už má standardně i malá Audi A1, takže spíš překvapí chybějící středový displej. Prý je to ale záměr, protože je interiér maximálně zaměřený na řidiče a další obrazovka by ho mohla rozptylovat. Materiály jsou ale stále špičkové a velmi se mi líbí minimalistické pojetí. Například výdechy klimatizace v sobě ukrývají nastavení teploty nebo vyhřívání sedadel. Škoda, že se takové řešení v dalších modelech Audi neujalo…

Uspořádání interiéru je klasické 2+2, na zadní sedadla si tedy možná někdo sedne, ale na delší cestování to příliš nebude.

Zavazadelník je na poměry kupé poměrně solidní, nabídne 305 litrů. U roadsteru plátěná střecha příliš místa naštěstí neubrala, zavazadlový prostor činí 280 litrů. Střecha se mimochodem dokáže složit za pouhých 10 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h.

Specialita pro fajnšmekry

K příležitosti 20 let od uvedení první generace si automobilka připravila speciální edici TT 20 years. Vznikne pouhých 999 kousků, které se inspirovaly konceptem Roadsteru. Interiér je proto vyveden v hnědé kůži Nappa s kontrastním prošíváním a na volantu a řadicí páce nechybí speciální plaketa. Specialitou jsou nerezové koncovky výfuku a zadní OLED světla. Na výběr je ze dvou laků, přičemž oba jsou šedé.

O něco dostupnějším modelem bude verze TTS Competition, která, jak už správně tušíte, vychází z vrcholné verze TTS. Vyznačuje se LED světlomety, pevným spoilerem na zádi, červeně lakovanými brzdovými třmeny či dvacetipalcovými disky v černém odstínu.

Modernizované Audi TT dorazí na trh na konci letošního roku, objednávky automobilka začne přijímat v září.

Základní cena TT Coupé začíná na částce 35 tisíc euro, což je v přepočtu zhruba 900 tisíc korun. Vrcholné TTS si Audi cení na minimálně 54.500 eur, což je přibližně 1,4 milionu korun.

Ondřej Lilling
Diskuze (0)