Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X3 poprvé naživo: Nehraje na objem, jede fitness!

Jan Mička
Diskuze (18)
Jednou z hlavních novinek BMW ve Frankfurtu je nová generace modelu X3. Jak moc se vůz změnil? A půjde jej rozeznat od větší X5?

Nová generace BMW X3 už má dokonce český ceník, na první osobní kontakt ale došlo až na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pokud pominu koncepty, jde vedle nových generací modelů 6 GT a M5 u BMW o hlavní novinku, jak se ale dalo čekat, značka nešla do extrémů a po stránce designu pouze vyladila hlavní linie předchůdce. Když porovnám množství změn například s řadou 5, nebyla mezigenerační obměna prostředního z nabízených SUV až tak zásadní, to ale neznamená, že novinku hned nepoznáte. Jenže co srovnání s X5? Nejsou si oba vozy až moc podobné?

Vozy řady X mají na stánku o rozloze 10,5 tisíce metrů čtverečních svou vlastní sekci, a protože mám v době psaní tohoto článku na všechna vystavená SUV dokonalý výhled, snadno můžu konstatovat, že si X3 s X5 jenom tak nespletete. Jistě, X3 narostly ledvinky, má průduchy v předních blatnících, zbavila se kulatých předních mlhovek a podobně, jenže zatímco ona jede spíše na fitness vlně, X5 sází hodně na objem. Staví hmotu! Je zkrátka masivnější, kdybyste si ale přesto nevěděli rady, mám pro vás jednu pomůcku: spodní linie bočních oken X5 je zakončena „hokejkou“, zatímco u X3 plynule stoupá a není tak agresivní.

Nejvýraznějších změn se dočkáte uvnitř. Zatímto minulá generace X3 stále sázela na zabudovaný displej infotainmentu, novinka jej má po vzoru dalších modelů volně. Zmizely klasické analogové budíky, místo nich se objevuje digitální štít a nechybí například ani indukční nabíjení mobilních telefonů. Dokonce i tvar přístrojové desky je jiný, nyní je více „crossoverovitý“ a opticky členitější.

Materiály a zpracování se opět řadí ke špičce v luxusním segmentu a podobně je na tom také vnitřní prostor. BMW X3 je vpředu široké, vysoké, má vysoké prosklení a pouští k posádce spoustu přirozeného světla. Notabene když si vyberete prosklenou střechu, kterou měly snad všechny vystavené kousky.

Video se připravuje ...

Co je pro mě na druhou stranu trochu mrzí, je naprosto minimální posun v úrovni zadních sedadel. Jestliže vpředu sedíte jako králové v dokonalých křeslech schopných se přizpůsobit snad všem typům postav, vzadu vás nepotěší jak nízko ukotvené, ploché a ke všemu krátké sedáky (pouhých 440 milimetrů), tak ani téměř rovná opěradla. Vzadu je to stále trochu lavice, byť polohovatelná, čímž se novinka neliší jak od předchůdce, tak od X5. Nástupní prostor je omezen pouze minimálně, přestože zadní podběhy rozhodně nejsou z nejmenších, na místo si pak nelze stěžovat v podélném, příčném, ani svislém směru. Osobu vysokou 190 centimetrů vůz slupnul jako malinu.

Nakouknul jsem i do zavazadelníku o základním objemu 550 litrů, tady ale BMW X3 netlačila pata snad za celou dobu jeho existence. Zadní opěradla sklopíte přímo z kufru do roviny, nechybí praktické kolejnice pro instalaci zádržných systémů a podobně. Zkrátka taková ta očekávaná klasika, která se s časem nemění. Proč také, že ano?

Jan Mička
Diskuze (18)
Avatar - praděda7
16. 9. 2017 17:13
Re: no nekúp to :-)
Tož, co se týče kastle, tak to má BMW mooooc složité. Chtějí si udržet "značku" a zároveň styling změnit a zároveň udržet jakýsi rozestup mezi X třídami a to je kua nadlidský úkol. No, su moc zvědavý, jestli se mladý Kabáň s něčím zajímavým vytasí. V tomto případě (X3) si mohli vzít příklad z X1, kde se jim styling, obzvláště z profilu, moc povedl.
Avatar - praděda7
16. 9. 2017 17:04
Re: Redaktor z Mateřídoušky?
Přesně! A že by se někdo ze čtenářů chystal vysedávat na zadních sedadlech...? ;-) Asi těžko. Takže.........nám můžou být zadní sedáky úplně ukradené... :-)
Avatar - white label
14. 9. 2017 11:39
Re: no nekúp to :-)
To si zaspal dobu, běž si sednout třeba do nové 5er, ať si v obraze... ;-)
14. 9. 2017 11:37
Re: no nekúp to :-)
ja s nim nesuhlasim ale pisal o dizajne interieru...to sa teoreticky porovnavat da :-)
14. 9. 2017 10:16
Re: no nekúp to :-)
No objektivní reakci nelze očekávat. Oprostit se od náklonnosti k určité značce, která třeba roky formovala tvůj zážitek z jízdy je pro mnohé (včetně mě) buď dost těžké anebo nemožné. Takže to ber tak, ze s tebou nebudou souhlasit a podle morálního indexu v mozku budou používat různá invektiva.

U mě se dostává pomalu BMW na vrchol, protože tu bolest a nemoc z hlediska divně vypadajících interiérů už dávno léčí. Mám 330e v individual výbavě a stejně jako u M3 (prostě auta z let 2016 a dále) se mi interiér moc líbí. To samé platí o nové sedmičce.
Opravdu šli dost nahoru a hlavně v obou zmiňovaných autech nic nevrže a nevrzalo.

A co se týče korejských aut a porovnání s BMW. Máš na to plné právo, ale realita je jiná. Ony ty materiály v BMW totiž vydrží a přál bych ti najet 200 tisíc kilometrů v i40 nebo Optimě a pak to srovnat se stejnou porcí kilometrů v prémiovce. A to nemluvím vůbec o tom, co na takové interiéry řekne tvůj nos.