Test Auto.cz

BMW X3 xDrive20d AT – Miláček firemních flotil

3.2. 2016
Verdikt
 

Prostřední SUV mnichovské automobilky dostalo v rámci faceliftu nový vznětový dvoulitr o výkonu 140 kW. V kombinaci s osmistupňovým automatem je vyloženě na pohodu.

BMW X3 má svůj život velice dobře nalinkovaný. První generace se coby zakladatel segmentu luxusních SAV (označení nicméně používá pouze BMW) představila v roce 2003, o sedm let později přišla druhá generace, a její nástupce je plánován na rok 2017. V druhé polovině životního cyklu, přesněji v únoru 2014, prodělalo současné provedení modernizaci. Jenom o změnách vzhledu to ale dneska nebude.

Stejně jako například v případě modernizovaného sedanu a kombi řady 3 totiž BMW přistoupilo k zástavbě zcela nových pohonných jednotek. Konkrétně se bavíme o dvoulitrových turbodieselech sDrive18d (110 kW) a xDrive20d (140 kW) modulární řady B47, které nahrazují oblíbené jednotky N47 uvedené v roce 2007. Zkoušený exemplář je vybaven pohonem všech kol, z čehož plyne použití silnějšího z uvedených agregátů (sDrive18d je vždycky zadokolka). Bude to stačit, nebo je lepší rovnou sáhnout po třílitrovém šestiválci xDrive30d (190 kW a automat v základu) dražším o více než čtvrt milionu korun (cena začíná na 1.385.800 Kč)?

Když X3, tak xLine!

Začneme vzhledem karoserie, protože i v tomto ohledu má modernizované BMW X3 co nabídnout. Po vzoru současné „trojky“ přišlo s přepracovanými světlomety napojenými k charakteristické masce chladiče tvořené dvojicí obrovských ledvin, hlavní novinkou je však optický paket xLine, kterým je vybaven i zkoušený vůz. Poznáte jej podle hliníkových ochranných prvků obou nárazníků, stejně zbarvených ledvin a bytelných bočních ochranných lišt, a kdyby český importér pro zimní provoz nezvolil osmnáctipalcová kola v provedení V-spoke 307, tak i podle shodně velkých disků Y-spoke 607, případně o palec větších Y-spoke 608. Neméně důležitá je i barva, v našem případě metalíza Deep Sea Blue za 22.438 Kč. Líbí? Nám rozhodně, přestože usedlejší odstíny obvykle nejsou pro X3 to pravé.

BMW X3 xDrive35d – Přehlídka síly

Přítomnost paketu xLine za rozumný příplatek 58.734 korun je znát i uvnitř. Aby ale kokpit vypadal stejně jako u zkoušeného exempláře, musíte ještě sáhnout do kapsy pro dalších 31.512 korun za kožené čalounění Nevada Ivory White s výrazným znakem „X“ v hlavových opěrkách a kontrastním prošíváním. Na pohled i dotek skutečně lahůdka, a protože sedadla s výrazným, avšak nikterak omezujícím bočním vedením disponovala manuálním nastavením výšky a podélného posuvu, sedíte ve srovnání s „elektrickými“ sedadly o kousek níže podlaze. Má to ale i stinnou stránku – pokud si budete chtít sedák naklopit, aby lépe podepíral stehna, současně s ním pohnete i s opěradlem, jehož sklon je pak nutné znova „vyladit“. Zkrátka taková houpačka.

obrázek [600 x 402]  

BMW X3 jsme si nikdy na nedostatečný vnitřní prostor nestěžovali a už vůbec ne na potemnělou atmosféru v interiéru. Je zcela jedno, zda si pořídíte střešní okno či nikoliv (výrobce jej nabízí za 40.040 Kč), protože do kokpitu neustále proudí velké množství venkovního světla. I vzadu se sedí poměrně nízko, tady to má ale spíše negativní efekt v podobě hůře podepřených stehen. Díru do světa navíc neudělá ani ploché opěradlo, což je ale problém také většího modelu X5. Ještě štěstí, že se dovnitř pohodlně posadí čtyři robustní dospělí, kteří se za jízdy nebudou šťouchat lokty nebo narážet hlavami do stropu. Tedy alespoň ti sedící vpředu – vzadu se totiž při dynamických průjezdech zatáček musíte pořádně držet, abyste kvůli odstředivým silám neputovali ze strany na stranu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 xDrive20d AT

Cena v základní výbavě: 1 211 812 Kč Cena v testované výbavě: 1 607 804 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, E-Call – tísňové volání, litá 17“ kola s pneumatikami run flat, látkové čalounění interiéru, elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, tlačítko pro přepínání jízdních režimů, stálý pohon všech kol s mezinápravovou spojkou, startování tlačítkem, autorádio BMW Professional, nemetalický lak karoserie, automatická klimatizace, velurové koberečky a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Deep sea blue (+22.438 Kč), kožené čalounění Nevada Ivory White (+31.512 Kč), automatická osmistupňová převodovka s páčkami pod volantem (+61.412 Kč), Performance Control (4.004 Kč), zadní parkovací kamera (+11.206 Kč), hliníkové střešní lišty (+8.814 Kč), sportovní sedadla řidiče a spolujezdce (+14.690 Kč), příprava pro mobilní telefon, bluetooth a USB konektivita, hlasové ovládání (+10.686 Kč), antracitové čalounění stropu BMW Individual (+5.070 Kč), sportovní kožený volant (2.678 Kč), BMW ConnectedDrive Advanced Plus (+23.218 Kč), navigace BMW Professional (+66.482 Kč), paket Advantage (+103.272 Kč), adaptivní diodové světlomety (+47.788 Kč), předprodejní servis a transportní náklady (+9.000 Kč).

Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X3 xDrive20d AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 5 / 5.2
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1820 / 620
Rozměr pneu:245/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4657
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1661
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1614
f) rozchod vzadu (mm): 1632
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné! Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné!

Svolávací akce se u velkých automobilek většinou týkají…

BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M

Nabídka sportovní divize M se v blízké budoucnosti patrně…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…