Test Auto.cz

BMW X3 xDrive20d AT – Miláček firemních flotil

3.2. 2016
Verdikt
 

Prostřední SUV mnichovské automobilky dostalo v rámci faceliftu nový vznětový dvoulitr o výkonu 140 kW. V kombinaci s osmistupňovým automatem je vyloženě na pohodu.

BMW X3 má svůj život velice dobře nalinkovaný. První generace se coby zakladatel segmentu luxusních SAV (označení nicméně používá pouze BMW) představila v roce 2003, o sedm let později přišla druhá generace, a její nástupce je plánován na rok 2017. V druhé polovině životního cyklu, přesněji v únoru 2014, prodělalo současné provedení modernizaci. Jenom o změnách vzhledu to ale dneska nebude.

Stejně jako například v případě modernizovaného sedanu a kombi řady 3 totiž BMW přistoupilo k zástavbě zcela nových pohonných jednotek. Konkrétně se bavíme o dvoulitrových turbodieselech sDrive18d (110 kW) a xDrive20d (140 kW) modulární řady B47, které nahrazují oblíbené jednotky N47 uvedené v roce 2007. Zkoušený exemplář je vybaven pohonem všech kol, z čehož plyne použití silnějšího z uvedených agregátů (sDrive18d je vždycky zadokolka). Bude to stačit, nebo je lepší rovnou sáhnout po třílitrovém šestiválci xDrive30d (190 kW a automat v základu) dražším o více než čtvrt milionu korun (cena začíná na 1.385.800 Kč)?

Když X3, tak xLine!

Začneme vzhledem karoserie, protože i v tomto ohledu má modernizované BMW X3 co nabídnout. Po vzoru současné „trojky“ přišlo s přepracovanými světlomety napojenými k charakteristické masce chladiče tvořené dvojicí obrovských ledvin, hlavní novinkou je však optický paket xLine, kterým je vybaven i zkoušený vůz. Poznáte jej podle hliníkových ochranných prvků obou nárazníků, stejně zbarvených ledvin a bytelných bočních ochranných lišt, a kdyby český importér pro zimní provoz nezvolil osmnáctipalcová kola v provedení V-spoke 307, tak i podle shodně velkých disků Y-spoke 607, případně o palec větších Y-spoke 608. Neméně důležitá je i barva, v našem případě metalíza Deep Sea Blue za 22.438 Kč. Líbí? Nám rozhodně, přestože usedlejší odstíny obvykle nejsou pro X3 to pravé.

BMW X3 xDrive35d – Přehlídka síly

Přítomnost paketu xLine za rozumný příplatek 58.734 korun je znát i uvnitř. Aby ale kokpit vypadal stejně jako u zkoušeného exempláře, musíte ještě sáhnout do kapsy pro dalších 31.512 korun za kožené čalounění Nevada Ivory White s výrazným znakem „X“ v hlavových opěrkách a kontrastním prošíváním. Na pohled i dotek skutečně lahůdka, a protože sedadla s výrazným, avšak nikterak omezujícím bočním vedením disponovala manuálním nastavením výšky a podélného posuvu, sedíte ve srovnání s „elektrickými“ sedadly o kousek níže podlaze. Má to ale i stinnou stránku – pokud si budete chtít sedák naklopit, aby lépe podepíral stehna, současně s ním pohnete i s opěradlem, jehož sklon je pak nutné znova „vyladit“. Zkrátka taková houpačka.

obrázek [600 x 402]  

BMW X3 jsme si nikdy na nedostatečný vnitřní prostor nestěžovali a už vůbec ne na potemnělou atmosféru v interiéru. Je zcela jedno, zda si pořídíte střešní okno či nikoliv (výrobce jej nabízí za 40.040 Kč), protože do kokpitu neustále proudí velké množství venkovního světla. I vzadu se sedí poměrně nízko, tady to má ale spíše negativní efekt v podobě hůře podepřených stehen. Díru do světa navíc neudělá ani ploché opěradlo, což je ale problém také většího modelu X5. Ještě štěstí, že se dovnitř pohodlně posadí čtyři robustní dospělí, kteří se za jízdy nebudou šťouchat lokty nebo narážet hlavami do stropu. Tedy alespoň ti sedící vpředu – vzadu se totiž při dynamických průjezdech zatáček musíte pořádně držet, abyste kvůli odstředivým silám neputovali ze strany na stranu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 xDrive20d AT

Cena v základní výbavě: 1 211 812 Kč Cena v testované výbavě: 1 607 804 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, E-Call – tísňové volání, litá 17“ kola s pneumatikami run flat, látkové čalounění interiéru, elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, tlačítko pro přepínání jízdních režimů, stálý pohon všech kol s mezinápravovou spojkou, startování tlačítkem, autorádio BMW Professional, nemetalický lak karoserie, automatická klimatizace, velurové koberečky a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Deep sea blue (+22.438 Kč), kožené čalounění Nevada Ivory White (+31.512 Kč), automatická osmistupňová převodovka s páčkami pod volantem (+61.412 Kč), Performance Control (4.004 Kč), zadní parkovací kamera (+11.206 Kč), hliníkové střešní lišty (+8.814 Kč), sportovní sedadla řidiče a spolujezdce (+14.690 Kč), příprava pro mobilní telefon, bluetooth a USB konektivita, hlasové ovládání (+10.686 Kč), antracitové čalounění stropu BMW Individual (+5.070 Kč), sportovní kožený volant (2.678 Kč), BMW ConnectedDrive Advanced Plus (+23.218 Kč), navigace BMW Professional (+66.482 Kč), paket Advantage (+103.272 Kč), adaptivní diodové světlomety (+47.788 Kč), předprodejní servis a transportní náklady (+9.000 Kč).

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor BMW X3 xDrive20d AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 5 / 5.2
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1820 / 620
Rozměr pneu:245/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4657
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1661
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1614
f) rozchod vzadu (mm): 1632
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné! Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné!

Svolávací akce se u velkých automobilek většinou týkají…

BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M

Nabídka sportovní divize M se v blízké budoucnosti patrně…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…