Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 6 GT poprvé naživo: Konečně hezký liftback z Mnichova!

David Bureš
Diskuze (13)
Zatímco dosavadní mnichovské liftbacky 3 GT a 5 GT nepobraly tolik krásy, nově uvedený model 6 GT toto mění. Vypadá parádně!

Jestliže mnozí výrobci účast na letošním frankfurtském autosalonu vzdali, německá automobilka BMW účast na domácím veletrhu pojala ve velkém stylu a do Frankfurtu přivezla doslova záplavu novinek. A mezi nimi nechybí ani velký liftback 6 Gran Turismo, nástupce dosavadního modelu 5 GT.

Nové číselné označení ale není jedinou změnou, kterou velký liftback z Mnichova prošel. Jestliže předchůdce vypadal kvůli bachraté karoserii značně neohrabaně, 6 GT je díky nově pojaté zádi pohledná. Přitom stačilo tak málo, snížit zadní partie o 64 mm, a z podivína je fešák.

Jinak je koncepce vlastně shodná jako u předchůdce. Pořád je „macek,“ však proti pětce je rozvor nadále natažen na 3.070 mm (+95 mm proti dnešní řadě 5), celková délka tak s hodnotou 5.091 mm hravě překonává pět metrů. Zachovány zůstaly i bezrámové dveře nebo elektricky výsuvný spoiler na zádi.

A je tu ještě jedna změna, která právě s nově řešenou zádí souvisí. Nově uvedený liftback už nemá dvojité otevírání zavazadelníku jako předchůdce, auto se ho podobně jako Škoda Superb vzdalo, ve prospěch výklopné zádě z jednoho celku.

Díky tomu je zavazadelník nadále parádně přístupný. Velké víko se otevírá hezky vysoko, dokonce výše než u kombi 5 Touring, a umožňuje tak snadný přístup do zavazadelníku o udávaném objemu 610 litrů, což je o 110 litrů více než dosud. Díky tomu dokonce o 40 litrů překonal kombík 5 Touring. Přeměření ale dokazuje, že větší prostor je způsoben různými záhyby. Šířka mezi podběhy (108 cm) a výška pod plato (45 cm) je u obou bavoráků prakticky shodná, Touring má pak dokonce ještě o tři centimetry delší zavazadelník (111 cm vs. 115 cm).

BMW 6 GT – srovnání rozměrů s dalšími modely BMW
ModelBMW 6 GT (2017-)BMW 5 sedan (2017-)BMW 5 Touring (2017-)BMW 5 GT (2009-2017)
Délka (mm)5091493649425004
Šířka (mm)1902186818681901
Výška (mm)1538147914981559
Rozvor (mm)3070297529753070
Objem zavazadelníku min/max (l)610/1800530/-570/1700500/1750

Liftback se kombíku vyrovná co do praktičnosti, po stranách kufru tu nechybí poctivé gumy nebo háčky na uchycení zavazadel. Stejně tak je tu dvojitá podlaha, zvedající se pomocí vzpěry. Zadní sedačky se pak sklápějí pomocí tlačítka, a to v poměru 40:20:40, čímž vytvoří prostor velký až 1.800 litrů, což je o 100 litrů více než u 5 Touring.

Posazení se na zadní sedadla pak dokazuje velikost šestky. Vzadu je díky dlouhatánskému rozvoru mnohem více místa před koleny než v pětce, stejně tak nad hlavou je slušná rezerva, vyšší než u 5 Touring. Komfortu navíc napomáhá i elektricky nastavitelné opěradlo nebo třeba výdechy ventilace – ty nejsou jen mezi předními sedadly, ale také před zadními dveřmi v dolní části B sloupků. Jen s těmi třemi místy je to vzadu ošemetné, to prostřední je na vyvýšené pozici s úzkým nepohodlným sedákem, a tak je lepší tu jezdit jen ve dvou.

Díky zveřejněnému konfigurátoru je BMW 6 Gran Turismo možné už objednávat, první kusy se u zákazníků objeví na začátku listopadu. K dispozici jsou zatím jen tři motory, zážehový čtyřválec se 190 kW a dva třílitrové šestiválce, benzinový s 250 kW a dieselový se 190 kW. České ceny startují na částce 1.652.300 Kč.

BMW 6 GT – technická data nabízených motorů
Model630i640i640i xDrive630d630d xDrive
Pohon4x24x24x44x24x4
Zdvihový objem [cm3]19982998299829932993
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]190/5000-6500250/
5500-6500
250/5500-6500195/4000195/4000
Točivý moment [N.m/min]400/1550-4400450/
1380-5200
450/1380-5200620/2000-2500620/2000-2500
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,35,45,36,16,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,27,07,74,95,5
Základní cena [Kč]1.652.3001.803.1001.874.6001.775.8001.847.300

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - petr164
17. 9. 2017 11:31
Už aby se toho chopil Jožo
Tyhle BMW nejsou baworáky, ale test koupěschopnosti přihlouplého davu. O designu a stylingu zde nelze hovořit, dvě ledwinky asi musí stačit pro pocit, že to je Báwo. Jsem zvědav, co s tím provede Jožo Kabaň.
12. 9. 2017 15:40
Re: Makak
Já tam proti 5GT žádný posun na zadku nevidím
[odkaz]
stále těžkopádné, disproporční a odulé. Dokonce bych řekl, že 5GT měla zakončení zadního okénka s hokejkou elegantnější a trochu to zachraňovalo zadoboční pohled.
Avatar - speedfred
12. 9. 2017 15:38
Re: Makak
V tom aute sa treba povoziť hlavne ako pasažier a potom bude dizajn šumafuk. Aj keď mne sa páči.
Avatar - twistedTSD
12. 9. 2017 15:21
Re: Makak
Audi má vždy liftbacky proporčně pěkně řešené. O BMW to říct nejde, ta macatá zádel tam vždy je.
Avatar - iudex
12. 9. 2017 15:00
Re: Makak
Je to lepšie, ako v minulej generácii, ale ako ukazuje fotka, je to stále tam. Pritom pri tej dĺžke (cez 5 metrov!) je viac ako dosť priestoru na elegantnejšie zadné partie. Ale asi sa báli, že by to potom bolo príliš blízke 6 Gran Coupé, tak tam tá mierna bachratosť zostala.