Autosalon Moskva: FAW aneb Číňani v Moskvě (část první)
Poprvé na ruském autosalonu vystavuje své osobní vozy největší čínský výrobce automobilů First Auto Works Group (FAW). Nejnovější model prestižní čínské značky Hongqi, v českém překladu Rudá Vlajka, je tak zřejmě vůbec poprvé představen za hranicemi Číny. Hongqi HQ3 byl poprvé vystaven jako prototyp na autosalonu v Šanghaji v loňském roce, sériová výroba se rozběhla letos v červenci.
Pohon modelu, který vznikl na bázi japonského modelu Toyota Crown Majesta, zajišťují motory Toyota, šestiválec 3.0 litru s výkonem 228 koní (167 kW) a osmiválec 4.3 litru o výkonu 276 koní (202 kW). Jako u jiných modelů značky Hongqi, hraje i v případě HQ3 symbol rudé vlajky na kapotě roli figurky na chladiči. V továrně FAW Car ve městě Changchun počítají s roční výrobou 13 000 vozů HQ3.
FAW C301 – Číňan s japonskými kořeny
Velký zájem návštěvníku budí také další nový model FAW C301. Tento automobil, známý Číne jako Benteng či Besturn, vznikl na platformě Mazdy6 a vyrábí se s čtyřválcovým motorem 2.3 litru o výkonu 160 koní (117 kW) od nedávné doby v automobilce FAW Car souběžně s “pravou” Mazdou 6 určenou pro čínský trh.
Ruské zákazníky jistě zaujme i model FAW C1. Také v tomto případě se prototyp představil vloni v Šanghaji. První sériové exempláře opustily montážní linku automobilky Tianjin FAW Xiali Automobile v Tianjinu teprve v srpnu. FAW C1 by měl být k dispozici s motory do 1.6 litru. S pomocí modelu C1 by FAW společne se svým ruským importérem VETA chtěl zaútočit na značku Lada.
Zároveň se připravuje prodej FAW C1 na Ukrajině, kde by v roce 2007 měla naběhnout montáž tohoto modelu. Nejmenším modelem na stánku FAWu je FAW Jinn, výrobek továrny FAW Huali a zatím jediný osobní automobil, který importér VETA prodává. Malý Jinn je dlouhý 3.395 mm, k jeho pohonu slouží čtyřválec o objemu jeden litru s výkonem 38,5 kW.