Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Moskva: FAW aneb Číňani v Moskvě (část první)

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Poprvé na ruském autosalonu vystavuje své osobní vozy největší čínský výrobce automobilů First Auto Works Group (FAW).

Poprvé na ruském autosalonu vystavuje své osobní vozy největší čínský výrobce automobilů First Auto Works Group (FAW). Nejnovější model prestižní čínské značky Hongqi, v českém překladu Rudá Vlajka, je tak zřejmě vůbec poprvé představen za hranicemi Číny. Hongqi HQ3 byl poprvé vystaven jako prototyp na autosalonu v Šanghaji v loňském roce, sériová výroba se rozběhla letos v červenci.

Pohon modelu, který vznikl na bázi japonského modelu Toyota Crown Majesta, zajišťují motory Toyota, šestiválec 3.0 litru s výkonem 228 koní (167 kW) a osmiválec 4.3 litru o výkonu 276 koní (202 kW). Jako u jiných modelů značky Hongqi, hraje i v případě HQ3 symbol rudé vlajky na kapotě roli figurky na chladiči. V továrně FAW Car ve městě Changchun počítají s roční výrobou 13 000 vozů HQ3.

FAW C301 – Číňan s japonskými kořeny

Velký zájem návštěvníku budí také další nový model FAW C301. Tento automobil, známý Číne jako Benteng či Besturn, vznikl na platformě Mazdy6 a vyrábí se s čtyřválcovým motorem 2.3 litru o výkonu 160 koní (117 kW) od nedávné doby v automobilce FAW Car souběžně s “pravou” Mazdou 6 určenou pro čínský trh.

Ruské zákazníky jistě zaujme i model FAW C1. Také v tomto případě se prototyp představil vloni v Šanghaji. První sériové exempláře opustily montážní linku automobilky Tianjin FAW Xiali Automobile v Tianjinu teprve v srpnu. FAW C1 by měl být k dispozici s motory do 1.6 litru. S pomocí modelu C1 by FAW společne se svým ruským importérem VETA chtěl zaútočit na značku Lada.

Zároveň se připravuje prodej FAW C1 na Ukrajině, kde by v roce 2007 měla naběhnout montáž tohoto modelu. Nejmenším modelem na stánku FAWu je FAW Jinn, výrobek továrny FAW Huali a zatím jediný osobní automobil, který importér VETA prodává. Malý Jinn je dlouhý 3.395 mm, k jeho pohonu slouží čtyřválec o objemu jeden litru s výkonem 38,5 kW.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
29. 9. 2006 11:48
Re: S titulkom
Tak vazeni, s tymi hodnoteniami opatrne. Zalistujte si v historii, s akymi vehiklami zacinali Japonci. Co este nedavno predavala Korea? Japoncom sa smial cely svet, neskor uz usmev zmrzol. Z Korey nikto strach nemal, dnes sa manazeri svetovych automobiliek zacinaju klepat, v USA patria korejske auta medzi najkvalitnejsie. Nakoniec sa kludne moze stat, ze cely zapadny automobilovy priemysel pojde so svojou drahou pracovnou silou a megadrahym vyvojom do *...Cinania to vsetko kupia a budu sa smiat posledni...
5. 9. 2006 08:32
OT: TEST TEST TEST
Čti, čti, čti. Jo, čti test POLO GTI. Nutně. Podle mého aspiruje na jeden z nejlepších letošních testů. :yes: Je tam všechno, srdce, duše, oheň a žár technika i jízda. Je tam i srovnávačka v Fiestou ST... kde jinde ti tohle napíšou na takové úrovni, že toužíš po stejný klávesnici, kde jinde můžeš závěrům testu věřit.... Tady, jen tady se poučíš. Tak čti o filosofii při výrobě auta, o jeho duši... o tichém potlesku POLU... Povstaň a zvedni palec testu i autu. BRAVO TEST :yes: BRAVO POLO :yes: