Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Discovery oficiálně: V hlavní roli rodina

David Bureš
Diskuze (17)
Nová generace rodinného SUV z dílny Land Roveru se hodně změnila. Nový je design i technika, ocelový rám nahradila hliníková samonosná karoserie.

Nejen koncern Volkswagen Group představuje své novinky ještě před oficiálním zahájením pařížského autosalonu. V předvečer mezinárodní výstavy svoji důležitou novinku odhalil tentokrát také Land Rover. Přivítejte dlouho očekávanou novou generaci Land Roveru Discovery, která se však světu neukázala poprvé v Paříži, ale na akci v anglickém Warwickshiru.

Automobilka o novém modelu hovoří jako o páté generaci, ve skutečnosti se ale nové Disco dá považovat za generací třetí – „dvojka“ a „čtyřka“ byly jen rozsáhlé modernizace předcházejících verzí. Tentokrát se ale změnilo opravdu hodně, automobil je nově postaven doslova od podlahy.

A když myslíme od podlahy, znamená to novou platformu. Jestliže předchůdce používal ocelový rámový podvozek, novinka vsadila na hliníkovou samonosnou karoserii převzatou z větších range roverů. I díky lehké architektuře se podařilo ušetřit na 480 kilogramů. Jiná konstrukce navíc umožnila zvětšit vnitřní prostor. Tomu napomohl i nárůst do délky, novinka je dlouhá 4.970 mm, o 140 mm delší než předchůdce. Rozvor se natáhl o 40 mm na 2.923 mm.

Vnější vzhled každopádně navazuje na předchůdce. Zachovány byly charakteristické detaily „disca,“ jako je hrb na střeše, zvýšená část nad zadními sedadly, nebo asymetricky umístěná zadní poznávací značka. Typické detaily jsou pak zabaleny do designu ve stylu posledních modelů britské automobilky, příď se inspirovala modely Range Rover Evoque nebo Discovery Sport.

Jak už je u land roverů zvykem, myslí se i na terénní schopnosti. Proto činí světlá výška 283 mm (mezigeneračně +43 mm) a brodivost 900 mm (+200 mm), což jsou hodnoty vzbuzující respekt.

Automobil se prezentuje jako rodinné SUV, proto jeho kabina myslí hlavně na praktičnost. K dispozici je sedm sedadel, přičemž Land Rover zdůrazňuje, že se nejedná o konfiguraci 5+2 s nouzovými sedačkami ve třetí řadě, ale plnohodnotných sedm míst, kam se pohodlně usadí 95 % dospělých.

Zadní sedadla jsou vybavena celkem pěti držadly Isofix. Unikátní možností pak bude jejich sklopení pomocí aplikace v chytrém telefonu. Takovým způsobem přitom výchozí zavazadelník o objemu 258 litrů lze zvětšit na 1.137 litrů, respektive na 2.406 litrů.

Disco navíc dostalo 3G wi-fi hot-spot pro osm zařízení nebo hned devět USB portů, aby nabídlo dostatek místa pro dobití všech zařízení posádky. Nechybí ani odkládací místo pro čtyři iPady. Použité materiály sice mají být prémiové, zároveň ale mají být bytelné, aby přežily i nájezd těch nejmenších pasažérů, kteří se s péčí o auto někdy moc nemažou.

Pod kapotou najdeme čtyřválce a šestiválce, všechny spárované s osmistupňovým automatem od ZF. Samozřejmostí je pohon všech kol. Turbodiesely zastupují dvoulitry Td4 (132 kW) a Sd4 (177 kW a 500 N.m) z rodiny Ingenium, které doplňuje vidlicový šestiválec Td6 (190 kW a 600 N.m). Z benzinových jednotek se můžeme těšit na kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec Si6 (250 kW a 450 N.m). V závislosti na zvoleném agregátu disco utáhne až 3,5 tuny.

Do prodeje automobil vstoupí během roku 2017, kdy bude k dispozici i speciální verze First Edition s upraveným vzhledem, jejíž produkce bude limitována na 2.400 exemplářů.

David Bureš
Diskuze (17)
29. 9. 2016 14:55
Re: Frajer
V6 kompresor se dal pres dovozce objednat.
29. 9. 2016 14:54
Re: Frajer
Zad ma byt podle me moderni reminiscenci na predchudce. Co fungovalo s hranami tady kouzlo ztratilo. Jsem zvedavy na zivy dojem.
Prostor bude, technologie a motory taky. Jen podle konfig uz nebude fungovat jako levnejsi varianta RRS. Dostal jsem se na 2,5mio...
29. 9. 2016 13:27
Re: 50 : 50
šak ja doňho nejak moc nerýpem a tie prirovnania sú nafúknuté, ale ten ruksak tam vidím, aj keď lepšie zakomponovaný
29. 9. 2016 13:05
Re: 50 : 50
Sorry, kontajnery na kolesách boli predchádzajúce modely.
29. 9. 2016 11:29
Ako ano, ale..
Discovery si myslim touto radikalnou zmenou stratil na jedinecnosti. Predchadzajuce tvary posobili rozhodne robustnejsie, silovejsie, neuniformne. A tie zadne svetla pretiahnute az po zadne koleso? 8-s