7.3. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem

 

Jednou z těch zajímavějších premiér letošní Ženevy je nová generace Suzuki Swift. I nadále si auto zachovává typické linie, uvedené už ve druhé generaci, jinak je však na voze vše nové.

První generace modelu vydržela ve výrobě jen s dílčími změnami od první poloviny 80. let až do nového tisíciletí. Druhá generace zavedla ostré tvary, které se opakovaly i na třetím vydání z roku 2010. A jelikož se ukázalo, že jsou u zákazníků v oblibě, nebyl důvod je měnit ani v nejnovější generaci, která slaví na evropské půdě premiéru právě teď. Již na sklonku minulého roku se vůz uvedl v Asii.

Kratší, přesto prostornější

Suzuki v souvislosti s novým Swiftem uvádí zkrácení délky o 10 mm v porovnání s předchůdcem, ale současně prodloužení rozvoru náprav o 20 mm. Z toho těží jak prostor pro cestující, tak zavazadelník. Jeho základní objem 254 litrů se ve srovnání s předchůdcem zvětšil o 44 litrů. Z dalších rozměrů stojí za zmínku snížení vozu o 15 mm a současně rozšíření o 40 mm.

Novinkou ve výstroji jsou diodové hlavní světlomety. Stejná technologie, tedy LED se používá i pro brzdové svítilny. Výrobce dále slibuje sedm odstínů laku karoserie v kombinaci s 15 nebo 16palcovými koly.

Výše uvedené změny jsou zásluhou zcela nové platformy „HEARTECT“, kterou auto sdílí s balenem a ignisem. Díky moderním technologiím a zejména použitím rozličných vysokopevnostních plechů se podařilo u nové platformy omezit množství výztuh při další zvýšení tuhosti. Největším kladem nové techniky je ovšem snížení hmotnosti. Nový Swift tak začíná na hmotnosti 840 kg. V extrému tak může být o plných 120 kg lehčí než jeho předchůdce, který však určitě nebyl žádnou „těžkou váhou“.

S novou architekturou skeletu karoserie se pojí nově navržený podvozek. V základních rysech se sice podobá předchůdci, avšak jednotlivé komponenty jsou odlišné. Mluvíme jak o spodních ramenech přední nápravy pseudo McPherson, tak i řešení zadní torzní příčky.

Nově také uvnitř

S novinkou přichází rovněž pozměněná kabina. Tvarově se vychází ze současného Balena a to i včetně vybavení. Podobné je tedy jak ovládání ventilační soustavy, jejíž samočinná klimatizace využívá vlastní vysoce kontrastní displej, tak i tvar středového panelu. Novinkou ve výbavě je 4,2palcový barevný displej typu TFT umístěný mezi kruhovým a „analogově“ řešeným rychloměrem a otáčkoměrem. Ve střední části je pak 7palcový dotykový monitor pro audio s podporou USB či SD karet.

Místo dieselu hybrid

S novou generací swiftu přicházejí také nové pohonné jednotky, které však již známe z modelu Baleno. Jednak je to přeplňovaný tříválec 1.0 Boosterjet a dále čtyřválec 1.2 Dualjet. Oba motory jsou zástupci řady K, kterou používala už předchozí generace s výjimkou verze Sport (ta měla motor řady M).

Větší motor může být navíc kombinovaný s hybridním hnacím ústrojím. Suzuki jej označuje jako SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Jedná se o „poloviční“ hybrid s integrovanou jednotkou ISG (Integrated Starter Generator) primárně ve funkci spouštěče motoru a zároveň generátoru. Je to vlastně skoro to samé, co před lety používal hojně koncern PSA ve spojení s motory 1.6 e-HDi. ISG tedy spouští motor, rekuperuje energii při brzdění, samozřejmě je i v roli alternátoru, takže dobíjí baterku typu lithium-ion o běžném napětí 12 voltů. Navíc ale ještě dokáže při akceleraci pomáhat spalovacímu motoru. Propojení elektromotoru/generátoru s agregátem je přes plochý řemen pohonu příslušenství. Tím je zaručena snadná a hlavně levná zástavba a navíc díky tomu lze spalovací motor opětovně startovat i v situacích, kdy auto ještě zcela nestojí. Technologie SHVS je k dispozici jak s menším, tak i větším motorem.

Swift byl vždy jedním z mála aut své třídy, které nabízelo také pohon všech kol. K dispozici je i nyní a to ve spojení s motorem 1.2 Dualjet v obou verzích (s i bez SHVS). Co ale zatím nový swift nemá, je vznětový motor. Ten Suzuki muselo vždy někde nakupovat, v případě swiftu se pod označením 1.3 DDiS ukrýval agregát od Fiatu.

Převodovka je pětistupňová manuální, ve spojení s motorem 1.2 Dualjet lze jako alternativu zvolit variátor CVT. Naopak v kombinaci s motorem 1.0 Boosterjet lze mít plnohodnotný šestistupňový automat s měničem momentu a planetovým soukolím. V dané třídě dnes už málo vídaná věc. Více o novém swiftu přineseme po absolvování prvních testovacích jízd.

Suzuki Swift 2017 – technické údaje
Motor1.2 Dualjet1.2 Dualjet + SHVS1.0 Boosterjet1.0 Boosterjet + SHVS
Převodovka5M/CVT5M/CVT5M/6A5M
Zdvihový objem [cm3]12421242998998
Válce/ventily4/44/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/600082/550082/5500
Točivý moment [N.m/min-1]120/4400120/4400170/2000-3500/160/1700-4000170/2000-3500
Max. rychlost [km/h]180/175 (170)180 (170)195/190195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/11,0 (12,6)11,9 (12,6)10,6/10,010,6
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,3/4,6 (4,9)4,0 (4,5)4,6/5,04,3
Údaje v závorce platí pro verzi 4x4

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem... Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem...

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po…

Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není! Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není!

Suzuki odhalilo ve Frankfurtu dlouho očekávaný Swift…

 



 
Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Dnes 08:02

Obě kapesní autíčka přijíždějí v novém. Divoce vyhlížející Toyota Aygo neohroženě útočí na seriózní Škodu Citigo.




Blesk.cz

Test mozzarell: Kupujete si »bláto«, »gumu«, nebo minisýr?

Test mozzarell: Kupujete si »bláto«, »gumu«, nebo minisýr?

Na první pohled vypadají oblíbené bílé »bochánky« původem z Itálie stejně. Podle údajů na obale mají dokonce…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

Zenit smazal manko 0:4 a po výhře 8:1 jde dál, Vaclík vyzve Olomouc

Zenit smazal manko 0:4 a po výhře 8:1 jde dál,…

Fotbalisté Olomouce si o místo v základní skupině Evropské ligy zahrají se Sevillou. Španělský celek v dnešní…

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Kdo má největší šanci zastavit dominantní Juventus a Bayern? V Serii A i bundeslize touží fanoušci po…

 

Reflex.cz

Německé úřady pomohly uprchnout dvěma členkám Islámského státu z Iráku, kde jim hrozil trest smrti

Německé úřady pomohly uprchnout dvěma členkám…

Mezi Irákem a Německem se vyhrotily vztahy kvůli akci německých úřadů, které pomohly z Iráku uprchnout dvěma…

Blázen se zelenou koloběžkou. Pan Jarda strávil na cestě 750 kilometrů kvůli kostýmu Zeleného Raoula

Blázen se zelenou koloběžkou. Pan Jarda strávil na…

Co by byl svět bez krásných bláznů? Bez lidí, kteří se pro něco dokážou nadchnout natolik, že nehledí na rozum,…