7.3. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem

 

Jednou z těch zajímavějších premiér letošní Ženevy je nová generace Suzuki Swift. I nadále si auto zachovává typické linie, uvedené už ve druhé generaci, jinak je však na voze vše nové.

První generace modelu vydržela ve výrobě jen s dílčími změnami od první poloviny 80. let až do nového tisíciletí. Druhá generace zavedla ostré tvary, které se opakovaly i na třetím vydání z roku 2010. A jelikož se ukázalo, že jsou u zákazníků v oblibě, nebyl důvod je měnit ani v nejnovější generaci, která slaví na evropské půdě premiéru právě teď. Již na sklonku minulého roku se vůz uvedl v Asii.

Kratší, přesto prostornější

Suzuki v souvislosti s novým Swiftem uvádí zkrácení délky o 10 mm v porovnání s předchůdcem, ale současně prodloužení rozvoru náprav o 20 mm. Z toho těží jak prostor pro cestující, tak zavazadelník. Jeho základní objem 254 litrů se ve srovnání s předchůdcem zvětšil o 44 litrů. Z dalších rozměrů stojí za zmínku snížení vozu o 15 mm a současně rozšíření o 40 mm.

Novinkou ve výstroji jsou diodové hlavní světlomety. Stejná technologie, tedy LED se používá i pro brzdové svítilny. Výrobce dále slibuje sedm odstínů laku karoserie v kombinaci s 15 nebo 16palcovými koly.

Výše uvedené změny jsou zásluhou zcela nové platformy „HEARTECT“, kterou auto sdílí s balenem a ignisem. Díky moderním technologiím a zejména použitím rozličných vysokopevnostních plechů se podařilo u nové platformy omezit množství výztuh při další zvýšení tuhosti. Největším kladem nové techniky je ovšem snížení hmotnosti. Nový Swift tak začíná na hmotnosti 840 kg. V extrému tak může být o plných 120 kg lehčí než jeho předchůdce, který však určitě nebyl žádnou „těžkou váhou“.

S novou architekturou skeletu karoserie se pojí nově navržený podvozek. V základních rysech se sice podobá předchůdci, avšak jednotlivé komponenty jsou odlišné. Mluvíme jak o spodních ramenech přední nápravy pseudo McPherson, tak i řešení zadní torzní příčky.

Nově také uvnitř

S novinkou přichází rovněž pozměněná kabina. Tvarově se vychází ze současného Balena a to i včetně vybavení. Podobné je tedy jak ovládání ventilační soustavy, jejíž samočinná klimatizace využívá vlastní vysoce kontrastní displej, tak i tvar středového panelu. Novinkou ve výbavě je 4,2palcový barevný displej typu TFT umístěný mezi kruhovým a „analogově“ řešeným rychloměrem a otáčkoměrem. Ve střední části je pak 7palcový dotykový monitor pro audio s podporou USB či SD karet.

Místo dieselu hybrid

S novou generací swiftu přicházejí také nové pohonné jednotky, které však již známe z modelu Baleno. Jednak je to přeplňovaný tříválec 1.0 Boosterjet a dále čtyřválec 1.2 Dualjet. Oba motory jsou zástupci řady K, kterou používala už předchozí generace s výjimkou verze Sport (ta měla motor řady M).

Větší motor může být navíc kombinovaný s hybridním hnacím ústrojím. Suzuki jej označuje jako SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Jedná se o „poloviční“ hybrid s integrovanou jednotkou ISG (Integrated Starter Generator) primárně ve funkci spouštěče motoru a zároveň generátoru. Je to vlastně skoro to samé, co před lety používal hojně koncern PSA ve spojení s motory 1.6 e-HDi. ISG tedy spouští motor, rekuperuje energii při brzdění, samozřejmě je i v roli alternátoru, takže dobíjí baterku typu lithium-ion o běžném napětí 12 voltů. Navíc ale ještě dokáže při akceleraci pomáhat spalovacímu motoru. Propojení elektromotoru/generátoru s agregátem je přes plochý řemen pohonu příslušenství. Tím je zaručena snadná a hlavně levná zástavba a navíc díky tomu lze spalovací motor opětovně startovat i v situacích, kdy auto ještě zcela nestojí. Technologie SHVS je k dispozici jak s menším, tak i větším motorem.

Swift byl vždy jedním z mála aut své třídy, které nabízelo také pohon všech kol. K dispozici je i nyní a to ve spojení s motorem 1.2 Dualjet v obou verzích (s i bez SHVS). Co ale zatím nový swift nemá, je vznětový motor. Ten Suzuki muselo vždy někde nakupovat, v případě swiftu se pod označením 1.3 DDiS ukrýval agregát od Fiatu.

Převodovka je pětistupňová manuální, ve spojení s motorem 1.2 Dualjet lze jako alternativu zvolit variátor CVT. Naopak v kombinaci s motorem 1.0 Boosterjet lze mít plnohodnotný šestistupňový automat s měničem momentu a planetovým soukolím. V dané třídě dnes už málo vídaná věc. Více o novém swiftu přineseme po absolvování prvních testovacích jízd.

Suzuki Swift 2017 – technické údaje
Motor1.2 Dualjet1.2 Dualjet + SHVS1.0 Boosterjet1.0 Boosterjet + SHVS
Převodovka5M/CVT5M/CVT5M/6A5M
Zdvihový objem [cm3]12421242998998
Válce/ventily4/44/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/600082/550082/5500
Točivý moment [N.m/min-1]120/4400120/4400170/2000-3500/160/1700-4000170/2000-3500
Max. rychlost [km/h]180/175 (170)180 (170)195/190195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/11,0 (12,6)11,9 (12,6)10,6/10,010,6
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,3/4,6 (4,9)4,0 (4,5)4,6/5,04,3
Údaje v závorce platí pro verzi 4x4

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Nové Suzuki Swift odhaluje české ceny. Kolik stojí pohon 4x4? Nové Suzuki Swift odhaluje české ceny. Kolik stojí pohon 4x4?

Také nejnovější generace sviště je dostupná s pohonem…

Euro NCAP 2017: Suzuki Swift – Tři, nebo čtyři hvězdy? Euro NCAP 2017: Suzuki Swift – Tři, nebo čtyři hvězdy?

Organizace Euro NCAP pro Suzuki Swift zveřejnila dvě…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…