Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ještě před Ženevou jsme prolezli faceliftovanou Škodu Fabia

Martin Machala
Diskuze (58)
Už zítra bude k nahlédnutí na ženevském výstavišti, my jsme si však modernizovanou Škodu Fabia prohlédli ještě v domácích podmínkách. Nad tímto faceliftem asi nebude tolik polemik jako v případě čtyřoké octavie, které jsme na chuť přicházeli postupně.

Mě osobně přesvědčila právě loňská Ženeva, kde se faceliftovaná octavia ukázala jako RS, navíc v moc pěkné modré metalíze. Od té doby se mi aktuální octavia líbí.

Fabia je daleko méně radikální, i když se tedy změnila kompletně celá příď. „Samozřejmě jsme se snažili rozvíjet náš krystalický design a taky přidat trochu dynamiky,“ komentoval facelift škodovácký designér Jiří Hadaščok. Na krásně nasvětleném červeném kousku (mimochodem, jde o novou příplatkovou metalízu) jsem si všiml nejdřív nové a o dost větší masky chladiče. Už takhle z dálky, když jsem nahlížel od dveří do ateliéru v Mnichově Hradišti, mě nová maska okamžitě zaujala. Možná mi přišla rozměrná až moc, třeba je to ale nezvyk. Světlomety jsou pak odlišnější a tvář fabie změnily víc, než byste podle fotek řekli. Teď však mluvím o kompletních LEDkách, které by měly být standardem pro nejvyšší výbavu Style, ceny a složení výbav však v tuto chvíli ještě neznáme. „Kvůli nové masce a světlometům jsme museli přepracovat také přední nárazník. V tom zadním se pak v jeho spodní části nově objevuje odrazka. Jiná je také grafika svítilen. A i tady může jít o LEDky, což je u fabie vůbec poprvé,“ upozorňuje Hadaščok.

Zajímavější bylo povídání o samotném vzniku faceliftu. „Na stole jsou nejčastěji tři návrhy, na nichž se začíná pracovat vlastně hned poté, co dokončíme finální design stávající verze. Nemám rád, když se něco označuje jako výzva. Facelift je ale opravdu pokaždé velká výzva,“ směje se Hadaščok. „Musíte změnit něco, co se sotva představilo jako novinka. A co vám v tu chvíli přijde dokonalé,“ pokračuje. „Občas se taky stane, že jste těsně před dokončením určitého návrhu a někdo jiný přijde s podobným řešením. A to pak začínáme znovu.“

Interiérové minimum

O změnách uvnitř modernizované fabie jsem si pak povídal s Kateřinou Vránovou, která se ve Škodovce věnuje právě interiérům. „Tady je změn přece jenom méně,“ přiznává Katka a ukazuje nové prošití na dveřních výplních. Detail, tradičně až moc jednoduchým škodováckým výplním však pomůže i tahle drobnost. „Trochu jsme změnili grafiku přístrojů, nový je i potah u nejluxusnějšího provedení sedaček, přidali jsme také několik nových dekorů. Pro zadní pasažéry jsme pak připravili dvojici USB vstupů,“ vypočítala interiérové novinky Kateřina. Nic dalšího nám už uvnitř Katka neukázala, vzhledem k osvědčené architektuře a vychytané ergonomii bychom o nic dalšího snad ani neprosili.

Už jenom benzin. A osmnáctky se kombíku netýkají!

Z článku Davida Bureše o modernizované fabii už víte, že facelift bude spoléhat výhradně na benzinové jednotky. V ceníku už tak nenajdeme čtrnáctistovku TDI, základem motorové nabídky bude atmosférický tříválec s výkonem 44 kW. Přeplňované verze TSI (výkony 70 a 81 kW) dostanou filtr pevných částic, výkonnější verzi litru TSI bude možné zkombinovat se sedmistupňovým DSG.

Novinkou je sledování mrtvého úhlu, škrabkou si nově změříte i hloubku dezénu. Fantastické! U hatchbacku si můžete připlatit za lité osmnáctky, kombík je však nedostal. Prý kvůli tomu, že by se v případě chalupářského přetížení mohly dostat do kontaktu s podběhem.

Ceny faceliftované fabie tedy zatím neznáme, začátek prodeje je naplánován zhruba na půlku prázdnin.

Martin Machala
Diskuze (58)
Avatar - jirousekji
9. 6. 2018 20:36
Re: Pekne
Tak, vlastním ji ve výbavě elegance, těšil jsem se na facelift,ale tolik peněz do tříválcem poháněné auto,i když pěkné,to opravdu ne, buď čtyřválec,nebo to bude automobilku brzy mrzet :'-(
7. 3. 2018 17:34
Re: Chalupářské přetížení? Jenom u kombíku?
Tak som na tom rovnako, tiež mi šmakujú viac ako tie 18", tak, ako aj na Octavii RS mi napríklad 18" dizajnovo sedia podstatne viac ako tie 19", čo sú tam za príplatok (tie sa mi vyslovene nepáčia). A koniec koncov, na Fabii sú dizajnovo 17" už vrchol, v tých 18" sa už aj tie brzdy strácajú :-) Mne to príde ako drevené koleso na voze s oceľovou obručou. Na komfort to má asi aj podobný dopad...
Avatar - white label
7. 3. 2018 15:15
Re: Chalupářské přetížení? Jenom u kombíku?
Díky, je to vidět už na první pohled. Jinak se mi ale tyhle nové (tady je vidím poprvé) 17" disky líbí na Fabii víc, než ty 18" v designu ala Superb Sportline. Nehledě na to, že s pneu 215/35 to už bude docela slušný kostitřas.
Podobná kola (Spielberg 19") má teď i Golf R:
[odkaz]
Ty na Fabii jsou lepší v tom, že kovový design kombinují s šedým antracitem (a vypadá to celkově na matnější finiš), ne s lesklou černou.
7. 3. 2018 09:01
Re: Chalupářské přetížení? Jenom u kombíku?
V pohode :-)

Neviem, ako to tu je s vkladaním odkazov, ale tu:
[odkaz]
Čas 1:05 keď si stopneš :-)
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2018 00:04
Re: Tato
Ok, to nemohu vyvrátit, on je také o pár let starší. V crash testech dopadl velmi dobře, ale je otázkou, zda se hodnocení ochrany posádky při nárazu nezměnilo.