Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Škoda Fabia očima svého designéra. Co na novince vyzdvihuje?

David Bureš David Bureš 11. 2. 2018
13
52
Zobrazit náhledy (13)
Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018
Inovovanou Fabii na první pohled rozeznáte podle přepracované přídě. Do zákulisí její tvorby nechává nahlédnout jeden z jejích autorů.

Škoda Auto tento týden odhalila podobu modernizovaného modelu Fabia, který se začne prodávat v druhé polovině letošního roku. Z designových změn upoutá pozornost hlavně přepracovaná příď. „Podařilo se nám zvýraznit sportovně elegantní rysy vozu a podtrhnout čistotu krystalického designu,“ říká o změnách Jiří Hadaščok, koordinátor exteriérového designu, jehož tým stojí za designovým osvěžením Fabie.

„Přední světlomety spolu s ostřeji řešenou maskou chladiče a novým předním nárazníkem dávají přední části vozu zcela nový charakter,“ vyzdvihuje Hadaščok hlavní designové úpravy vozu. Vzadu se zase objevily nové skupinové svítilny, které ještě více zdůraznily pro Škodovky typický motiv písmena C.

Práce na modernizaci automobilu přitom podle Hadaščoka nejsou tak jednoduché, jak by se s ohledem na již hotový základ mohlo zdát. „V případě faceliftu je velká část vozu daná a nový design modifikovaných částí s ní musí ladit a zároveň vůz posunout designově dále. V určitém ohledu je návrh faceliftu náročnější než návrh zcela nového vozu,“ říká designér, který pro Škodovku pracuje již od roku 1999. Nejprve jako modelář hliněných modelů, následně jako designér exteriéru a od roku 2011 jako koordinátor exteriérového designu.

360p720p

Zajímavostí je přitom fakt, že na modernizaci Fabie pracoval z větší části jiný tým lidí než na originálním provedení. „Náš tým se neustále rozrůstá, máme více než sto lidí pětadvaceti různých národností a naším cílem je, aby se lidé na projektech střídali. Hledáme nové myšlenky a postupy, které pak pod vedením šéfdesignéra sjednocujeme do jednotného charakteristického designového jazyka,“ říká k tomu absolvent Vysokého učení technického v Brně, který jako projektový lídr exteriérového designu pracoval třeba na modelech Karoq a Rapid.

A jak dlouho vlastně práce na faceliftu designérskému oddělení trvaly? „Časový prostor od první skici až po „zamrazení“ finálního designu tohoto modelu byl kolem deseti měsíců,“ tvrdí Hadaščok. Zároveň však přiznává, že designový proces se prolíná celým vývojem nového modelu. Tato komplexní činnost tak trvá v řádu desítek měsíců.

Modernizovaná Škoda Fabia bude světu oficiálně představena na březnovém autosalonu v Ženevě. Na výstavišti Palexpo nebude jedinou škodováckou novinkou, hlavní hvězdou stánku mladoboleslavské značky bude totiž koncept VisionX naznačující podobu chystaného malého SUV.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
ahaa
| 13. 2. 2018
Prečo asi stavali v Bratislave novú fabriku? Prečo asi spustili fabriku v Trnave? Skús si na túto tému niečo prečítať, materiálov je dosť a dosť. Problém bol, že koncepcia sa menila, pretože súdruhovia nemali jasno, a tiež mnohí tápali v tom, či Slováci dokážu niečo iné ako pestovať zemiaky a valcovať plechy (žiaľ, takýto pohľad majú podaktorí aj dnes).
Na Slovensku sa skutočne mali vyrábať autá, v hre bola napríklad licencia Alfa Romeo, neskôr bol navrhnutý výnimočne schopný Devín, ktorý mal nahradiť Pragu V3S, tiež bol vyvinutý celý rad užitkáčov, ktorý české šéfstvo s konštatovaním "kluci z luk a polí auta dělat nebudou" (čo je dnes už legendárny citát) do výroby nepustilo.
Dnešok do toho nepleť, dnešné fabriky na Slovensku sú len montovne, to so skutočnou automobilkou a vlastnou značkou nemá nič spoločné. Myslel som len relatívne nedávnu minulosť.
Avatar - white label
ahaa
| 13. 2. 2018
Když někomu prodám švédskou, českou, britskou.... značku, tak už mi sice nepatří, ale, pořád je to švédská, česká, britská... značka, nikoli značka Švédska, Česka/ČR, nebo značka Velké Británie, ty náš erbe(ne). ;-)
Avatar - white label
ahaa
| 13. 2. 2018
Takže, se značkami ti to nevyšlo, tak teď to zkoušíš pro změnu s erby... >:D
Pokud nejsi schopen rozlišovat ani mezi (firemními/továrními) značkami a (rodovými) erby, tak to je potom opravdu marné...
Zjevně si dosud nepochopil ani tak jasný a zásadní rozdíl, jaký je např. mezi "švédskou značkou" a "značkou Švédska"!
ahaa
| 12. 2. 2018
Ano je mně jedno čí je značka,ale to neodporuje vyvrátit nesmysl že když něco prodáš,že to je stále tvé.Vlastnická práva jsou doufám jasná.
Viz příspěvek níže z 21.40.
ahaa
| 12. 2. 2018
A víš co bylo před značkami?Asi nevíš.Byli to erby.A dovedeš si představit že šlechtic prodá svůj erb a pak tvrdí že je stále jeho?
Dovedeš si představit prodat státní znaky a tvrdit že jsou stále naše?Absurdní.
I když někteří lidé (ty asi také) by prodali kvůli krátkodobému zisku cokoliv.
Můžeme se bavit o původu značky.To ano.
Původ značky Škoda je český.Ale naše už sotva.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku