Zakamuflovaný prototyp Audi e-tron říká, že do série už je blízko

 

Audi se chlubí v Ženevě zakamuflovaným prototypem e-tron. Vlastně už je to předprodukční exemplář, žádná studie, jen se skrývá pod maskováním...

Označení e-tron už má u čtyř kruhů svou historii. Prvním skutečně sériovým modelem s tímto názvem, který reprezentuje elektromobily, je větší pětimístné SUV. Zatím se skrývá pod maskováním z černobílé fólie, ta kontrastuje s výraznou oranžovou spodní částí doplněnou o tmavé pruhy. Nápis „e-tron“ je možné rozluštit na bocích. Na černých kolech vypadá vůz docela efektně, vidíme už prakticky vše, skrývají se jen detaily.

Tvarově určitě nevybočuje ze současné produkce ingolstadtské automobilky. Navazuje na koncept e-tron quattro z Frankfurtu 2015, který ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). Rozměry i technická data novinky zůstávají zatím tajemstvím, Audi slibuje velkorysý prostor pro posádku i zavazadla. Elektromotory pohánějí obě nápravy, články bude možné naplnit na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW, což znamená slabou půlhodinku. Oproti tankování fosilních paliv je to ovšem pořád mnohonásobně déle. Konektor se nachází pod víčkem na levém předním blatníku mezi kolem a dveřmi. Akční rádius už by neměl být nijak omezující.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

„Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti Audi AG. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři plně elektrické automobily – kromě SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback, dále pak kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty,“ říká šéf značky Audi.

Prototypy, bylo jich celkem 250, během testování najezdily pět milionů kilometrů na čtyřech kontinentech, od Skandinávie přes Nordschleife, Afriku, a Čínu po rovné americké dálnice. A ještě se budou dále zkoušet. U elektromobilu je testování v extrémních podmínkách opravdu důležité už jen kvůli výdrži baterií a dojezdu. Testuje se samozřejmě i samotné dobíjení. Flotila prototypů se objevila také při zahájení autosalonu přímo v Ženevě.

Skutečně sériové verze se dočkáme ještě letos, přijde na trh koncem roku, takže oficiální premiéru můžeme čekat v Paříži. Rodištěm se stane belgický Brusel.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vedení ČEZ chce odměny z loňského zisku, tři roky je nedostalo Vedení ČEZ chce odměny z loňského zisku, tři roky je nedostalo

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje červnové…

Stát si bude více půjčovat od lidí. Ti budou moci kupovat dluhopisy kdykoliv Stát si bude více půjčovat od lidí. Ti budou moci kupovat dluhopisy kdykoliv

Úrok požadovaný velkými hráči za půjčku Česku začíná být…

Sony koupí kontrolní podíl ve vydavatelství EMI. Japonský gigant utratí miliardy dolarů Sony koupí kontrolní podíl ve vydavatelství EMI. Japonský gigant utratí miliardy dolarů

Japonský technologický a zábavní gigant Sony se dohodl na…

KLDR začne s likvidací své jaderné střelnice. Do země přijeli zahraniční novináři KLDR začne s likvidací své jaderné střelnice. Do země přijeli zahraniční novináři

Do Severní Koreje přicestovala malá skupina zahraničních…

 
Zdroj: Audi

Štítky Audi Ženeva 2018

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Dnes 08:00

O černých skříňkách známých z letadel se stále častěji mluví i v souvislosti s auty. Věděli jste, že už se dnes používají?




Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka studentů čtyřku nebo pětku, brzy přitom bude povinná

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka…

V minulém týdnu dorazily do škol výsledky didaktických testů státní maturity. Celkové statistiky zatím CERMAT…

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…