Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Obří ledviny BMW řady 7 musíte vidět naživo

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Sedmička má oficiální premiéru za sebou a teď se veřejnosti představuje v Ženevě. A tyhle ledviny opravdu musíte vidět.

Vlajkový sedan bavorské automobilky se na ženevském výstavišti ukazuje v několika exemplářích. A jestli jste z obřích ledvinek měli rozpačité dojmy, určitě doporučuji se na ně podívat naživo. Neříkám, že nutně změníte názor a hned se do nich zamilujete, ale je to něco docela jiného než prosté prohlížení pressových fotek.

Když jsem si tak omlazené sedmičky obcházel, měl jsem nutkání si ledvinky osahat. Nejen že jsou opravdu ohromné, ale hodně mě zajímalo, nakolik plní svůj původní účel a nakolik jde jen o estetický prvek. A pravdou je, že vrchní část je hodně zaslepená, takže se přikláníme ke druhé variantě. Jen připomeňme, že plocha ledvin narostla ve srovnání s předchůdcem o nějakých 40 %! Kromě toho je větší i logo značky a v nejvyšším bodě je příď o 50 milimetrů vyšší.

Video se připravuje ...

V kontrastu s ledvinami jsou to ale změny nepatrné, jakož i všechny ostatní. Vzadu facelift bezpečně poznáte díky chromované lince, která je natažena mezi zadními světlomety. Na můj vkus je toho chromu už nějak moc. Na autech s méně výraznými barvami (kupříkladu vystavená šedá vypadá opravdu dobře) se to ztratí. Když si ale objednáte extravagantní šílenost (v dobrém slova smyslu) po vzoru fialového testovacího exempláře, může celkový vzhled působit už trochu přeplácaně.

Uvnitř už jsou změny opravdu minimální. Všimnout si můžeme jinak uspořádaných tlačítek na volantu či dvojice desetipalcových full-HD displejů vzadu. Jinak je pracoviště řidiče podobné tomu, co známe z jiných moderních „bavoráků“, což je jedině dobře.

BMW ukazuje, že i moderně a luxusně vypadající auto nemusí schovat všechny ovládací prvky do displeje infotainmentu, ale může je elegantně rozmístit po interiéru. Ani ten se neobejde bez chromovaných prvků. Kvitujeme oddělený panel pro nastavování teploty a celkově precizní materiály uvnitř.

Vše o ženevském autosalonu 2020 naleznete také zde>>>

Ostatní změny ocením až po první jízdě: sedmička dostala aerodynamické vylepšení okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části. Boční i zadní okna jsou navíc vyrobena ze silnějšího skla. A jedna skvělá zpráva jako připomenutí na závěr: nepřijdeme o verzi M760Li xDrive s 6,6litrovým dvanáctiválcem pod kapotou! V12 bezpečně poznáte díky několika odznáčkům po celé karoserii, ale i v interiéru. Jo, na tohle auto se opět těšíme.










BMW řady 7 - základní technická data
  750i xDrive M760Li xDrive 745e 730d/xDrive 740d xDrive 750d xDrive
Objem [cm3] 4395 6592 2998 2993 2993 2993
Válce/ventily 8/4 12/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Výkon [kW/min] 390/5500-600 430/5250-5750 210/5000-6000 195/4000 235/4400 294/4400
Točivý moment [kW/min] 750/1800-4600 850/1600-4500 450/1500-3500 620/2000-2500 680/1750-2250 760/2000-3000
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4 3,8 5,2 6,1/5,8 5,3 4,6
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250 250 250
Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - white label
6. 3. 2019 19:52
Re: Minoritní diskuzní skupina...
Vidím to podobně.
Avatar - white label
6. 3. 2019 19:48
Re: Minoritní diskuzní skupina...
Tak zrovna na design e60 a Civ8g jsem ani časem názor vůbec nezměnil.
A když si vedle sebe postavím do řady všechny g. 5er, je e60 (designově) stále jasně "nejanomálnějším" 5er. A k těm prvkům/detailům, "díky" kterým e60 nejvíc vyčuhuje z řady všech g. 5er, se už BMW nevrátilo a nevrací, což není náhoda. U e60 mám problém "pouze" s těmi detaily + interierém (zejména před face).
U Civicu 8g beru od začátku na milost pouze CTR, a názor na běžné verze (5dv. hb) s maskou ve stylu "alobal pod plexisklem" názor také neměním. ;-)
6. 3. 2019 18:28
Re: Minoritní diskuzní skupina...
Si v hlbokom omyle. Spontánne reakcie sú veľmi dobrým meradlom dizajnu, aj keď nie absolútnym. Úloha dizajnu je páčiť sa, upútať, vyvolať túžbu vlastniť ho. Automobilový dizajn sa tvorí pre ľudí, pre laickú verejnosť, nie je to veda pre vedu. Tá tvoja "líbivost" je jedným z aspektov dizajnu, a dosť dôležitým. Ak chceš nejakú knihu na túto tému, zastav sa, pár vecí ti požičiam. ;-)
6. 3. 2019 18:23
Re: Minoritní diskuzní skupina...
To predsa na veci nič nemení. Je úplne fuk, že dnes sa za nejakým autom otočíš, keď si to nerobil v čase, keď bolo aktuálne.
6. 3. 2019 18:16
Re: Minoritní diskuzní skupina...
Nie, dizajnérske štúdio nemám. Ale buď si istý, že v štúdiách, tých minulých aj tých, ktoré ešte ostali, boli a sú trošku iní frajeri, ako fabrickí dizajnéri a ich manažéri, ktorí im stavajú mantinely. A predstav si, čo sa tohto týka, predsa len nejaký rozhľad mám, a neposadím sa na zadok z niečoho, čo mi nesedí len kvôli tomu, že je to uznávaná značka.