Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Barbi MAN Galileo 10.35 MT: Italský styl a německá technika

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Carrozzeria Barbi S.p.A. patří mezi tradiční italské výrobce autobusů a její nejnovější model stojí na podvozku značky MAN.

Historie společnosti Carrozzeria Barbi S.p.A. se začala psát v roce 1905, když Galileo Barbi založil firmu na výrobu koňských povozů v městečku Cordia v provincii Modena na severu Itálie. V roce 1911 si jeho produkty odvážely první cenu z mezinárodní výstavy v Paříži.

Plně v duchu doby se Barbi z výroby kočárů zaměřil na karosování automobilů. Malou firmu opouštěly s novými karoseriemi především vozy domácích značek Fiat, Alfa Romeo, Ansaldo, OM a Lancia. Mezi jeho zákazníky patřil i slavný závodník Tazio Nuvolari.

V roce 1931 se rostoucí společnost začíná věnovat výrobě užitkových vozidel a o rok později již v jejím novém sídle v Mirandola pracuje přes 70 zaměstnanců. Produkce společnosti se stále více zaměřuje na užitková vozidla a toto zaměření podpoří i druhá světová válka. Během ní Barbi produkuje prakticky jen sanitní vozy a autobusy pro armádu.

Na konci války byla výroba společnosti těžce poškozena, ale její zakladatel ji ve druhé polovině čtyřicátých let obnovil a dále se věnoval především autobusům. Těm zůstala firma věrná i po jeho smrti v roce 1962 a může se v rámci své historie pochlubit řadou zajímavých konstrukčních řešení autobusových karoseriích na podvozcích značek Fiat, Mercedes, Volvo, Renault, Man a Daf.

V současnosti Carrozzeria Barbi S.p.A. nejčastěji využívá autobusových podvozků značek Volvo, Iveco a MAN. Právě posledně jmenovaný výrobce je dodavatelem podvozku pro model Barbi MAN Galileo 10.35 MT.

Tento model má představovat komfortní dvounápravový autokar s celkovou délkou 10.340 mm, šířkou 2.550 mm, výškou 3.680 mm a rozvorem náprav 4.900 mm. K pohonu je použit 10,5 litrový motor MAN D2066 LOH32, splňující emisní normu Euro 6 a disponující výkonem 294 kW. Tato pohonná jednotka může být spojena s dvanáctirychlosti automatizovanou nebo manuální převodovkou.

Podle přání klienta může interiér s odděleným prostorem pro toaletu nabízet konfigurace sedadel 36+1+1 nebo 41+1+1 a v případě, že nebude autobus vybaven toaletou je k dispozici i uspořádání 43+1+1. Součástí standardní výbavy zvyšující komfort na palubě je vedle klimatizace a audio systému s DVD přehrávačem a dvojicí obrazovek i lednička. Na přání je pak v nabídce mimo jiné kuchyňka, výtah pro osoby na invalidním vozíku a již zmiňovaná toaleta.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)