21.11. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru

 

Ford Connect prodělal v roce 2007 facelift a dostal nejsilnější verzi turbodieselu 1.8 TDCi/81 kW. Vyzkoušeli jsme základní motor.

Tříletý automobil pocházel z Francie, kde sloužil ve firemní flotile. Díky ní musel pravidelně procházet servisními prohlídkami, při nichž si na západ od Česka nikdo nedovolí nevyměnit olej. Předpoklad velmi dobré kondice motoru se potvrdil, čtyřválec startoval a běžel jako po másle. Pouze mírné kolísání otáček kolem 1500 min-1 vysílalo mírný varovný signál.

Pohon Transitu Connect měla na starosti jednotka 1.8 TDCi o výkonu 55 kW. Litinový blok motoru i hlava mají sice své kilogramy, ale v případě ojetiny jde o velkou výhodu. Motor zvaný držák používal klínový řemen, tudíž náročnější oprava rozvodů čeká nového majitele až po čtyřech letech nebo najetí dalších cca 120 000 km. Další výhoda pro budoucího uživatele spočívá v tom, že agregát 1.8 TDCi neměl filtr pevných částic.

Nejslabší stačí

V době výroby connectu v roce 2010 se ze seznamu pohonných jednotek dávno vytratila zážehová osmnáctistovka a k dispozici byl turbodiesel 1.8 TDCi ve třech výkonových stupních. Proč však navyšovat vstupní cenu vozidla, když dle opotřebení nákladového prostoru bylo určeno k převozu spíše objemnějších než těžkých břemen? Transit tedy používal letitou verzi o výkonu 55 kW, která celolitinovému motoru příliš zabrat nedává. V nabídce agregátů se také nacházelo provedení 66 a 81 kW, ale na výkon se zejména u fleetových prodejů tolik nehledí.

Výhodná cena?

Tříletý automobil s krátkým rozvorem nesl cenovku 165 500 korun bez daně a vzhledem k tehdejším cenám jde o velmi výrazný ústupek. Srovnáme-li však cenu ojetiny se současným novým vozem, stejným motorem a obdobnou výbavou (klimatizace, elektricky ovládaná okna a dálkové centrální zamykání), dostaneme se na verzi 200 Trend za 300 150 Kč bez DPH. Více než poloviční cena za tříletou ojetinu je v rámci skromnější poptávky po Transitu Connect odpovídající.

Hlučnost obvyklá

Čtyřválec 1.8 TDCi je známý vyšší hlučností, což se zejména u užitkového provedení projevuje dramatičtěji. Čtyřválec slušně táhl, ale byla znát velká prodleva na prudké sešlápnutí plynového pedálu. Pouze nejsilnější provedení 81 kW obdrželo variabilní geometrii lopatek dmychadla.

U zkoušeného vozidla zvýšená hlučnost agregátu nevadila, protože karoserie při přejezdu nerovností na mnoha místech vrzala a vozovek bez poškození je v Česku jen málo. Narušení soudržnosti skeletu mohlo být způsobeno nešetrným zacházením v náročném městském provozu. Pazvuky karoserie doléhaly do prostoru pro posádku v plné síle, klasická plechová přepážka byla nahrazena dělenou drátěnou. Díky ní bylo možné prodloužit nákladový prostor až přes sedadlo spolujezdce, které se u fleetových vozidel používá zcela ojediněle.

Interiér OK

Na místě řidiče jsme si připadali téměř jako v novém automobilu. Přístrojová deska netrpěla „šupinatostí“, ale měla hladký povrch, výplně dveří i ovládací prvky byly úměrně opotřebovány najetí 75 000 km. Řidič si vozidlo pravděpodobně hýčkal, protože do plastů v interiéru zůstávala po rýpnutí nehtem prohlubeň.

Řízení i řazení radostí

Connect se mezi ojetinami sice nevychloubá, ale o to více potěšil stavem řízení. Přesné a citlivé na jemné pohyby zůstalo i po tříletém provozu a určitě další roky bude řidiči přinášet pocit bezpečí a radosti. Stejná pochvala směřovala ke kulise řazení, jejíž přesnost by nové automobily některých značek mohly závidět.

Tyto dva velmi kladné prvky podpořily výbornou užitnou hodnotu zkoušeného Transitu Connect, který měl dělenou přepážku, za kterou mnozí čeští zájemci o tento model nebyli ochotni připlatit. U krátké verze bez bočních posuvných dveří ani na jedné straně sloužil prostor spolujezdce coby druhý přístup do ložného prostoru.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.8 TDCi
Typ přeplň. vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/8
Objem válců (cm3) 1753
Kompresní poměr 18,5:1
Chlazení kapalinou
Největší výkon (kW/min-1) 55/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 175/1800
Pohon předních kol
Převodovka pětistupňová manuální
Stálý převod 3,56
Spotřeba (l/100 km) 7,4/5,5/6,5
Délka/šířka/výška (mm) 4275/1795/1739
Rozvor (mm) 2664
Provozní hmotnost (kg) 1350
Celková hmotnost (kg) 2040
Nejvyšší rychlost (km/h) 154
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 15,2
Spotřeba (l/100 km) 7,4/5,5/6,5
Objem nákladového prostoru (m3) 3,4
D/š/v nákladového prostoru (mm)1583/1490/1193
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 735
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1200
Objem nádrže paliva (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 165 500
Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 

Štítky Ford Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Ford Transit Connect  a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi Ford Transit Connect a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi

Ford u dvojice modelů Connect nahrazuje dosavadní…

Ford Transit Connect Taxi pro USA bude na LPG i CNG Ford Transit Connect Taxi pro USA bude na LPG i CNG

Ford představil druhou generaci Transitu Connect v…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…