21.11. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru

 

Ford Connect prodělal v roce 2007 facelift a dostal nejsilnější verzi turbodieselu 1.8 TDCi/81 kW. Vyzkoušeli jsme základní motor.

Tříletý automobil pocházel z Francie, kde sloužil ve firemní flotile. Díky ní musel pravidelně procházet servisními prohlídkami, při nichž si na západ od Česka nikdo nedovolí nevyměnit olej. Předpoklad velmi dobré kondice motoru se potvrdil, čtyřválec startoval a běžel jako po másle. Pouze mírné kolísání otáček kolem 1500 min-1 vysílalo mírný varovný signál.

Pohon Transitu Connect měla na starosti jednotka 1.8 TDCi o výkonu 55 kW. Litinový blok motoru i hlava mají sice své kilogramy, ale v případě ojetiny jde o velkou výhodu. Motor zvaný držák používal klínový řemen, tudíž náročnější oprava rozvodů čeká nového majitele až po čtyřech letech nebo najetí dalších cca 120 000 km. Další výhoda pro budoucího uživatele spočívá v tom, že agregát 1.8 TDCi neměl filtr pevných částic.

Nejslabší stačí

V době výroby connectu v roce 2010 se ze seznamu pohonných jednotek dávno vytratila zážehová osmnáctistovka a k dispozici byl turbodiesel 1.8 TDCi ve třech výkonových stupních. Proč však navyšovat vstupní cenu vozidla, když dle opotřebení nákladového prostoru bylo určeno k převozu spíše objemnějších než těžkých břemen? Transit tedy používal letitou verzi o výkonu 55 kW, která celolitinovému motoru příliš zabrat nedává. V nabídce agregátů se také nacházelo provedení 66 a 81 kW, ale na výkon se zejména u fleetových prodejů tolik nehledí.

Výhodná cena?

Tříletý automobil s krátkým rozvorem nesl cenovku 165 500 korun bez daně a vzhledem k tehdejším cenám jde o velmi výrazný ústupek. Srovnáme-li však cenu ojetiny se současným novým vozem, stejným motorem a obdobnou výbavou (klimatizace, elektricky ovládaná okna a dálkové centrální zamykání), dostaneme se na verzi 200 Trend za 300 150 Kč bez DPH. Více než poloviční cena za tříletou ojetinu je v rámci skromnější poptávky po Transitu Connect odpovídající.

Hlučnost obvyklá

Čtyřválec 1.8 TDCi je známý vyšší hlučností, což se zejména u užitkového provedení projevuje dramatičtěji. Čtyřválec slušně táhl, ale byla znát velká prodleva na prudké sešlápnutí plynového pedálu. Pouze nejsilnější provedení 81 kW obdrželo variabilní geometrii lopatek dmychadla.

U zkoušeného vozidla zvýšená hlučnost agregátu nevadila, protože karoserie při přejezdu nerovností na mnoha místech vrzala a vozovek bez poškození je v Česku jen málo. Narušení soudržnosti skeletu mohlo být způsobeno nešetrným zacházením v náročném městském provozu. Pazvuky karoserie doléhaly do prostoru pro posádku v plné síle, klasická plechová přepážka byla nahrazena dělenou drátěnou. Díky ní bylo možné prodloužit nákladový prostor až přes sedadlo spolujezdce, které se u fleetových vozidel používá zcela ojediněle.

Interiér OK

Na místě řidiče jsme si připadali téměř jako v novém automobilu. Přístrojová deska netrpěla „šupinatostí“, ale měla hladký povrch, výplně dveří i ovládací prvky byly úměrně opotřebovány najetí 75 000 km. Řidič si vozidlo pravděpodobně hýčkal, protože do plastů v interiéru zůstávala po rýpnutí nehtem prohlubeň.

Řízení i řazení radostí

Connect se mezi ojetinami sice nevychloubá, ale o to více potěšil stavem řízení. Přesné a citlivé na jemné pohyby zůstalo i po tříletém provozu a určitě další roky bude řidiči přinášet pocit bezpečí a radosti. Stejná pochvala směřovala ke kulise řazení, jejíž přesnost by nové automobily některých značek mohly závidět.

Tyto dva velmi kladné prvky podpořily výbornou užitnou hodnotu zkoušeného Transitu Connect, který měl dělenou přepážku, za kterou mnozí čeští zájemci o tento model nebyli ochotni připlatit. U krátké verze bez bočních posuvných dveří ani na jedné straně sloužil prostor spolujezdce coby druhý přístup do ložného prostoru.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.8 TDCi
Typ přeplň. vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/8
Objem válců (cm3) 1753
Kompresní poměr 18,5:1
Chlazení kapalinou
Největší výkon (kW/min-1) 55/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 175/1800
Pohon předních kol
Převodovka pětistupňová manuální
Stálý převod 3,56
Spotřeba (l/100 km) 7,4/5,5/6,5
Délka/šířka/výška (mm) 4275/1795/1739
Rozvor (mm) 2664
Provozní hmotnost (kg) 1350
Celková hmotnost (kg) 2040
Nejvyšší rychlost (km/h) 154
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 15,2
Spotřeba (l/100 km) 7,4/5,5/6,5
Objem nákladového prostoru (m3) 3,4
D/š/v nákladového prostoru (mm)1583/1490/1193
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 735
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1200
Objem nádrže paliva (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 165 500
Spolupracujeme s TipCars.com
Jasné slovo Martina Čabana: Spiknutí. Kdo dostane Babiše? Jasné slovo Martina Čabana: Spiknutí. Kdo dostane Babiše?

Možná vám přijde, že vašich posledních pár dnů nestálo za…

Polsko podporuje vstup Turecka do Evropské unie, ujistil Duda Erdogana Polsko podporuje vstup Turecka do Evropské unie, ujistil Duda Erdogana

Polsko podporovalo a podporuje snahy Turecka o vstup do…

Hlavu šéfa finanční správy nechce jen Zaorálek. Přisazují si i další strany Hlavu šéfa finanční správy nechce jen Zaorálek. Přisazují si i další strany

K požadavku volebního lídra ČSSD a ministra zahraničí…

 

Štítky Ford Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Ford Transit Connect  a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi Ford Transit Connect a Tourneo Connect: Nový turbodiesel 1.5 TDCi

Ford u dvojice modelů Connect nahrazuje dosavadní…

Ford Transit Connect Taxi pro USA bude na LPG i CNG Ford Transit Connect Taxi pro USA bude na LPG i CNG

Ford představil druhou generaci Transitu Connect v…

 



 
Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz, je jím výkonné hybridní kupé

Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz. Výkonné hybridní kupé!

Dnes 13:59

Dnes představuje nová samostatná značka svůj první model. Jmenuje se Polestar 1 a švédské kořeny nezapře.




Blesk.cz

Exmanželka Cruise Katie Holmes vyzkoušla metro: Ukázkově kyselý obličej!

Exmanželka Cruise Katie Holmes vyzkoušla metro:…

Její kolegyně se vozí luxusními auty s řidičem, Katie Holmes (38) se nebojí a klidně se vmísí mezi „obyčejné“…

Google zaplní poslední volný roh své čistě bílé úvodní stránky

Google zaplní poslední volný roh své čistě bílé…

Zakladatelé Googlu Sergey Brin a Larry Page odpočátku tvrdí, že úvodní stránka jejich vyhledávače má být…

 

iSport.cz

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho apartmán kousek od Mourinha

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho…

Má se jako v bavlnce. Trenér Manchestru City Pep Guardiola si ročně vydělá 15 milionů liber (43,5 mil. Kč) a na…

Fanoušci v Plzni volali: Měls ho zabít! Klub za ně platí už čtvrtou pokutu

Fanoušci v Plzni volali: Měls ho zabít! Klub za ně…

A je to tady znovu! Plzeň dostala od disciplinární komise hokejové extraligy pokutu 10 tisíc korun za chování…

 

Reflex.cz

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…