13.11. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

 

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým obligátní trojka Mondeo/Passat/Insignia přijde příliš fádní a vozy francouzské provenience z nějakého důvodu odmítají.

Jako nová však byla tato Honda dost drahá, z čehož částečně pramení její menší rozšíření. Ani coby ojetina není nejlevnější. Má však nesporné klady. Patří mezi ně také spolehlivost?

Po Civicu je Accord druhou nejtradičnější modelovou řadou Hondy v Evropě. A zatímco se Civicem se v budoucnu budeme setkávat i nadále, s Accordem to dle oficiálních informací vypadá bledě. Neoficiálně platí, že pokud se nový Accord v Evropě objeví, nebude to dříve než v roce 2017 až 2018. Technicky by měl vycházet z nové generace amerického Accordu připravované pro zmíněné roky. Evropský Accord tak, jak jsme jej znali doposud, existuje od dob páté generace modelu, tedy od roku 1992. Technicky byl vůz unifikovaný s Roverem 600, jak si možná ještě někdo vzpomene.

Osmá generace byla v roce 2008 zcela novým vozem. Při vývoji nosné struktury se kladl značný důraz na další zlepšení pasivní bezpečnosti. Honda v době premiéry uváděla, že celých 42 procent hmotnosti nosného skeletu zaujímají profily, vyrobené z vysokopevnostní oceli. Výraznou revizí prošla přední část vozu ve snaze zlepšit rozložení nárazové energie při přesazeném střetu.

Až jednou…

Accord nabízí nejen ve své třídě jednu technickou zajímavost. Tou je tradiční přední náprava Hondy. Ta využívá namísto jednoduššího řešení pseudo McPherson mnohem dražší a složitější lichoběžníkové zavěšení. Na rozdíl od Civicu, který toto opustil s přechodem na sedmou generaci, zůstal Accord lichoběžníkům věrný až do posledního vydání. Lichoběžníková náprava obecně lépe vzdoruje odstředivým silám, neboť při propružení dochází k menším změnám odklonu kola než u modifikovaného McPhersonu. Je však složena z většího počtu dílů, navíc uchycení horního ramene do podběhu vyžaduje jeho účinné vyztužení. Navíc zde oprávněně panují obavy kupujících, kolik to bude stát, až se všechna ta ramena jednou změní v hromadu gumo-kovového šrotu. Stačí vzpomenout na původní Passat B5…

U Hondy Accord, stejně jako třeba u konkurenční Mazdy 6, ale lichoběžníková přední náprava již drží. Možná i proto, že Japonci u ní vsadili na masivní ocel, nikoliv lehký, leč poměrně měkký hliník. Dokonce i u starších generací Accordů vzdoruje přední náprava stáří a kilometrům statečně.

Video

Přesto, pokud už se vůle vyskytnou, znamená to nemalý výdaj. Horní rameno je pouze vcelku a vyjde u Hondy na více než 6000 Kč. Na spodní rameno si připravte ještě téměř o dva tisíce víc. Ani v jeho případě však výrobce silentbloky odděleně nenabízí. Spodní čep tady není součástí ramene, nýbrž těhlice. Je tedy takzvaně otočený.

O něco vstřícnější než Honda je druhovýroba. Konkrétně firma Nipparts, známý prodejce dílů na asijská auta. Tady vyjdou obě ramena na zhruba polovinu ceny a navíc jsou k dispozici samostatně - jak obě uložení spodního ramene, tak i zmíněný čep těhlice. Za ceny řádově stovky korun.

Už od dob šesté generace mají Accordy zadní pětiprvkovou nápravu. Osmá generace přinesla její mírné zjednodušení, když namísto dvojice samostatných horních příčných ramen používá trojúhelníkové, podobné tomu, jaké je u přední nápravy nahoře. Všechno se to stýká v hliníkové těhlici, což bylo svého času docela unikum. V minulé generaci také výrobce používal dvě odlišné zadní nápravy podle karoserie. Uvedený „pětiprvek“ tak měl pouze sedan. Kombi Tourer se muselo spokojit s mnohem jednodušším zavěšením s trojicí ramen na každé straně. V recenzované osmé generaci je již zadní náprava jednotná pro obě karosářské verze. Pokud se tady vyskytnou vůle, druhovýroba vás už nespasí. Zatím se to však neděje, takže není důvod k obavám.

Osmá generace Accordu přinesla novinky také v oblasti řízení. Dřívější hydraulický posilovač vystřídal elektromechanický. Ten je navíc u evropských aut nevídaného typu s elektromotorem, který je součástí ozubené tyče řízení. Elektromotor posilovače tak nekoupíte samostatně, pouze vcelku s řízením. Elektromechanický posilovač odstranil dřívější slabinu accordů, jíž bývalo jen průměrně strmé řízení. Tady už stačí mezi plnými rejdy zhruba 2,5krát otočit volantem. Nedostatkem je ale omezený rejd a tedy velký poloměr otáčení 11,7 metru.

Jak šel čas

2008: Na jaře představení osmé generace Accordu. Karoserie čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi. Zážehové čtyřválce 2.0 VTEC (115 kW), 2.4 i-VTEC (148 kW) a vznětový 2.2 i-DTEC se 110 kW. Standardem manuální šestistupňová převodovka. Všechny motory splňují normu Euro 5. Alternativou pětistupňový automat u všech motorů.

2010: Nový motor 2.2 i-DTEC o výkonu 132 kW, spojený výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

2011: Modernizace vozu. Jiné členění výbav. Lehce sportovní varianta Type-S. Inovovaná přední část. V kabině mírně upravený vzhled palubní desky.

2015: Ukončení produkce vozu. O nástupci v Evropě zatím nebylo rozhodnuto.

Názor odborníka: Jindřich Šilhánek, manažer vzdělávání Auto ESA

Jedná se o poslední, v Evropě nabízený model, nikoliv však nejnovější. V USA se nabízí již devátá generace. Prodeje kdysi úspěšného modelu u nových vozů poklesly, nosným produktem u Hondy v ČR je CR-V a Jazz, což se také odráží na trhu s ojetinami. Vozidla pocházející z ČR jsou vzácná a v žádané kombinaci 2,4i s manuální převodovkou, jsou i velmi ceněným vozem s vysokou likviditou. Na druhém místě se poptávka trhu orientuje na povedenou vznětovou motorizaci 2,2 i-DTEC, která však pro snížení hlučnosti obdržela místo odolného řetězu řemen. Celkově se jedná o vůz, který vyhledávají sportovněji založení řidiči, kteří ocení i vysokou spolehlivost a ve srovnání s koncernovými vozy VW i nízké riziko krádeže. Přesto, že vozidel je na našem trhu s ojetými vozy nízký počet, jejich oblíbenost je i přes menší vnitřní prostor v kabině a vyšší ceny některých originálních dílů (DPF filtr) stále nadprůměrná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Rakouský prezident pověřil lidovce Kurze sestavením nové vlády Rakouský prezident pověřil lidovce Kurze sestavením nové vlády

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen dnes pověřil…

Hlavní hrozbou pro příliv investic je předvolební pat a volba extremistů Hlavní hrozbou pro příliv investic je předvolební pat a volba extremistů

Spíše než konkrétní tvář volebního vítěze bude…

Lídři EU dali zelenou přípravě druhé fázi jednání o brexitu Lídři EU dali zelenou přípravě druhé fázi jednání o brexitu

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie dnes…

Tomáš Zima byl opět zvolen rektorem Univerzity Karlovy Tomáš Zima byl opět zvolen rektorem Univerzity Karlovy

Rektorem Univerzity Karlovy byl opět zvolen Tomáš Zima.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

Video: Honda Accord – Modernizovaný sedan i kombi Video: Honda Accord – Modernizovaný sedan i kombi

Po třech letech na evropském trhu se aktuální osmá…

 



 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek! Je to snubní prsten?

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek!…

Zatímco někteří předpovídají páru Jaromír Jágr (45) a Veronika Kopřivová (26) brzký rozchod, jiní zase doufají,…

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem radnice umístila?

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem…

Barevný pruh na silnici v Žernosecké ulici na území Prahy 8 má hned několik vlastností. Všechny ale mají…

 

iSport.cz

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl úžasné sólo

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl…

SOUHRN | Útočník Jaromír Jágr si v elitním útoku Calgary připsal asistenci a bodoval podruhé řadě, prohře Flames…

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na Villarrealu ocenil Berger i Kuka

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na…

Nejkrásnější gól Slavie v této sezoně? Po remíze 2:2 v Evropské lize na Villarrealu je tu žhavý favorit. Trefa,…

 

Reflex.cz

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé proměnilo v dopravní muzeum

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé…

Zapomeňte na nové dálnice, nebo vysokorychlostní železnici. Je to moc drahé a peníze náš stát potřebuje jinde -…

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami: Neomylný maďarský jezevčík předpověděl výsledky

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami:…

Redakci Reflexu se podařil ojedinělý objev. V maďarské vesničce Csolnok totiž žije pes s neobyčejnými…