13.11. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

 

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým obligátní trojka Mondeo/Passat/Insignia přijde příliš fádní a vozy francouzské provenience z nějakého důvodu odmítají.

Jako nová však byla tato Honda dost drahá, z čehož částečně pramení její menší rozšíření. Ani coby ojetina není nejlevnější. Má však nesporné klady. Patří mezi ně také spolehlivost?

Po Civicu je Accord druhou nejtradičnější modelovou řadou Hondy v Evropě. A zatímco se Civicem se v budoucnu budeme setkávat i nadále, s Accordem to dle oficiálních informací vypadá bledě. Neoficiálně platí, že pokud se nový Accord v Evropě objeví, nebude to dříve než v roce 2017 až 2018. Technicky by měl vycházet z nové generace amerického Accordu připravované pro zmíněné roky. Evropský Accord tak, jak jsme jej znali doposud, existuje od dob páté generace modelu, tedy od roku 1992. Technicky byl vůz unifikovaný s Roverem 600, jak si možná ještě někdo vzpomene.

Osmá generace byla v roce 2008 zcela novým vozem. Při vývoji nosné struktury se kladl značný důraz na další zlepšení pasivní bezpečnosti. Honda v době premiéry uváděla, že celých 42 procent hmotnosti nosného skeletu zaujímají profily, vyrobené z vysokopevnostní oceli. Výraznou revizí prošla přední část vozu ve snaze zlepšit rozložení nárazové energie při přesazeném střetu.

Až jednou…

Accord nabízí nejen ve své třídě jednu technickou zajímavost. Tou je tradiční přední náprava Hondy. Ta využívá namísto jednoduššího řešení pseudo McPherson mnohem dražší a složitější lichoběžníkové zavěšení. Na rozdíl od Civicu, který toto opustil s přechodem na sedmou generaci, zůstal Accord lichoběžníkům věrný až do posledního vydání. Lichoběžníková náprava obecně lépe vzdoruje odstředivým silám, neboť při propružení dochází k menším změnám odklonu kola než u modifikovaného McPhersonu. Je však složena z většího počtu dílů, navíc uchycení horního ramene do podběhu vyžaduje jeho účinné vyztužení. Navíc zde oprávněně panují obavy kupujících, kolik to bude stát, až se všechna ta ramena jednou změní v hromadu gumo-kovového šrotu. Stačí vzpomenout na původní Passat B5…

U Hondy Accord, stejně jako třeba u konkurenční Mazdy 6, ale lichoběžníková přední náprava již drží. Možná i proto, že Japonci u ní vsadili na masivní ocel, nikoliv lehký, leč poměrně měkký hliník. Dokonce i u starších generací Accordů vzdoruje přední náprava stáří a kilometrům statečně.

Video

Přesto, pokud už se vůle vyskytnou, znamená to nemalý výdaj. Horní rameno je pouze vcelku a vyjde u Hondy na více než 6000 Kč. Na spodní rameno si připravte ještě téměř o dva tisíce víc. Ani v jeho případě však výrobce silentbloky odděleně nenabízí. Spodní čep tady není součástí ramene, nýbrž těhlice. Je tedy takzvaně otočený.

O něco vstřícnější než Honda je druhovýroba. Konkrétně firma Nipparts, známý prodejce dílů na asijská auta. Tady vyjdou obě ramena na zhruba polovinu ceny a navíc jsou k dispozici samostatně - jak obě uložení spodního ramene, tak i zmíněný čep těhlice. Za ceny řádově stovky korun.

Už od dob šesté generace mají Accordy zadní pětiprvkovou nápravu. Osmá generace přinesla její mírné zjednodušení, když namísto dvojice samostatných horních příčných ramen používá trojúhelníkové, podobné tomu, jaké je u přední nápravy nahoře. Všechno se to stýká v hliníkové těhlici, což bylo svého času docela unikum. V minulé generaci také výrobce používal dvě odlišné zadní nápravy podle karoserie. Uvedený „pětiprvek“ tak měl pouze sedan. Kombi Tourer se muselo spokojit s mnohem jednodušším zavěšením s trojicí ramen na každé straně. V recenzované osmé generaci je již zadní náprava jednotná pro obě karosářské verze. Pokud se tady vyskytnou vůle, druhovýroba vás už nespasí. Zatím se to však neděje, takže není důvod k obavám.

Osmá generace Accordu přinesla novinky také v oblasti řízení. Dřívější hydraulický posilovač vystřídal elektromechanický. Ten je navíc u evropských aut nevídaného typu s elektromotorem, který je součástí ozubené tyče řízení. Elektromotor posilovače tak nekoupíte samostatně, pouze vcelku s řízením. Elektromechanický posilovač odstranil dřívější slabinu accordů, jíž bývalo jen průměrně strmé řízení. Tady už stačí mezi plnými rejdy zhruba 2,5krát otočit volantem. Nedostatkem je ale omezený rejd a tedy velký poloměr otáčení 11,7 metru.

Jak šel čas

2008: Na jaře představení osmé generace Accordu. Karoserie čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi. Zážehové čtyřválce 2.0 VTEC (115 kW), 2.4 i-VTEC (148 kW) a vznětový 2.2 i-DTEC se 110 kW. Standardem manuální šestistupňová převodovka. Všechny motory splňují normu Euro 5. Alternativou pětistupňový automat u všech motorů.

2010: Nový motor 2.2 i-DTEC o výkonu 132 kW, spojený výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

2011: Modernizace vozu. Jiné členění výbav. Lehce sportovní varianta Type-S. Inovovaná přední část. V kabině mírně upravený vzhled palubní desky.

2015: Ukončení produkce vozu. O nástupci v Evropě zatím nebylo rozhodnuto.

Názor odborníka: Jindřich Šilhánek, manažer vzdělávání Auto ESA

Jedná se o poslední, v Evropě nabízený model, nikoliv však nejnovější. V USA se nabízí již devátá generace. Prodeje kdysi úspěšného modelu u nových vozů poklesly, nosným produktem u Hondy v ČR je CR-V a Jazz, což se také odráží na trhu s ojetinami. Vozidla pocházející z ČR jsou vzácná a v žádané kombinaci 2,4i s manuální převodovkou, jsou i velmi ceněným vozem s vysokou likviditou. Na druhém místě se poptávka trhu orientuje na povedenou vznětovou motorizaci 2,2 i-DTEC, která však pro snížení hlučnosti obdržela místo odolného řetězu řemen. Celkově se jedná o vůz, který vyhledávají sportovněji založení řidiči, kteří ocení i vysokou spolehlivost a ve srovnání s koncernovými vozy VW i nízké riziko krádeže. Přesto, že vozidel je na našem trhu s ojetými vozy nízký počet, jejich oblíbenost je i přes menší vnitřní prostor v kabině a vyšší ceny některých originálních dílů (DPF filtr) stále nadprůměrná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým…

Pilný není žádná změna, míní opozice Pilný není žádná změna, míní opozice

Premiér Bohuslav Sobotka od nového ministra financí…

Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím

Polský prezident Andrzej Duda by chtěl referendum o změně…

Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout

Takhle to nepůjde, pánové. Na nedávném pražském jaderném…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

Video: Honda Accord – Modernizovaný sedan i kombi Video: Honda Accord – Modernizovaný sedan i kombi

Po třech letech na evropském trhu se aktuální osmá…

 



 
Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Dnes 08:00

Marzal předznamenával Espadu, proháněl se v Monaku a poháněla jej polovina motoru slavné Miury, řadový šestiválec.




Blesk.cz

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na místě zasahuje policie a záchranka

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na…

Ve čtvrtek ráno krátce před osmou hodinou byla zastavena dopravním podnikem linka C pražského metra. Důvodem je…

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je zatím osm lidí

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je…

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým útokem v Manchesteru dosud zadržela devět osob, jednou z…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně rychlý růst objemu plateb v kryptoměně bitcoin je na…

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a pohostinných obyvatel pod vrcholem Karla Marxe

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a…

Představte si ty výhledy: na severu Pamír s nejvyššími vrcholy, na jihu Hindúkuš a na východě velikány protkaný…