reklama


13.11. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

 

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým obligátní trojka Mondeo/Passat/Insignia přijde příliš fádní a vozy francouzské provenience z nějakého důvodu odmítají.

Jako nová však byla tato Honda dost drahá, z čehož částečně pramení její menší rozšíření. Ani coby ojetina není nejlevnější. Má však nesporné klady. Patří mezi ně také spolehlivost?

Po Civicu je Accord druhou nejtradičnější modelovou řadou Hondy v Evropě. A zatímco se Civicem se v budoucnu budeme setkávat i nadále, s Accordem to dle oficiálních informací vypadá bledě. Neoficiálně platí, že pokud se nový Accord v Evropě objeví, nebude to dříve než v roce 2017 až 2018. Technicky by měl vycházet z nové generace amerického Accordu připravované pro zmíněné roky. Evropský Accord tak, jak jsme jej znali doposud, existuje od dob páté generace modelu, tedy od roku 1992. Technicky byl vůz unifikovaný s Roverem 600, jak si možná ještě někdo vzpomene.

Osmá generace byla v roce 2008 zcela novým vozem. Při vývoji nosné struktury se kladl značný důraz na další zlepšení pasivní bezpečnosti. Honda v době premiéry uváděla, že celých 42 procent hmotnosti nosného skeletu zaujímají profily, vyrobené z vysokopevnostní oceli. Výraznou revizí prošla přední část vozu ve snaze zlepšit rozložení nárazové energie při přesazeném střetu.

Až jednou…

Accord nabízí nejen ve své třídě jednu technickou zajímavost. Tou je tradiční přední náprava Hondy. Ta využívá namísto jednoduššího řešení pseudo McPherson mnohem dražší a složitější lichoběžníkové zavěšení. Na rozdíl od Civicu, který toto opustil s přechodem na sedmou generaci, zůstal Accord lichoběžníkům věrný až do posledního vydání. Lichoběžníková náprava obecně lépe vzdoruje odstředivým silám, neboť při propružení dochází k menším změnám odklonu kola než u modifikovaného McPhersonu. Je však složena z většího počtu dílů, navíc uchycení horního ramene do podběhu vyžaduje jeho účinné vyztužení. Navíc zde oprávněně panují obavy kupujících, kolik to bude stát, až se všechna ta ramena jednou změní v hromadu gumo-kovového šrotu. Stačí vzpomenout na původní Passat B5…

U Hondy Accord, stejně jako třeba u konkurenční Mazdy 6, ale lichoběžníková přední náprava již drží. Možná i proto, že Japonci u ní vsadili na masivní ocel, nikoliv lehký, leč poměrně měkký hliník. Dokonce i u starších generací Accordů vzdoruje přední náprava stáří a kilometrům statečně.

Video

Přesto, pokud už se vůle vyskytnou, znamená to nemalý výdaj. Horní rameno je pouze vcelku a vyjde u Hondy na více než 6000 Kč. Na spodní rameno si připravte ještě téměř o dva tisíce víc. Ani v jeho případě však výrobce silentbloky odděleně nenabízí. Spodní čep tady není součástí ramene, nýbrž těhlice. Je tedy takzvaně otočený.

O něco vstřícnější než Honda je druhovýroba. Konkrétně firma Nipparts, známý prodejce dílů na asijská auta. Tady vyjdou obě ramena na zhruba polovinu ceny a navíc jsou k dispozici samostatně - jak obě uložení spodního ramene, tak i zmíněný čep těhlice. Za ceny řádově stovky korun.

Už od dob šesté generace mají Accordy zadní pětiprvkovou nápravu. Osmá generace přinesla její mírné zjednodušení, když namísto dvojice samostatných horních příčných ramen používá trojúhelníkové, podobné tomu, jaké je u přední nápravy nahoře. Všechno se to stýká v hliníkové těhlici, což bylo svého času docela unikum. V minulé generaci také výrobce používal dvě odlišné zadní nápravy podle karoserie. Uvedený „pětiprvek“ tak měl pouze sedan. Kombi Tourer se muselo spokojit s mnohem jednodušším zavěšením s trojicí ramen na každé straně. V recenzované osmé generaci je již zadní náprava jednotná pro obě karosářské verze. Pokud se tady vyskytnou vůle, druhovýroba vás už nespasí. Zatím se to však neděje, takže není důvod k obavám.

Osmá generace Accordu přinesla novinky také v oblasti řízení. Dřívější hydraulický posilovač vystřídal elektromechanický. Ten je navíc u evropských aut nevídaného typu s elektromotorem, který je součástí ozubené tyče řízení. Elektromotor posilovače tak nekoupíte samostatně, pouze vcelku s řízením. Elektromechanický posilovač odstranil dřívější slabinu accordů, jíž bývalo jen průměrně strmé řízení. Tady už stačí mezi plnými rejdy zhruba 2,5krát otočit volantem. Nedostatkem je ale omezený rejd a tedy velký poloměr otáčení 11,7 metru.

Jak šel čas

2008: Na jaře představení osmé generace Accordu. Karoserie čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi. Zážehové čtyřválce 2.0 VTEC (115 kW), 2.4 i-VTEC (148 kW) a vznětový 2.2 i-DTEC se 110 kW. Standardem manuální šestistupňová převodovka. Všechny motory splňují normu Euro 5. Alternativou pětistupňový automat u všech motorů.

2010: Nový motor 2.2 i-DTEC o výkonu 132 kW, spojený výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

2011: Modernizace vozu. Jiné členění výbav. Lehce sportovní varianta Type-S. Inovovaná přední část. V kabině mírně upravený vzhled palubní desky.

2015: Ukončení produkce vozu. O nástupci v Evropě zatím nebylo rozhodnuto.

Názor odborníka: Jindřich Šilhánek, manažer vzdělávání Auto ESA

Jedná se o poslední, v Evropě nabízený model, nikoliv však nejnovější. V USA se nabízí již devátá generace. Prodeje kdysi úspěšného modelu u nových vozů poklesly, nosným produktem u Hondy v ČR je CR-V a Jazz, což se také odráží na trhu s ojetinami. Vozidla pocházející z ČR jsou vzácná a v žádané kombinaci 2,4i s manuální převodovkou, jsou i velmi ceněným vozem s vysokou likviditou. Na druhém místě se poptávka trhu orientuje na povedenou vznětovou motorizaci 2,2 i-DTEC, která však pro snížení hlučnosti obdržela místo odolného řetězu řemen. Celkově se jedná o vůz, který vyhledávají sportovněji založení řidiči, kteří ocení i vysokou spolehlivost a ve srovnání s koncernovými vozy VW i nízké riziko krádeže. Přesto, že vozidel je na našem trhu s ojetými vozy nízký počet, jejich oblíbenost je i přes menší vnitřní prostor v kabině a vyšší ceny některých originálních dílů (DPF filtr) stále nadprůměrná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

Video: Honda Accord – Modernizovaný sedan i kombi Video: Honda Accord – Modernizovaný sedan i kombi

Po třech letech na evropském trhu se aktuální osmá…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Dnes 19:50

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama