14.8. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Bentley Hooper Empress II: Raritní kupé se prodává za překvapivě málo!

 

Hooper byla původně britská firma založená v roce 1805 v londýnském Westminsteru, kde se zabývala výrobou kočárů. Toto řemeslo si později přenesla také na auta. Jedna z jejích posledních kreací je úprava vozu Bentely Turbo R. Na kolik majitele vyšla?

V Kalifornii, konkrétně v San Diegu, se objevil na prodej vzácný Bentley, upravený právě anglickou firmou Hooper. Místní prodejce udává, že těchto aut s technikou Bentley Turbo R bylo vyrobeno pouhých šest kusů. Toto by měl být navíc úplně první kousek. Auto je s levostranným řízením, neboť svůj život začalo právě v severní Americe. Jak ale dokazuje přiložená objednávka, bentley bylo původně prodáno ve Velké Británii přímo firmou Hooper za 90.000 GBP. Dnes by auto vyšlo na „pouhých“ 2.610.000 korun, tehdy ovšem na více než dvojnásobek. Míra inflace vykonala své. Samotná úprava auta pak byla výrazně dražší než auto samotné, když japonského zákazníka z Tokia přišla na 410.000 GBP (dnes asi 11.890.000 korun). Celkem tedy půl milionu liber!

Přestavba firmy Hooper zahrnovala celou řadu změn. Tou zdaleka nejvýraznější je přeměna karoserie. Jak jistě víte, Bentley Turbo R existovalo pouze coby čtyřdveřový sedan, avšak Hooper je kupé, v náznacích se podobající továrnímu kupé Bentley Série T. Všechna tato auta mají technický základ v kdysi revolučně řešeném Rolls-Royce Silver Shadow.

Bentley v kombíku a se čtyřkolkou? Existuje. A je na prodej!

Pokud však postavíte kupé Bentley série T vedle prodávaného Hoopera, odhalíte, jak moc se obě auta liší. Předně přestavba Hooperu je od pohledu výrazně aerodynamičtější, možná i proto, že vychází z modernějšího vozu značky Bentley. Samozřejmostí je velmi bohatá výbava a naprosto úžasná kabina. Jak je vidět, auto již má již ve volantu airbag, přičemž do dnešních dnů stihl tento Hooper ujet pouhých 12.500 mil. Tedy dle údajů počitadla ujeté vzdálenosti.

Cena, kterou nečekáte

Tím nejšílenějším je ovšem současná cena konkrétního auta. V San Diegu si jej místní prodejce s luxusními vozy cení na 175.000 USD (amerických dolarů), což je v přepočtu zhruba 3.850.000 korun. Tedy pouhých 26,55 procent z původní ceny, porovnáváno ovšem dnešním kurzem amerického dolaru a britské libry. Pokud bychom použili někdejší kurz, byl by aktuální propad hodnoty vozu ještě výrazně vyšší.

A jak to bylo s firmou Hooper? Ta oficiálně coby výrobce kočárů a následně úprav automobilů existovala od roku 1805 do roku 1959. Po všemožných peripetiích se společnost vrátila v roce 1988 coby zástupce značek Bentley a Rolls-Royce. Tehdy začala tyto vozy také opět výrazně předělávat, dle přání a konta bohatých klientů. Většinou se jednalo o přestavby limuzín na kupé. Na sklonku 90. let se věnovala renovacím veteránů. Od té doby její stopa mizí…

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Bentley

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…