14.8. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Bentley Hooper Empress II: Raritní kupé se prodává za překvapivě málo!

 

Hooper byla původně britská firma založená v roce 1805 v londýnském Westminsteru, kde se zabývala výrobou kočárů. Toto řemeslo si později přenesla také na auta. Jedna z jejích posledních kreací je úprava vozu Bentely Turbo R. Na kolik majitele vyšla?

V Kalifornii, konkrétně v San Diegu, se objevil na prodej vzácný Bentley, upravený právě anglickou firmou Hooper. Místní prodejce udává, že těchto aut s technikou Bentley Turbo R bylo vyrobeno pouhých šest kusů. Toto by měl být navíc úplně první kousek. Auto je s levostranným řízením, neboť svůj život začalo právě v severní Americe. Jak ale dokazuje přiložená objednávka, bentley bylo původně prodáno ve Velké Británii přímo firmou Hooper za 90.000 GBP. Dnes by auto vyšlo na „pouhých“ 2.610.000 korun, tehdy ovšem na více než dvojnásobek. Míra inflace vykonala své. Samotná úprava auta pak byla výrazně dražší než auto samotné, když japonského zákazníka z Tokia přišla na 410.000 GBP (dnes asi 11.890.000 korun). Celkem tedy půl milionu liber!

Přestavba firmy Hooper zahrnovala celou řadu změn. Tou zdaleka nejvýraznější je přeměna karoserie. Jak jistě víte, Bentley Turbo R existovalo pouze coby čtyřdveřový sedan, avšak Hooper je kupé, v náznacích se podobající továrnímu kupé Bentley Série T. Všechna tato auta mají technický základ v kdysi revolučně řešeném Rolls-Royce Silver Shadow.

Bentley v kombíku a se čtyřkolkou? Existuje. A je na prodej!

Pokud však postavíte kupé Bentley série T vedle prodávaného Hoopera, odhalíte, jak moc se obě auta liší. Předně přestavba Hooperu je od pohledu výrazně aerodynamičtější, možná i proto, že vychází z modernějšího vozu značky Bentley. Samozřejmostí je velmi bohatá výbava a naprosto úžasná kabina. Jak je vidět, auto již má již ve volantu airbag, přičemž do dnešních dnů stihl tento Hooper ujet pouhých 12.500 mil. Tedy dle údajů počitadla ujeté vzdálenosti.

Cena, kterou nečekáte

Tím nejšílenějším je ovšem současná cena konkrétního auta. V San Diegu si jej místní prodejce s luxusními vozy cení na 175.000 USD (amerických dolarů), což je v přepočtu zhruba 3.850.000 korun. Tedy pouhých 26,55 procent z původní ceny, porovnáváno ovšem dnešním kurzem amerického dolaru a britské libry. Pokud bychom použili někdejší kurz, byl by aktuální propad hodnoty vozu ještě výrazně vyšší.

A jak to bylo s firmou Hooper? Ta oficiálně coby výrobce kočárů a následně úprav automobilů existovala od roku 1805 do roku 1959. Po všemožných peripetiích se společnost vrátila v roce 1988 coby zástupce značek Bentley a Rolls-Royce. Tehdy začala tyto vozy také opět výrazně předělávat, dle přání a konta bohatých klientů. Většinou se jednalo o přestavby limuzín na kupé. Na sklonku 90. let se věnovala renovacím veteránů. Od té doby její stopa mizí…

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 

Štítky Bentley

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…