Bentley se chystá na Dakar
Reklama je důležitá a soutěžní vozy musí připravit půdu pro nové SUV. Tvarově také budou vycházet z ženevské studie EXP 9 F. Ta sice vzbudila povětšinou velmi ostrou kritiku za své až příliš svalnaté proporce a do série se změní, u speciálu pro závodní nasazení ale design zase není až tak důležitý. Hlavní je, aby „to“ dojelo do cíle a co možná nejlépe. Nic jiného než vítězství tedy nepřipadá v úvahu.
A technika? Nezapomeňme, že Bentley patří Volkswagenu. A závodní Touaregy vyhrály slavný pouštní maraton, který se díky bezpečnosti přesunul raději z neklidné severní Afriky do jižní části amerického kontinentu, celkem třikrát za sebou. Patřily jim ročníky 2009-11. Poté tovární tým odstoupil, soustředil se na vývoj Pola R WRC pro MS rally a Race Touaregy 3 zahálejí.
Bentley by měl tedy tyto vozy převzít. Předpokládáme, že si mateřská automobilka nechá alespoň jeden do muzea, přece jen se jedná již dnes o cenné kousky. Jenže, to by znamenalo, že pod kapotou raidových speciálů s okřídleným písmenem B uvidíme dvakrát přeplňovaný turbodiesel objemu 2,5 l s nějakými 221 kW (300 k) a točivým momentem těsně pod hranicí 600 Nm. Žádný čtyřlitrový osmiválec ani šestilitrový dvanáctiválec! To už je poměrně velký hazard s image, nemyslíte?
Sériová verze Bentleye EXP 9 F se objeví až po roce 2014. Případný sportovní úspěch by bylo ale jistě dobré marketingově využít a novince v nabídce může jedině prospět. Ani luxusní SUV prestižní značky se totiž neprodá samo od sebe.
A teď ještě jedna bomba na závěr. V Crewe najali tým expertů, aby jim pomohl najít nejlepší cestu, jak se vrátit do motoristického sportu. A Dakar nemá být jedinou. Co se nabízí? Jeden červnový víkend a přes třináct kilometrů asfaltu. Ano, hádáte správně. Comeback na Circuit de la Sarthe se může stát již co nevidět realitou.