Nové BMW 1 (F20): Nové fotografie, oficiální informace

Nové BMW 1 (F20): Nové fotografie, oficiální informace

 
 

Nová jednička znamená konec pro atmosférické motory BMW, ale taky nový začátek pro osmistupňové automaty v nižší střední třídě.

Design

Základní premisy, ani uspořádání pohonu se nemění, takže bez výraznějších změn zůstává taky designová strategie nejmenšího BMW.

Dvouprostorová karoserie s nezvykle dlouhou přídí a ostře zakončenou zádí má velmi podobnou siluetu jako předchůdce. Odlišností při pohledu zboku je jen minimum.

To zepředu změny na první pohled patrné jsou! Kolem ledvin přibylo více plechu, sdružené světlomety sice mají stále charakteristické kroužky, ty vnitřní jsou však výrazně menší než ty vnější a celkový dojem z tváře nové jedničky určuje nový trojúhelníkový tvar světlometů.

Samotný tvar ledvin se nezměnil, jsou však větší a v jejich horní části nyní prochází jedna z nenápadných hran, jejichž smysl vynikne teprve při živém setkání s vozidlem.

Přední nárazník dostal uprostřed zatmavenou, resp. chromovanou část (podle verze) s novými vstupními otvory pro chladicí vzduch.

Designéři zvolili novou barevnost i pro vnější zpětná zrcátka, která mohou být nově provedena v několika variantách. První snímky ukazují černé nebo stříbrné kryty.

Zadní partie jsou evolucí původního řešení. Nový tvar čtyřúhelníkový koncových svítilen s výraznými trubicovými diodami vůz opticky rozšiřuje a vizuálně přibližuje k vozovce. Zadní nárazník přišel o otěrovou lištu, má ale jednodušší tvary.

Rozměry

Karoserie nejmenšího BMW povyrostla, ale ve většině rozměrů šlo pouze o decentní přídavky.

Délka nové generace 4324 mm nevybočuje ani přes nárůst o 85 mm z mezí obvyklých v nižší střední třídě.

Od jedničky se čekal nárůst rozvoru, ale asi jsme nebyli sami, kdo čekal více než +30 mm. Cestující na zadních sedadlech na tom mají být podle BMW teď už mnohem lépe než dosud. Uvidíme.

Výška 1421 mm se nezměnila ani o milimetr. Šířka i rozchody kol vpředu a vzadu jsou nyní o několik milimetrů větší.

Desetiprocentní nárůst zaznamenal základní objem zavazadelníku, který má nyní 360 l.

Vzrostla ovšem také hmotnost. U základního provedení BMW 116i, které mělo dříve atmosférickou šestnáctistovku a nyní má šestnáctistovku přeplňovanou, ukáže nově váha nejméně 1290 kg.

BMW 1 - Srovnání generací
RozměrF20 (2011)E87 (2004)
Délka [mm]43244239
Šířka [mm]17651748
Výška [mm]14211421
Rozvor [mm]26902660
Objem zavazadelníku [l]360/1200330/1150
Pohot. hmotnost 116i [kg]12901255

Interiér

Interiér je evolucí původního a variantou novějších větších modelů BMW. Přístrojový štít se i teď skládá ze dvou kruhových ciferníků, zespodu do nich ale zasahují výseče palivoměru a multifunkčního displeje, který může ukazovat například údaje z klasického ekonoměru.

Mezi kruhy je nenápadný multifunkční displej s ukazatelem údajů palubního počítače, adaptivního tempomatu nebo navigačních pokynů.

Přístrojovou desku tvoří několik různých povrchů včetně rozsáhlých ploch vyhrazených pro kontrastní dekory. Za příplatek je možné mít uprostřed širokoúhlý 6,5palcový nebo 8,8palcový displej navigačního systému. Do jedničky se poprvé dostává iDrive, klimatizace i rádio však mají i nadále své ovládací panely na středové konzole.

Uvnitř přibyly odkládací prostory. Na středové konzole jsou dva držáky na nápoje, dveřní kapsy jsou tak velké, že pojmou i litrové lahve, větší je i uzavíratelná schránka před spolujezdcem.

Zadní opěradla je možné sklápět, rozdělení na tři části zlepšuje variabilitu.

Zážehové motory

S novou generací přešlo BMW 1 na přeplňované zážehové motory. Zcela nové čtyřválce v modelech 116i a 118i používají techniku přeplňování BMW TwinPower Turbo s dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, přímé vstřikování benzinu, variabilní ventilový rozvod VALVETRONIC s variabilním časováním Double-VANOS.

BMW 1 (F20) - zážehové motory
Motor116i118i
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4400125/4800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]220/1350-4300250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]210225
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,57,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,8
Pohotovostní hmotnost [kg]12901295

Vznětové motory

Výrazně přepracované dvoulitrové čtyřválce obslouží poptávku po naftových motorech.

V modelech 116d a 118d pracuje systém common-rail s tlakem 1600 bar, u 120d je k dispozici 1800 bar.

Všechny verze mají hliníkový blok motoru, elektromagneticky ovládané vstřikovače, variabilní geometrii rozvaděcích lopatek turbodmychadla a snížené ztráty vnitřním třením.

Vedle modelu 116d bude brzy v nabídce BMW figurovat ještě model 116d EfficientDynamics Edition se sníženou kombinovanou spotřebou na 3,8 l/100 km.

BMW 1 (F20) - vznětové motory
Motor116d118d120d
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]199519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000105/4000135/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-2500320/1750-2500380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]200212228
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,38,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,44,5
Pohotovostní hmotnost [kg]131013201345

Osmistupňová převodovka poprvé v nižší střední

Standardem pro všechny modely BMW 1 (F20) je šestistupňová manuální převodovka. Pro všech 5 motorizací však bude za příplatek k dispozici nová osmistupňová automatická převodovka, známá z větších modelů značky BMW. Jde tedy o premiéru automatu s osmi stupni v automobilu nižší střední třídy.

Sportovní verze této převodovky je dodávána i s páčkami pro řazení pod volantem.

Podvozek

BMW zůstává věrné klasickému uspořádání pohonu s motorem vpředu za nápravou a pohonem zadních kol. Přední náprava využívá modifikované uspořádání se vzpěrami McPherson a spodními rameny, vzadu je pětiprvkový závěs.

Obě nápravy mají uchycení ve dvojitých elastických lůžkách a velkých ložiskách pro zajištění jízdního pohodlí a agility.

Rozchod kol je mezigeneračně větší o 51 mm vpředu a o 72 mm vzadu. Rozložení hmotnosti mezi nápravy se blíží ideálnímu poměru 50:50.

Řízení je standardně elektromechanické, za příplatek je dodáván Servotronic s účinkem závislým na rychlosti jízdy. Příplatkový je taky třetí systém - Variable Sport Steering - který snižuje počet otáček volantu nutný pro otočení vozu v prudkých zatáčkách.

Standardem jsou 16palcová plechová kola, alternativně jsou z továrny dodávána kola s průměrem 16, 17 nebo 18 palců. Pneumatiky mají rozměry 195/55 R16 až 245/35 R18.

Výbava

Ke standardu BMW 1 bude patřit "zážitkové" tlačítko na středové konzole, které má umět změnit charakteristiku odezvy na pohyb plynového pedálu, způsob řazení automatické převodovky a mírů zásahů stabilizačního systému DSC.

Režimy COMFORT, SPORT a ECO PRO jsou ve všech autech, vozy se sportovním automatem, variabilním řízením a ty v provedení BMW Sport Line dostanou navíc režim SPORT+. Pokud si navíc objednáte navigaci Professional, budete moci na monitoru sledovat aktuální motorem odváděný výkon a točivý moment, který máte zrovna k dispozici.

Bez příplatku ke všem BMW řady 1 dostanete i dálkově ovládané centrální zamykání, výškové nastavení obou předních sedadel, kompletní elektrickou výbavu (zrcátka a všechna okna), rádio BMW Business a manuálně ovládanou klimatizaci.

Výroba nového pětidveřového BMW řady 1 bude probíhat v bavorském Regensburgu, vedle BMW řady 3 (sedan, coupé, cabrio), BMW M3 a Z4.

Jake.auto.cz: BMW 1 (přehled testů a dalších článků)

Anketa

Ohodnoťte design BMW 1 (F20) jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové BMW 1 (F20): Nové fotografie,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo? BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou…

BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…