reklama


BMW 1 M Coupé vs BMW M3 E30: Designový duel

BMW 1 M Coupé vs BMW M3 E30: Designový duel

 
 

Mnichovský duel je v poněkud netradičním duchu. Porovnávané vozy dělí od sebe 103 kW, 0,7 l zdvihového objemu, dvě turba a 25 let.

Řada 1 v provedení kupé někdy bývá označována za ideového nástupce druhé generace řady 3 – slavného modelu E30. Trojková BMW v průběhu času narostla do větších rozměrů (stejně jako všechny modely střední třídy), pod řadou 3 tak vznikl prostor pro model, který opráší původní filozofii kompaktních BMW.

Srovnání proporcí tento předpoklad potvrzují. Rozdíly ve vnějších rozměrech jsou následující: BMW 1 M Coupé je jen o 34 mm delší než jeho kultovní oponent M3 E30. Širší je o 123 mm a vyšší o 50 mm. Rozvor je u řady 1 o výrazných 98 mm delší.

BMW 1 M Coupé a M3 E30 - srovnání rozměrů
ModelBMW 1 M Coupé (2011)BMW M3 E30 (1986 - 1990)rozdíl
Délka [mm]43804346+34
Šířka [mm]18031680+123
Výška [mm]14201370+50
Rozvor [mm]26602562+98

Kompaktní BMW 1 M Coupé šlechtí stylistický bodykit. Ten má za úkol, krom zvýšení dramatičnosti tvarů, také zlepšit aerodynamické vlastnosti. Doprovodným efektem je zvýšení vnějších rozměrů karosérie – k rozměrům původního BMW 1 Coupé přidává 20 mm na délku, 55 mm na šířku (zejména díky použití nových blatníků). Stylistické úpravy souvisí se zvětšením rozchodu kol – namísto původních 1474 mm a 1507 mm je hodnota pro obě nápravy stejná, a to 1541 mm.

Podstatnou úpravou designu přídě kompaktního sportovního vozu je nárazník, který je oproti standardnímu provedení bohatěji tvarován. Jeho členitost a zvýraznění průduchů pro přívod vzduchu do motoru má za cíl zefektivnit chlazení pohonné jednotky.

BMW 1 M Coupé: Silnější, rychlejší, lehčí než M3 E46

Již profil běžného provedení BMW 1 Coupé působí sportovním dojmem. V ostré variantě M je doplněn o zesílené prahy a efektní výkroj mezi předním blatníkem a dveřmi. Štíhlá zpětná zrcátka se svým tvarem inspirovala u současného vydání BMW M3.

Kreativní linky a prolisy z přídě se objevují i na zádi, kde zpestřují nárazník. Zde ovšem hrají pouze estetickou roli, žádný technický či mechanický význam nemají. Dynamiku tvarů dokresluje zabudovaný spoiler a legendární logo s písmenem M.

Kabina se z estetického hlediska příliš neliší od běžného provedení. Tradice modelové linie s přídomkem M mírně narušuje absence zkosení středového panelu směrem k řidiči, z čehož budou nespokojeni zvláště puristé divize M. Stěžejní rysy přístrojové desky i nadále tvoří svébytný výkroj v dolních partiích horní části přístrojové desky. Velké množství tmavých materiálů v interiéru oživuje oranžové prošívání koženého čalounění.

BMW.AUTO.CZ – všechny testy a další články

Designovým sokem výše uvedené novinky je populární sportovní kupé BMW M3 E30, produkované v letech 1986 – 1990. Však srovnání nabídla i sama automobilka v první sadě oficiálních fotografií, kde jsou 1 M Coupé a M3 E30 bok po boku.

Jedná se o vůz klasických tvarů, které si našly velké množství příznivců. Zejména lidé z těchto řad nezřídka kritizují průlom v designu modelů značky, způsobený Christopherem Banglem a jeho pokusy prolínání ploch a křivek.

Příď zdobí jeden z charakteristických tvarových prvků vozu, kterým jsou dva páry kulatých světlometů. Ikonické řešení masky chladiče v podobě dvou nezávisle jsoucích nasávacích otvorů v atypickém tvaru (tzv. ledvinky) je vertikálně orientované. Následující generace M3 E36 již disponovala ledvinkami, které inklinovaly spíše k horizontálně směřovanému tvaru.

Čistý profil ozvláštňují specifické blatníky, pokrývající velkou část boční plochy karosérie. Oproti novému BMW 1 M Coupé jsou tyto partie výrazně hladší a méně komplikované, což má za následek nadčasovost, díky níž vůz zaujme i 20 let po ukončení výroby. Vůz vizuálně snižují a rozšiřují prahy karosérie.

Na zádi panuje čistota a jednoduchost provedení. Sdružené svítilny ve tvaru obdélníku mají již na první pohled jasně od sebe oddělené jednotlivé světelné segmenty. Mohutný spoiler tvoří dominantu celé zadní části.

Interiéru dominuje palubní deska, vyvedená v duch tradic BMW. Tvoří ji jednoduché linky a jasně čitelné přístroje. Nedílnou součástí celku je orientace středového panelu směrem k řidiči. Design kabiny působí puristicky, což vyniká i v porovnání s novým 1 M Coupé. Punc legendy dotváří logo M na spodním rameni tříramenného volantu.

Video

Anketa

V roce 2011 bych volil řaději nové
Spolupracujeme s TipCars.com
Pravice u Ústavního soudu napadla kontrolu kotlů Pravice u Ústavního soudu napadla kontrolu kotlů

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni…

Soros: Kdyby Trump mohl, jednal by jako diktátor. Minulý rok byl katastrofou Soros: Kdyby Trump mohl, jednal by jako diktátor. Minulý rok byl katastrofou

Nastupující americký prezident Donald Trump by jednal…

Zápisník Pavla Otta: Zářící divočáci Zápisník Pavla Otta: Zářící divočáci

Veterinární správa zjistila, že polovina odlovených…

Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

 
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Pavlína Wolfová přišla o vilu po Filipovském: Jak bydlí teď? Má i Monu Lisu

Pavlína Wolfová přišla o vilu po Filipovském: Jak…

Dcera herečky Pavlíny Filipovské (75) a vnučka legendárního Františka Filipovského (†86), moderátorka Pavlína…

Pivo je lék! 5 faktů, které jste možná nevěděli!

Pivo je lék! 5 faktů, které jste možná nevěděli!

Být denně »pod obraz« rozhodně neprospívá nejen vašemu zdraví ale vašemu životu vůbec. Ale pokud dokážete být…

 

iSport.cz

Kristýna Plíšková v Austrálii končí, od Kerberové dostala kanára

Kristýna Plíšková v Austrálii končí, od Kerberové…

Česká tenistka Kristýna Plíšková podlehla v Melbourne v třetím kole turnaje Australian Open světové jedničce.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Český pas, dobrý pas, umožňuje bezvízové cestování do 152 zemí. Vůbec nejlépe jsou na tom Němci

Český pas, dobrý pas, umožňuje bezvízové cestování…

Nový žebříček, který ukazuje, kam mohou držitelé jednotlivých pasů cestovat po světě bez víza (nebo dostanou…

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

 
 
reklama