Učni BMW restaurovali krásné 1600 GT kabrio. Je jediné na světě!
V historii mnichovské automobilky BMW najdeme spoustu zajímavých automobilů, mezi něž nepochybně můžeme zařadit též 1600 GT kabriolet z roku 1967. Jediný exemplář tohoto prototypu, který přežil do dnešních dnů, má za sebou rozsáhlou renovaci, na níž se podíleli učni BMW.
BMW 1600 GT kabriolet vznikl ve dvou exemplářích v roce 1967, a to u italské karosárny Frua Faena. Ta spolupracovala s firmou Glas, známou třeba pro svůj Goggomobil, kterou BMW tehdy koupilo. Stavbu si objednala sama automobilka, na základě přání dnes už legendárního amerického prodejce Maxe Hoffmana, který v kabriu doplňujícího již prodávané kupé viděl obchodní potenciál.
V říjnu 1967 firma Frua dodala BMW dvě karoserie auta se zesílenou podlahou, které je následně v závodu Dingolfing nalakovalo a osadilo dalšími potřebnými komponenty. Práce byly podle archivních materiálů hotovy 16. listopadu 1967.
Následně dvojice kabrioletů zamířila na testování, které se bohužel stalo pro jeden ze dvou kousků osudným. Jeden z vozů havaroval, důsledkem čehož byl následně sešrotován.
Druhý sice přežil, když však vyšlo najevo, že z projektu tohoto otevřeného auta sejde, byl předán Herbertu Quandtovi, tehdejšímu majoritnímu akcionáři automobilky BMW. Jeho rodina vůz vlastnila několik let, aby posléze několikrát změnil majitele a touto oklikou se zpět vrátil do vlastnictví mnichovského výrobce. Ten kabriolet se stříbrně lakovanou karoserií a červeným interiérem zařadil do své sbírky historických vozů, a tak se jej nepochybně jednou dočkáme ve značkovém muzeu.
Renovace probíhala v továrně Dingolfing jakožto součást výcviku učňů, kteří jednou chtějí pracovat v oblasti karoserie nebo mechanické konstrukce. Projekt podpořila i divize BMW Group Classic, mimo jiné možností pořízení originálních dílů. Ne všechny komponenty ale byly k dispozici, a tak část dílů muselo být pečlivě repasováno.