Český trh v dubnu 2011: Vyšší střední vyrostla o 66 %, vede BMW 5

Český trh v dubnu 2011: Vyšší střední vyrostla o 66 %, vede BMW 5

 
 

BMW, Audi, Mercedes - Němci stále dominují vyšší střední třídě. Volvo bylo se svou velkou trojkou v dubnu až čtvrté.

Celý trh meziročně hodně získal, a to 66,5 %. Loni bylo nově zaregistrováno 158 vozů vyšší střední třídy, letos 263, tedy o 105 více. Jedna ze dvou skutečně prestižních kategorií tak pokračuje v razantním nárůstu. Do přehledu byly znovu započteny korektury loňských počtů BMW řady 5.

Mnichovské sedany a kombi skončily na vysokých 93 přírůstcích a patří jim tedy další triumf. Druhou příčku sdílejí Audi A6 (včetně Allroadu) a Mercedes-Benz třídy E, které ztratily na lídra propastných 51 registrací, mají jich tedy po 42. Velká Volva řad 70 a 80 se musela spokojit s nevděčnou bramborovou medailí za 33 kusů, Top 5 uzavírá ingolstadtský sportback A7 s 24 auty.

S dubnem 2010 je srovnatelná pouhá pětice zástupců této kategorie, navrátilec Legend od Hondy je ještě navíc raritkou, protože si ani nepolepšil, ani nepohoršil. Jeho prodej byl však v Evropě ukončen. Perličkou můžeme nazvat i výkon Mercedesu CLS, který poskočil o 1.300 %, protože se místo jediného prodalo 14 vozů. Generační obměna zkrátka vykonala v tomto případě své.

Pojďme se tedy raději podívat na čtveřici nejlepších, neboť Audi A7 se před rokem ještě nenabízelo. Lídr BMW 5 si polepšil o mohutných 165,7 %. Loni našlo své majitele jen 35 aut, korektury jej připravily o 23 exemplářů ve prospěch menší série 3. Letos bylo zájemců o 58 více, což mu zcela dostačuje k titulu Skokan roku. Počty Audi A6 mírně poklesly (o 2 registrace, respektive 4,5 %). Mercedes E má o 10,6 % méně (-5 kusů), tento výsledek mu zároveň přinesl nelichotivou nálepku propadáku. No a švédský vyzyvatel německých konkurentů navýšil své počty o 37,5 %, čili 9 aut.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20111-4/20114/20111-4/2011
1.BMW 59327935,4%32,9%
2.Audi A6/Allroad4212116,0%14,3%
2.Mercedes-Benz E4213616,0%16,0%
4.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC703313712,5%16,1%
5.Audi A724939,1%11,0%
6.Mercedes-Benz CLS14315,3%3,7%
7.Renault Latitude6232,3%2,7%
8.Saab 9-5481,5%0,9%
9.Jaguar XF3121,1%1,4%
10.Honda Legend110,4%0,1%
10.Infiniti M140,4%0,5%
-Ostatní modely040,0%0,5%
-CELKEM263849100,0%100,0%

Jak vypadá český trh v segmentu vyšší střední třídy po první třetině roku 2010? Jeho objem se oproti totožnému období toho uplynulého zvýšil, a to o 253 vozů, tedy z 596 na 849. V procentním vyjádření tento údaj představuje nárůst o 42,4 %.

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě řada 5 z Mnichova. Vévodí mu zatím s 279 kusy a podílem 32,9 %. Volvo 70/80 sice zůstává druhé, ale již jen těsně (137, 16,1 %), v patách mu totiž je Mercedes-Benz E (136, 16 %).

Za ním jsou Audi A6 a A7. První jmenovaný má 121 exemplářů a okupuje 14,3 %, druhý pak dosáhl 93 kusů a 11 %. Zbytek už notně ztrácí, Mercedes CLS se dostal na 31 registrací, korejsko-francouzský Renault Latitude jich má 23 a Jaguar XF 12, ostatní soupeři zatím nepřekročili ani desítku.

V meziročním srovnání si vedoucí pětková série pochopitelně polepšila, navíc hodně, o 150 vozů (+116,3 %). Její navýšení se tak vyhouplo znovu nad stoprocentní hranici. Volva 70 a 80 vykazují +38,4 %, mají o 38 kusů více.

Třída E se neprodává tak dobře, je v záporných číslech, má o 22 registrací méně (-13,9 %). Za ní následuje další ztráta v podání Audi A6: -52 kusů a -30,1 %. Skončeme několika perličkami: trojciferné nárůsty mají kromě BMW 5 ještě Mercedes-Benz CLS a Saab 9-5, největším šplhounem ze všech je ale Jaguar XF, ten vyletěl dokonce na +1.100 %.

Vznětových BMW 5 si zákazníci v dubnu odvezli celkem 86. To dává 92,5 % z celkového počtu, písmeno i na zádi mělo sedm aut. Audi A6 s přeplňovaným vznětovým motorem si postavilo do garáže 38 nových majitelů, což je 90,5 %. Zážehový agregát se nacházel v útrobách čtyř exemplářů včetně jednoho Allroadu. Mercedes-Benz E vykazuje 35 CDI (88,3 %), jeden další spaloval CNG a zbylá šestice náleží do zážehové kategorie. Velká osobní Volva mají na kontě 27 kusů s turbodiesely, tedy 81,8 %. Po pouhé čtvrtině minulý měsíc se tak Švéd vrátil do normálu. Sportback A7 z Ingolstadtu má poměr 6:18 ve prospěch TDI, což znamená z Top 5 nejméně: 75 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
 

Přidat názorDiskuse: Český trh v dubnu 2011: Vyšší střední…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…