Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2011: Vyšší střední vyrostla o 66 %, vede BMW 5

BMW
BMW
BMW
BMW
112 Fotogalerie
Aleš Dragoun
BMW, Audi, Mercedes - Němci stále dominují vyšší střední třídě. Volvo bylo se svou velkou trojkou v dubnu až čtvrté.

Celý trh meziročně hodně získal, a to 66,5 %. Loni bylo nově zaregistrováno 158 vozů vyšší střední třídy, letos 263, tedy o 105 více. Jedna ze dvou skutečně prestižních kategorií tak pokračuje v razantním nárůstu. Do přehledu byly znovu započteny korektury loňských počtů BMW řady 5.

Mnichovské sedany a kombi skončily na vysokých 93 přírůstcích a patří jim tedy další triumf. Druhou příčku sdílejí Audi A6 (včetně Allroadu) a Mercedes-Benz třídy E, které ztratily na lídra propastných 51 registrací, mají jich tedy po 42. Velká Volva řad 70 a 80 se musela spokojit s nevděčnou bramborovou medailí za 33 kusů, Top 5 uzavírá ingolstadtský sportback A7 s 24 auty.

S dubnem 2010 je srovnatelná pouhá pětice zástupců této kategorie, navrátilec Legend od Hondy je ještě navíc raritkou, protože si ani nepolepšil, ani nepohoršil. Jeho prodej byl však v Evropě ukončen. Perličkou můžeme nazvat i výkon Mercedesu CLS, který poskočil o 1.300 %, protože se místo jediného prodalo 14 vozů. Generační obměna zkrátka vykonala v tomto případě své.

Pojďme se tedy raději podívat na čtveřici nejlepších, neboť Audi A7 se před rokem ještě nenabízelo.

Lídr BMW 5 si polepšil o mohutných 165,7 %. Loni našlo své majitele jen 35 aut, korektury jej připravily o 23 exemplářů ve prospěch menší série 3. Letos bylo zájemců o 58 více, což mu zcela dostačuje k titulu Skokan roku. Počty Audi A6 mírně poklesly (o 2 registrace, respektive 4,5 %). Mercedes E má o 10,6 % méně (-5 kusů), tento výsledek mu zároveň přinesl nelichotivou nálepku propadáku. No a švédský vyzyvatel německých konkurentů navýšil své počty o 37,5 %, čili 9 aut.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20111-4/20114/20111-4/2011
1.BMW 59327935,4%32,9%
2.Audi A6/Allroad4212116,0%14,3%
2.Mercedes-Benz E4213616,0%16,0%
4.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC703313712,5%16,1%
5.Audi A724939,1%11,0%
6.Mercedes-Benz CLS14315,3%3,7%
7.Renault Latitude6232,3%2,7%
8.Saab 9-5481,5%0,9%
9.Jaguar XF3121,1%1,4%
10.Honda Legend110,4%0,1%
10.Infiniti M140,4%0,5%
-Ostatní modely040,0%0,5%
-CELKEM263849100,0%100,0%

Jak vypadá český trh v segmentu vyšší střední třídy po první třetině roku 2010? Jeho objem se oproti totožnému období toho uplynulého zvýšil, a to o 253 vozů, tedy z 596 na 849. V procentním vyjádření tento údaj představuje nárůst o 42,4 %.

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě řada 5 z Mnichova. Vévodí mu zatím s 279 kusy a podílem 32,9 %. Volvo 70/80 sice zůstává druhé, ale již jen těsně (137, 16,1 %), v patách mu totiž je Mercedes-Benz E (136, 16 %).

Za ním jsou Audi A6 a A7. První jmenovaný má 121 exemplářů a okupuje 14,3 %, druhý pak dosáhl 93 kusů a 11 %. Zbytek už notně ztrácí, Mercedes CLS se dostal na 31 registrací, korejsko-francouzský Renault Latitude jich má 23 a Jaguar XF 12, ostatní soupeři zatím nepřekročili ani desítku.

V meziročním srovnání si vedoucí pětková série pochopitelně polepšila, navíc hodně, o 150 vozů (+116,3 %). Její navýšení se tak vyhouplo znovu nad stoprocentní hranici. Volva 70 a 80 vykazují +38,4 %, mají o 38 kusů více.

Třída E se neprodává tak dobře, je v záporných číslech, má o 22 registrací méně (-13,9 %). Za ní následuje další ztráta v podání Audi A6: -52 kusů a -30,1 %. Skončeme několika perličkami: trojciferné nárůsty mají kromě BMW 5 ještě Mercedes-Benz CLS a Saab 9-5, největším šplhounem ze všech je ale Jaguar XF, ten vyletěl dokonce na +1.100 %.

Vznětových BMW 5 si zákazníci v dubnu odvezli celkem 86. To dává 92,5 % z celkového počtu, písmeno i na zádi mělo sedm aut. Audi A6 s přeplňovaným vznětovým motorem si postavilo do garáže 38 nových majitelů, což je 90,5 %. Zážehový agregát se nacházel v útrobách čtyř exemplářů včetně jednoho Allroadu. Mercedes-Benz E vykazuje 35 CDI (88,3 %), jeden další spaloval CNG a zbylá šestice náleží do zážehové kategorie. Velká osobní Volva mají na kontě 27 kusů s turbodiesely, tedy 81,8 %. Po pouhé čtvrtině minulý měsíc se tak Švéd vrátil do normálu. Sportback A7 z Ingolstadtu má poměr 6:18 ve prospěch TDI, což znamená z Top 5 nejméně: 75 %.