BMW 530i - Superkombinace (08/2002)

BMW 530i - Superkombinace (08/2002)

 
 

BMW řady 5 je na silnicích k vidění již od roku 1995. Přesto je tento automobil, jenž prošel významnější modernizací v roce 2001, stále jedním z nejlepších automobilů svého segmentu, tedy vyšší střední třídy. Řada 5, která se kromě testovaného tříprostorového provedení nabízí též jako praktické pětidveřové kombi, nabízí v rámci svých konkurentů nejvíce sportovního stylu...

BMW řady 5 je na silnicích k vidění již od roku 1995. Přesto je tento automobil, jenž prošel významnější modernizací v roce 2001, stále jedním z nejlepších automobilů svého segmentu, tedy vyšší střední třídy. Řada 5, která se kromě testovaného tříprostorového provedení nabízí též jako praktické pětidveřové kombi, nabízí v rámci svých konkurentů nejvíce sportovního stylu a charakteru. Tato vlastnost je ostatně zřejmá již z pouhého pohledu na uhlazenou karoserii, která i přes svou délku 4775 mm působí mimořádně kompaktně. Na BMW řady 5 nejvíce upoutají celkové proporce s výrazně skloněným předním sklem a dlouhým rozvorem s typicky krátkým předním převisem. Zmiňovaná modernizace s sebou přinesla nově pojaté, výraznější světlomety, které jsou zejména v noci jasným identifikačním prvkem tohoto automobilu. Ptáte se proč? Protože obrysová světla mají na každé straně tvar dvojice kruhů, čímž se zvýrazňuje pro značku BMW typická dvojice kulatých světlometů.

Napsal jsem, že "Pětka" je jedním z vůbec nejsportovnějších modelů své kategorie. Přejděme proto k tomu, co tyto vlastnosti zaručuje - k podvozku, motoru a zejména k jízdě samotné. Řada 5 je typický "Bavorák". Má proto podélně uložený motor a pohon zadních kol. Verze 530i, která tvoří jakýsi střed nabídky této modelové řady, disponuje špičkovým třílitrovým řadovým šestiválcem. Právě řadová koncepce spolu s propracovaným čtyřventilovým rozvodem disponujícím plynulým proměnným časováním (Double Vanos) nejen sacích, jak bývá obvyklé u konkurence, ale též výfukových ventilů stojí za mimořádnými vlastnostmi tohoto motoru. Přestože nemám příliš rád superlativy, musím učinit výjimku. Mám totiž dojem, že se jedná o vůbec nejlepší zážehový atmosféricky plněný třílitrový motor na trhu. Kombinace síly v nízkých otáčkách, výkonu ve vysokých s jedinečnou kultivovaností berou dech sami o sobě. Podíváte-li se posléze na údaje o spotřebě paliva, jistě nevyjdete z úžasu. Musím jen dodat, že "papírové" hodnoty jsou reálně dosažitelné.

Základem vynikajících jízdních vlastností je tuhá karoserie a s jejími vlastnostmi sladěné odpružení a samozřejmě propracovaná samotná konstrukce zavěšení kol. U BMW mají v tomto ty nejlepší zkušenosti a je zřejmé, že i v případě řady 5 se jim povedla mistrovská práce. Řada 5 byla v době svého uvedení na trh vůbec prvním automobilem s celohliníkovým podvozkem. Tato zdánlivá maličkost však má za důsledek vynikající schopnost pohlcování především krátkých nerovností silnice při současném relativně tuhém naladění podvozku. Přestože bylo testované provedení vybaveno sportovním tak zvaným M podvozkem, který obsahuje kromě optického kitu i tvrdší naladění podvozku, jízda s tímto automobilem nebyla nijak skákavá či nepříjemná. Ba právě naopak. Tuhost BMW 530i byla zřejmá na každém ujetém metru. Velmi přesné řízení umožňuje velmi citlivou komunikaci mezi vašimi prsty a předními koly. Vzhledem k celkové velikosti a hmotnosti tohoto automobilu je překvapující jeho ochota k rychlé jízdě a zejména způsob, jakým se v tomto režimu chová. Za volantem tohoto modelu si na své přijde každý řidič, který nebere jízdu jako nutné zlo. Samostatnou kapitolou je i stabilita BMW 530i při rychlé jízdě po dálnici. Automobilu je v podstatě jedno na jakou číslici právě ukazuje ručička rychloměru. Je-li tam číslo 130, 180 nebo 240, je v podstatě lhostejné. Nevěřili byste proto, jak se vzdálenosti mezi vašimi cíli zkrátí...

Interiér BMW řady 5 je vcelku dostatečně prostorný. Na druhou stranu je však třeba říci, že na trhu jsou již mnohem prostornější auta této kategorie. Na předních sedadlech s příjemným bočním vedením je prostoru dostatek. I vzaduje však vzhledem k relativně (díky konkurenci) menšímu prostoru dostatek komfortu a pohodlí.

Jak jsem psal v úvodu BMW řady 5 je nejsportovnějším automobilem ve své kategorii. Díky této vlastnosti přirozeně nabízí i nejvíce radosti z jízdy. Ta je zde však kombinována se značným komfortem a prestiží. Speciálně provedení 530i mě nepřestávalo překvapovat svou kombinací výkonnosti, kultivovanosti a spotřeby paliva.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Izrael dodá Egyptu plyn za miliardy Izrael dodá Egyptu plyn za miliardy

Sen Egypta, že se stane centrem pro obchod se zemním…

Stamiliardová zem. Investice do půdy se přestávají vyplácet Stamiliardová zem. Investice do půdy se přestávají vyplácet

Rostoucí úrokové sazby, posilující koruna i legislativní…

Belgické KBC klesl zisk, ČSOB se ale dařilo Belgické KBC klesl zisk, ČSOB se ale dařilo

Belgické finanční skupině KBC klesl ve čtvrtém čtvrtletí…

Saakašvili nesmí tři roky na Ukrajinu Saakašvili nesmí tři roky na Ukrajinu

 Ukrajinská pohraniční služba zakázala bývalému…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.1 / 7.4 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 540
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1512
f) rozchod vzadu (mm): 1526
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1140 / 920
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 630
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 520
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,88
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása! Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

Snímky se na internetu objevily ještě před premiérou vozu…

 



BMW dostalo motor z elektroodpadu a má rekord. Na jedno nabití ujede 615 km! BMW dostalo motor z elektroodpadu a má rekord. Na jedno nabití ujede 615 km!

Autor projektu názorně demonstruje, že recyklovaný…

BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově

Podvozek z lehkého kovu, nové motory a převodovky,…

 



 
Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT – Terénní ikona nevyměkla

TEST: Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT – Terénní ikona nevyměkla

Dnes 08:01

Toyota se v Evropě stala průkopníkem hybridních technologií, nezapomíná ale ani na zažité modely s bohatou historií. Na mysli máme třeba testovaný Land Cruiser. Terénní specialista nedávno prošel modernizací a my vyzkoušeli, jak mu...




Blesk.cz

Jak na zimní řez ovocných stromů a dřevin, abyste měli v létě bohatou úrodu?

Jak na zimní řez ovocných stromů a dřevin, abyste…

Chcete mít letos pořádnou úrodu? Ať už máte na zahrádce jabloně, hrušně, broskvoně, meruňky či další ovocné…

Lékař Pomejeho: Chraptíte déle než 14 dnů? Může to být příznak rakoviny hrtanu

Lékař Pomejeho: Chraptíte déle než 14 dnů? Může to…

MUDr. Jaromír Astl »připravil« Jiřího Pomeje o hlas, čímž mu ale zachránil život. Pro Nedělní Blesk se…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Rittich dostal od Vegas sedm gólů, Kämpf pomohl Chicagu asistencí

Rittich dostal od Vegas sedm gólů, Kämpf pomohl…

SOUHRN | Brankář David Rittich tentokrát nepomohl Calgary k vítězství, naopak inkasoval sedm branek a přihlížel…

 

Reflex.cz

10 zásadních věcí, o kterých bychom měli hlasovat v referendu

10 zásadních věcí, o kterých bychom měli hlasovat v…

Blížící se vládní trojkoalice extremistů s extremisty a extremisty chystá zaplevelit náš ústavní pořádek prvky…

Černější než černá! V Jižní Koreji otevřeli nejtmavší budovu na světě

Černější než černá! V Jižní Koreji otevřeli…

Na první pohled si říkáte, že je to opravdu černá stavba, až z informační tabule se ale dočtete, že jde o…