reklama


BMW 7 facelift - obroušené hrany

BMW 7 facelift - obroušené hrany

 
 

Mnichovský zástupce v top-class způsobil svým designem v roce 2001 na frankfurtském autosalonu hromadný šok nejen fanouškům technokratických bavorských limuzín - do světa uhlazenosti a uctívaných tradic vpadla čtvrtá generace Sedmičky a rozvířila prach svým neotřelým stylem a sršícími emocemi.

Mnozí nemohli přijít novince na chuť a prorokovali nejluxusnějšímu BMW chmurnou budoucnost v podobě předčasného faceliftu, trh se ovšem z počátečního oslnění rychle vzpamatoval a Sedmičku začal - podobně jako ostatní nová BMW – akceptovat v nebývalé míře a učinil čtvrtou generaci nejúspěšnější ze všech dosavadních. Omezení přemíry tradicionalismu se vyplatilo, vznikl následováníhodný precedens a motoristická veřejnost se těší, jakými lahůdkami zareagují Stuttgart s Ingolstadtem.

I přesto zůstalo mezi vrcholným Bavorem a konzervativnější skupinou potencionálních kupců mnoho kontroverzí a tak obvyklý tříletý facelift přinesl určité umravnění. Silueta zůstává prakticky v původních konturách, decentní zvýraznění prodělaly pouze prolisy na prazích. Nejvíce se měnilo na obou koncích auta; příď je decentnější a elegantnější, výměnou za značný kus extravagance. Poněkud změnila tvar; zbavila se části své kolmosti, zvýrazněný náběr vzduchu ji opticky snížil a restylizace zvětšené masky a světlometů do šípovitého tvaru zase zdynamizovala. Bílé kryty předních blikačů jsou nyní standardem, stejně jako xenonové reflektory, za příplatek v aktivním provedení. Na opačném konci se všemi dostupnými prostředky zjemňovalo – počínaje výraznějším horizontálním členěním obřího nárazníku, přes zredukovanou odtokovou hranu, elegantnější optické propojení koncových světel s dvoustupňovými koncovkami tenkou chromovou linkou, až po zvětšený výřez pro SPZ a zvýrazněný znak. Výsledek působí mnohem štíhleji než dříve a jistě popudí daleko méně bohatých tradicionalistů. V neposlední řadě přicházejí čtyři nové barevné odstíny a dva vzory osmácti- a devatenáctipalcových litých kol.

Interiér se vyhnul zásadním změnám, pouze se dolaďovaly detaily. Armáda spínačů se zčásti vyrovnala do poněkud přehlednějšího šiku, tříramenný volant, dříve součást sportovního paketu, se přesunul do standardní specifikace, interiérové panely tvoří nové barevné kombinace a kožené čalounění je nyní k dispozici ve třech novinkových odstínech. Aktualizací prošla palubní výbava – volitelný CD měnič nyní umí přehrávat mp3, integrovaný televizní tuner je připraven na příjem digitálního signálu, telematický servis BMW Assist a internetový portál BMW Online se v zemích, kde jsou obě služby dostupné, staly základní výbavou modelů, dovybavených palubním telefonem a navigačním systémem.

Zásadními změnami prošel integrovaný kontrolní systém iDrive, který se ve své první verzi právě ze stávající Sedmičky stal terčem mnohanásobné kritiky za svou složitost a nepřehlednost; ostatně osmisměrný joystick a poněkud chaotická struktura menu a ovládacích prvků potrápily nejednoho řidiče. Nová verze přichází s větším displayem s podrobnější a lepší grafikou a přepracovanými ovládacími algoritmy.

Poněkud zajímavější je seznam technických zdokonalení; známý neklid mnichovských konstruktérů je přiměl opět se pustit do dalšího zlepšování již tak výborného. Stávající celohliníkový podvozek rozhodně nezavdával příčinu ke stížnostem, přesto byl podroben detailní revizi a optimalizaci. Změněná kinematika obou náprav a především rozšíření té zadní o 12 milimetrů dále zlepšily agilitu a komfort, ruku v ruce s rozšířením nabídky podvozkových kitů. Kromě standardního kompromisního pérování je k dispozici i ztužená sportovní alternativa, vybavená dělenými stabilizátory Dynamic Drive. Na opravdové fajnšmekry pak čeká aktivní podvozek Adaptive Drive, kromě Dynamic Drive osazený i tlumiči s plynule elektronicky měnitelnou tuhostí od absolutního komfortu po sportovní tvrdost, komerčně pojmenovanými EDC-C.

Paleta pohonných jednotek opět reprezentuje to nejlepší, co umějí bavorští motoráři. Čtyři ze šesti motorů prodělaly zásadní modernizaci a pátý je zcela nový. Všechny změny sledovaly, a také dosáhly hlavní cíl – lepší dynamiku při stejné, nebo nižší spotřebě. A k tomu samozřejmě i další stovky hodin práce na co nejlepší možné optimalizaci a harmonizaci všech konstrukčních uzlů. Nedílnou součástí všech poháněcích agregátů je opět šestistupňový Steptronic, poskytující rychlou odezvu na měnící se požadavky a hladké řazení bez rázů.

760i/Li

Vrcholný šestilitrový dvanáctiválec zůstal jako jediný beze změn; ostatně na přímovstřikovém motoru s variabilním zdvihem ventilů Valvetronic i jejich plynule měnitelným časováním double-Vanos za současného stavu techniky prakticky nebylo co měnit. Jeho hlavní výhodou je sametový chod, na délku celého vesmíru vzdálený od vibrací či jakýchkoliv nepatřičných projevů. Sladkým ovocem impozantního zdvihového objemu je zase grandiózní průběh výkonových křivek, vrcholících hodnotami 327 kW/6000 ot. a 600 Nm/3950 ot. Maximální rychlost končí v elektronické síti 250 km/h, stovka na rychloměru naskočí za 5,5 s od pevného startu. Průměrná spotřeba činí příznivých 13,4 l/100 km a zadost je učiněno i emisní normě Euro IV.

750i/Li

Pod touto slavnou číslicí se před osmnácti lety představil první novodobý německý dvanáctiválec a nyní se vrací na scénu poprvé po ukončení výroby minulé sedmičkové generace, aby uvedla tentokrát osmiválec, ovšem parametricky převyšující oba předchozí dvanáctiválce 5,0 i 5,4 L. Valvetronic 4,8 L, známý již z BMW X5 4,8 iS, nahrazuje dosavadní 4,4 L pro 745i a nabízí 270 kW/6300 ot. a 490 Nm/3400 ot., což znamená zlepšení o 10 a 9% proti 745i. Akcelerace na stovku trvá 5,9 s, nejvyšší rychlost samozřejmě opět 250 km/h, spotřeba dosahuje 11,4 l/100 km a emise plní EU4 a ULEV II.

740i/Li

Další návrat, i když už ne tolik slavný, dokonce i s dodrženým počtem válců. Nový čtyřlitrový Valvetronic je po dvou převrtáních již tím menší z dvojice osmiválců a nahrazuje dosavadní 735i. Výkony jsou vyjádřeny hodnotami 225 kW/6300 ot. (+13% proti 735i), 390 Nm/3500 ot. (+8%), 250 km/h, 0-100 km/h za 6,8 s, to vše při 11,2 l/100 km a EU4.

730i/Li

Novým spodním koncem nabídky bude hořčíkový třílitrový řadový šestiválec Valvetronic, známý již z nové Trojky, je až na absenci přímého vstřikování nejmodernějším motorem v celé paletě a z jeho skvělých vlastností budou v budoucnosti těžit všechny kmenové řady s výjimkou Jedničky. Nahrazuje stošedesátikilowattového stejnojmenného předchůdce, proti kterému odvádí 190 kW/6600 ot. (+12%), 300 Nm/2500 – 4000 ot. (stejná hodnota, ale při větším rozsahu otáček) a téměř dvoutunovou limuzínu dokáže rozhýbat na stovku za 7,8 s a pokračovat až k 244 km/h. To vše za průměrných 10,1 l/100 km a EU4.

745d

Zcela nový vznětový celohliníkový osmiválec 4,4 L common rail III s piezoelektrickými vstřikovači, nahrazující dosavadní 3,9 L common rail II pro 740d. Ani jeden diesel opět není k dispozici pro prodloužené provedení. V tomto případě je nárůst výkonů proti předchůdci nejvyšší a dobře ilustruje rychlý vývoj naftových agregátů. Více než výmluvné jsou hodnoty 220 kW/4000 ot. (+16%), 700 Nm/1750 – 2500 ot. (+17%), 0 – 100 km/h za 6,8 s, 9,5 l/100 km a 250 km/h. Emise se vejdou do EU4 (dříve EU3).

730d

Podobně jako stejnojmenný předchůdce, přináší do luxusní třídy neobvyklou hospodárnost, nikoliv na úkor dynamiky. Ulehčení o 25 kg přináší nová celohliníková konstrukce, aplikace piezoelektrických vstřikovačů zase povyšuje konstrukci na common rail III a výkony opět stanovují nové etalony v třílitrové třídě. 170 kW/4000 ot. (+6%) a 520 Nm/2000 – 2750 ot. tvoří důstojný základ vznětové nabídky a zrychlení na 100 km/h za 7,8 s a nejvyšší rychlost 238 km/h jistě také nikoho neurazí, podobně jako spotřeba 8,2/100 km a emisní norma EU4.

Rallye Dakar 2017
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Ojeté BMW 7 (E66): iDrive je jenom pro zlost Ojeté BMW 7 (E66): iDrive je jenom pro zlost

Luxusní sedan je jistě lákavý, zvláště když ho koupíte za…

NHTSA: Volící páka automatu v BMW řady 7 má na svědomí 16 nehod NHTSA: Volící páka automatu v BMW řady 7 má na svědomí 16 nehod

Neobvyklé umístění na sloupku řízení mátlo americké…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví, věří šéf berňáku

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví,…

Lidi „práskali a práskat“ budou dál, nehledě na zrušení bonzáckého webu k EET. Tak by se dala shrnout výpověď…

 

iSport.cz

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o lékaře i plat při zranění

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o…

Zajímal se o lékařskou péči ve městě. Vyzvídal, jak mu bude chodit plat v případě zranění a kde bude bydlet.…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama