Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 5008 v Česku dostal dvě zásadní novinky. Vyzkoušeli jsme je

Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
31 Fotogalerie
Jan Faltýsek
Diskuze (34)

Francouzské rodinné SUV vstupuje do nové etapy. Přináší silnější elektrickou verzi s pohonem všech kol a zároveň rozšiřuje nabídku o čistě pětimístné provedení. Obě změny jsme měli možnost vyzkoušet a ukazuje se, že Peugeot 5008 se snaží oslovit hned dva různé typy zákazníků.

Nová verze Dual Motor přináší to, co elektrickým peugeotům dosud chybělo – pohon všech kol. Jako první ho dostávají elektromobily e-3008 a e-5008. Kombinace dvou elektromotorů (157 kW vpředu a 83 kW vzadu) dává dohromady 239 kW, což už nezní vůbec špatně.

Se zrychlením na stovku za 6,5 sekundy konečně není o dynamiku nouze a působivé je i zrychlení z 80 na 120 km/h za zhruba 4 sekundy. V praxi se auto chová svižně a jistě, dech začíná ztrácet až vysoko nad povolenou dálniční rychlostí.

Peugeot pro větší porci výkonu navíc upravil také podvozek. Verze Dual Motor dostala tužší charakteristiku tlumičů a silnější stabilizátory. Výsledkem jsou jisté jízdní vlastnosti a méně náklonů karoserie. Na pěkném asfaltu je to docela fajn svezení, zvláště pokud člověk trochu zrychlí tempo, tlumičům to vyhovuje. Horší situace nastává, při pomalejším přejíždění ostrých hlubokých děr, v takové situaci čtyřkolka drncá o trochu víc než ekvivalentní 5008 s předním pohonem.

Výhodou je i možnost volby jízdních režimů. Základní Normal je neutrální a po většinu času využívá k pohonu jen přední elektromotor. Mód Sport přidá razanci a zadní motor připojuje mnohem dříve. Terénní režim 4WD potom těží ze čtyřkolky maximum chytrým přibrzďovaní kol dle potřeby. Zadní elektromotor je, stejně jako ten přední, synchronní s permanentními magnety.

ModelElectric 210 (157 kW)Electric 230 k Long Range (170 kW)Electric 325 k Dual Motor
e-300873 kWh – 526 km97 kWh – 698 km73 kWh – 497 km
e-500873 kWh – 497 km97 kWh – 664 km73 kWh – 473 km

Spotřeba dvoumotorové varianty se během zhruba 150 km dlouhého okruhu ustálila na 16,2 kWh, což odpovídá reálnému dojezdu 450 km. Na úsecích ve sportovním režimu a těžkou nohou se spotřeba ovšem přehoupla i přes 21 kWh. Rychlonabíjení z 20 na 80 % za půl hodiny rozhodně neurazí.

Jeden model, rozličné ceny

Hybridní verze 5008 začíná v akci na 810.000 Kč, elektrická pak na 1.070.000 Kč. Vrcholem nabídky se stává právě varianta e-5008 325 Dual Motor, která se v Česku prodává od 1.625.000 Kč. Cena je to vyšší, jde ovšem o zaváděcí edici v plné výbavě, která by jinak v ceníku stála zhruba 150.000 Kč. Menší e-3008 s totožným pohonem a plnou výbavou vyjde na 1.540.000 Kč.

Video placeholder
Videotest Peugeot 5008 • Zdroj: auto.cz

Varianta pohonu Long Range, která cenově znamená střed nabídky, má o 1,5 centimetru nižší světlou výšku kvůli větší baterii než nejlevnější varianta. Čtyřkolka využívá kompaktnější baterii základní verze. Do budoucna se kombinace čtyřkolky a větší baterie nevylučuje, zatím však v nabídce chybí a o zařazení prý rozhodne zájem zákazníků.

Pětimístná verze: Více místa pro kufr

Dosud se Peugeot 5008 prodával jen jako sedmimístné SUV. To je sice praktické pro velké rodiny, ale řada zákazníků volala spíše po větším zavazadelníku. A teď se dočkají: pětimístná varianta nabízí 994 litrů prostoru, což je v segmentu rekord. Po sklopení sedaček se navíc dostanete až na 2310 litrů.

Z pohledu ceny je trochu překvapivé, že se nic nemění – pětimístná i sedmimístná verze stojí stejně. V tomto případě má peugeot marketingově trochu smůlu, že sedmimístnou verzi představili dřív. Nicméně i pětimístná varianta nabízí něco navíc: je tu vyjímatelná přepážka, která rozhoduje o tom, zda využijete dvojitou podlahu, nebo jeden vysoký úložný prostor.

Peugeot 5008Peugeot 5008 | Zdroj: auto.cz/Jan Faltýsek

Rozhodnutí o počtu sedaček tedy bude čistě o prioritách: buď 7 míst k sezení pro celou rodinu, nebo kufr, který spolkne i objemnější náklad a nabídne praktické rozdělení prostoru. Výrobce tak reaguje na poptávku z obou stran.

Zdroj: autorský text, Peugeot 〡 Foto: autor, Leoš Káňa, Peugeot

Vstoupit do diskuze (34)