BMW bude dodávat díly automobilce Karma
Designér Henrik Fisker ukončil výrobu luxusního hybridního sedanu Karma v roce 2012 a vloni společnost koupil čínský výrobce dílů Wanxiang. Ten firmu přejmenoval podle auta na Karma Automotive a letos chce obnovit výrobu. Začne přitom se známým, již sedm let starým sedanem, přičemž další rozšíření nabídky by mělo přijít v roce 2017.
A co má vlastně Karma v plánu? Zůstat u produkce aut s alternativními systémy pohonu. Bude vyrábět hybridy i čisté elektromobily, což si ovšem žádá poměrně rozsáhlé know-how a to Fiskerovo z počátku dekády už asi nebude zrovna aktuální. Číňané tedy vyhledali překvapivého spojence - BMW.
Mnichovská automobilka jim podle smlouvy, kterou obě strany podepsaly, bude dodávat "komponenty pohonných systémů včetně vysokokapacitních systémů dobíjení a široké škály hybridních a elektrických systémů". Jak už bylo řečeno, prvním vozem s díly BMW bude oživená Karma ve verzi plug-in hybrid. Vůz by se měl od původního vozu lišit jen minimálně, máme ale prý čekat "výrazná vylepšení v klíčových oblastech".
Původní Karma disponovala dvoulitrovým turbomotorem, dvěma elektromotory a 20kWh Li-Ion akumulátorem. Vůz tak měl k dispozici výkon 300 kW a točivý moment 1300 N.m, což mu umožňovalo zrychlit z nuly na stovku za 5,9 s a jet rychlostí 200 km/h.