Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW bude dodávat díly automobilce Karma

Michal Fokt
Diskuze (5)
Mnichovská značka se stane klíčovým dodavatelem pohonných systémů pro výrobce automobilů Karma s alternativními systémy pohonu.

Designér Henrik Fisker ukončil výrobu luxusního hybridního sedanu Karma v roce 2012 a vloni společnost koupil čínský výrobce dílů Wanxiang. Ten firmu přejmenoval podle auta na Karma Automotive a letos chce obnovit výrobu. Začne přitom se známým, již sedm let starým sedanem, přičemž další rozšíření nabídky by mělo přijít v roce 2017.

A co má vlastně Karma v plánu? Zůstat u produkce aut s alternativními systémy pohonu. Bude vyrábět hybridy i čisté elektromobily, což si ovšem žádá poměrně rozsáhlé know-how a to Fiskerovo z počátku dekády už asi nebude zrovna aktuální. Číňané tedy vyhledali překvapivého spojence - BMW.

Mnichovská automobilka jim podle smlouvy, kterou obě strany podepsaly, bude dodávat "komponenty pohonných systémů včetně vysokokapacitních systémů dobíjení a široké škály hybridních a elektrických systémů". Jak už bylo řečeno, prvním vozem s díly BMW bude oživená Karma ve verzi plug-in hybrid. Vůz by se měl od původního vozu lišit jen minimálně, máme ale prý čekat "výrazná vylepšení v klíčových oblastech".

Původní Karma disponovala dvoulitrovým turbomotorem, dvěma elektromotory a 20kWh Li-Ion akumulátorem. Vůz tak měl k dispozici výkon 300 kW a točivý moment 1300 N.m, což mu umožňovalo zrychlit z nuly na stovku za 5,9 s a jet rychlostí 200 km/h.

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2015 22:07
Re: původní motorizace
Bez komentáře >:D
Avatar - Michal Fokt
13. 11. 2015 19:52
Re: původní motorizace
Tak to se omlouvám, o BMW se zde psalo v jednom ze starších článků, tak jsem to dále nezkoumal. :*)
13. 11. 2015 19:34
Re: původní motorizace
A určite sa cíti byť redaktorom?
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2015 14:26
Re: původní motorizace
:yes: :-)

Fokt dál posiluje pozici nejnekvalitnějšího redaktora ACZ >:D
13. 11. 2015 13:18
původní motorizace
Dobrý den, jen pro info - do původního vozu Fisker Karma nedodávala motor automobilka BMW, ale General Motors, se kterou měla automobilka Fisker svázanou spolupráci ( která ji ve finále stála život ). GM dodávalo nejen motor, ale i dalších pár komponent vč. několika ovládacích prvků v interiéru ...
Jinak jim držím palce - tak krásný auto, jakým je Karma, se na silnici jen tak nevidí. Henrik v oblasti designu odvedl fantastickou práci. ;-)