Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 REX může být nebezpečné, hlásí Consumer Reports

BMW i3
BMW i3
BMW i3
BMW i3
125 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (19)
BMW i3 může být vybaveno takzvaným prodlužovačem dojezdu. Podle posledních zpráv s ním však mohou být problémy.

BMW i3 jsme vyzkoušeli na začátku letošního roku, a přestože se nejednalo o vyloženě přívětivé podmínky pro elektromobil, dokázalo na jedno nabití ujet asi 130 kilometrů. Bavíme se přitom o režimu, kdy využíváte všechny možné komfortní prvky a příliš nevyznáváte ekonomický styl jízdy.

Automobilka myslela také na řidiče, kterým takový dojezd nestačí, a vyvinula verzi se systémem REX (range extender). Vedle elektromotoru máte k dispozici ještě dvouválcový agregát o objemu 647 cm3, díky kterému dojedete až o 150 kilometrů dál. Podle Consumer Reports však ani to není samospásné a v některých situacích může být hliníkovo-karbonové BMW dokonce nebezpečné.

Informace plynou ze situace, která se přihodila jednomu z řidičů Consumer Reports. Jeho BMW i3 REX při předjíždění kamionu v kopci náhle a bez varování ztratilo výkon, navíc v situaci, kdy se z protisměru řítilo další auto. Vše nakonec dopadla dobře, ale z dalších testů vyplynulo, že je BMW i3 skutečně línější, pokud jedete na „prodlužovač“ a nebrzdíte, případně občas nesundáváte nohu z plynu. V opačném případě totiž začne automobil okamžitě rekuperovat a vracet energii do akumulátoru, ne však v takové míře, aby se vůz stal závislý pouze na devítilitrové benzinové nádrži.

Consumer Reports dále uvedl, že v popsaném režimu vozu trvá zrychlení z 0-100 km/h 27 až 40 sekund, což je značný rozdíl oproti 7,9 sekundám, které uvádí výrobce. I k jeho dveřím se problém dostal, přičemž se okamžitě přišlo na řešení, kterého se dočkám v prvním čtvrtletí příštího roku.

Novinky s největší pravděpodobností zahrnou modifikace řídicího systému vozu, který upozorní na možnost ztráty výkonu při nižším stavu energie v akumulátoru. Systém by měl navíc umět s energií pracovat efektivněji, například na základě dat z navigace. V takovém případě byste pod kopcem měli mít k dispozici maximální potenciál „zbylé šťávy“, zatímco při následném sjezdu by docházelo k razantnější rekuperaci energie.

Vstoupit do diskuze (19)