BMW i3 je vyprodané na půl roku dopředu
Elektromobily se neprodávají a odhady odbytu z konce minulé a začátku této dekády berou postupně zasvé. V Mnichově se ale, jak se zdá, trefili s futuristickým i3 do černého. Pochopitelně se nestane masovým modelem, ale už teď klienti čekají na nové vozy půl roku. Management „modrobílé“ automobilky si také mne ruce, 80 % zákazníků nikdy předtím žádné BMW nevlastnilo. Poptávka je tedy velmi vysoká. Už v říjnu 2013 přitom finanční ředitel Friedrich Eichiner připustil, že výroba, která je plánovaná na 10 tisíc aut ročně, by mohla být případně kvůli velkému zájmu zvýšena. BMW i3, který redakce Auto.cz aktuálně testovala, vzniká ve východoněmeckém Lipsku.
Evropské prodeje odstartovaly oficiálně v listopadu 2013. „Společnost eviduje už 11 tisíc objednávek po celém světě,“ řekl podle serveru Automotive News Europe šéf prodeje Ian Robertson. „Ve Spojených státech jsme pak přijali 1.200 objednávek.“ dodal. Američané se dočkají v květnu, asijské trhy včetně Číny a Japonska budou následovat v polovině letošního roku. V rozhovoru pro německý týdeník Automobilwoche Robertson dále uvedl, že 80 % odbytu tvoří zákazníci, kteří přešli k BMW od jiných značek, případně dokonce nikdy nevlastnili žádné auto.
Burkhard Weller zástupce hamburského dealera Wellergruppe řekl, že prodeje i3 jsou rozhodně mnohem lepší, než se očekávalo. Zákazníci si jen u něj koupili od 16. listopadu 2013 už na tři desítky aut. Werner Entenmann, šéf Autohaus Entenmann z Esslingenu, potvrdil Automobilwoche, že tři testovací vozy, které měl k dispozici, už své klienty našly. „Prodej jede fantasticky,“ dodal ještě.
Portfolio divize BMW i rozšíří na jaře supersportovní plug-in hybrid i8. V poslední době se navíc objevily spekulace o tom, že se chystá další model. Mluvilo se dokonce o MPV i5, které bylo považováno za jistotu. Automobilka si koneckonců nechala zaregistrovat všechna označení od i1 po i9 a možná tím naznačuje nějaké ambice. Spíše si však alespoň prozatím nechala udělit právní ochranu preventivně. Harald Krueger, ředitel výroby BMW, totiž oficiálně prohlásil, že výrobce žádný další model do portfolia této řady nepřidá, plány na její doplnění prostě neexistují. V současné době totiž zatím nemá jasnou představu o poptávce.