Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 je vyprodané na půl roku dopředu

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Na futuristický elektromobil i3 od BMW se čeká až půl roku. 80 % zákazníků je pro automobilku zcela nových.

Elektromobily se neprodávají a odhady odbytu z konce minulé a začátku této dekády berou postupně zasvé. V Mnichově se ale, jak se zdá, trefili s futuristickým i3 do černého. Pochopitelně se nestane masovým modelem, ale už teď klienti čekají na nové vozy půl roku. Management „modrobílé“ automobilky si také mne ruce, 80 % zákazníků nikdy předtím žádné BMW nevlastnilo. Poptávka je tedy velmi vysoká. Už v říjnu 2013 přitom finanční ředitel Friedrich Eichiner připustil, že výroba, která je plánovaná na 10 tisíc aut ročně, by mohla být případně kvůli velkému zájmu zvýšena. BMW i3, který redakce Auto.cz aktuálně testovala, vzniká ve východoněmeckém Lipsku.

Evropské prodeje odstartovaly oficiálně v listopadu 2013. „Společnost eviduje už 11 tisíc objednávek po celém světě,“ řekl podle serveru Automotive News Europe šéf prodeje Ian Robertson. „Ve Spojených státech jsme pak přijali 1.200 objednávek.“ dodal. Američané se dočkají v květnu, asijské trhy včetně Číny a Japonska budou následovat v polovině letošního roku. V rozhovoru pro německý týdeník Automobilwoche Robertson dále uvedl, že 80 % odbytu tvoří zákazníci, kteří přešli k BMW od jiných značek, případně dokonce nikdy nevlastnili žádné auto.

Burkhard Weller zástupce hamburského dealera Wellergruppe řekl, že prodeje i3 jsou rozhodně mnohem lepší, než se očekávalo. Zákazníci si jen u něj koupili od 16. listopadu 2013 už na tři desítky aut. Werner Entenmann, šéf Autohaus Entenmann z Esslingenu, potvrdil Automobilwoche, že tři testovací vozy, které měl k dispozici, už své klienty našly. „Prodej jede fantasticky,“ dodal ještě.

Portfolio divize BMW i rozšíří na jaře supersportovní plug-in hybrid i8. V poslední době se navíc objevily spekulace o tom, že se chystá další model. Mluvilo se dokonce o MPV i5, které bylo považováno za jistotu. Automobilka si koneckonců nechala zaregistrovat všechna označení od i1 po i9 a možná tím naznačuje nějaké ambice. Spíše si však alespoň prozatím nechala udělit právní ochranu preventivně. Harald Krueger, ředitel výroby BMW, totiž oficiálně prohlásil, že výrobce žádný další model do portfolia této řady nepřidá, plány na její doplnění prostě neexistují. V současné době totiž zatím nemá jasnou představu o poptávce.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
8. 2. 2014 13:17
Re: VYPRODANÉ LEDA V LONDÝNĚ !!
Zbytej je jen mediální masírka a účelová reklama prože EVROPA o něho nejeví valný zájem ani v domácím Německu !! >:D

PS: Bayerische Motorových Werků AG jaksi udělalo chybu v tom, že v zájmu vlastní negativní podpory elektromobilismu postavilo přepálenej ELEKTROPRD PRO ZMAGOŘENÝ MĚŠŤÁKY místo standatrního lidového vozídla nebo alespoň standartně použitelného sedanu [odkaz] [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
5. 2. 2014 11:25
Re: zatiaľ je to PR
Ehm - tie čísla akosi nie sú od Tesla Motors, ale od amerického úradu pre bezpečnosť na cestách :-)
5. 2. 2014 10:51
Re: zatiaľ je to PR
nie som si istý číslami, a trochu kráčam po tenkom ľade, ale: nikto toľko nesľúbi a nenakecá ako elon, tak tie čísla predajov beriem s rezervou (veľa závisí aj na všelijakých nórskych koeficientoch), tesla bolo zrejme prvé imidželko a la maserati a využlii tú dieru, ale aj podľa reálnej rýchlosti uvádzania nových modelov, bude niekde problém s udržateľným rozvojom, ta bublina podľa mňa spľasne (ak by jej stopli štátne dotácie na všetkých úrovniach, je to už dnes múzeum).
4. 2. 2014 15:49
Re: zatiaľ je to PR
No ... podľa mňa má spomínaná Tesla predaje pomerne dobré. Zober si, že cca 30 000 áut je na automobilku, ktorá je na trhu "tri mesiace aj s cestou" a vyrába iba jedno, hodne drahé auto, dosť slušná hodnota.
4. 2. 2014 12:57
zatiaľ je to PR
Ale chlapci, ja nie som hejter a prajem elkám úspech, ale nie cez politikov a za moje peniaze (dane), lebo to pohľad na úspech modelu kriví. Na základe prvého PR článku o predajoch (a že ich ešte bude), nehodnotím úspech modelu, na to si musíme tak zo rok počkať na reálne čísla. Reálne čísla eliek sú zatiaľ tragické okrem fiktívnych (akože sme vybúkovaní na x rokov - tesla, bmw). Ak i3 uspeje, rád uznám, že som sa mýlil.