BMW potvrdilo vývoj dvouválcového motoru
BMW uvede do prodeje své elektrické miniauto i3 už v posledním čtvrtletí letošního roku a jak naznačovaly dřívější informace, nebude samo. Souběžně s čistým elektromobilem bude existovat i verze i3 REx, což je varianta s prodlouženým dojezdem, zajišťovaným přítomností spalovacího motoru, vyrábějícího elektřinu pro Li-Ion akumulátory.
Zatímco standardní i3 by měla mít jízdní dosah maximálně 160 km, i3 REx jej navýší až někam ke 400 km, což z tohoto malého hatchbacku udělá běžně použitelný vůz. BMW si myslí, že se pro Rexe rozhodne zpočátku polovina zájemců o i3 a s nárůstem ekologického uvědomění se zájem o ně ustálí na 20 %.
Doposud ale nebylo zcela jasné, jaký benzinový motor pro i3 BMW použije. Nabízela se možnost využití tříválce 1,5 l, určeného mimo jiné i pro topmodel ekologické řady, tedy supersport i8. Ten byl ale na i3 zbytečně velký a žíznivý. Herbert Diess, šéf vývoje BMW, teď prozradil, že se pro i3 REx chystá dvouválcový motor zatím neznámého objemu, převzatý z motocyklové divize značky.
V obou případech budou zadní kola i3 poháněna elektromotorem o výkonu 125 kW a s konstantním točivým momentem 250 N.m, dvouválec v REx nebude přímo propojen s koly a bude sloužit výhradně jako generátor. Tak co myslíte, počítá se s dvouválcem v budoucnu i pro Mini a jeho mnichovský ekvivalent?