BMW: Vstřikování vody do motoru
Vstřikování vody do sacího potrubí motoru není ničím novým. Již nějaký čas tuto technologii využívají firmy zabývající se zvyšováním výkonu motorů. Smyslem toho je ochladit vzduch nasávaný do motoru, čímž dojde ke zvýšení objemové účinnosti. Zejména v parných létech někde v jižních státech může být rozdíl docela citelný.
V M4 GTR?
V minulé generaci ultimativní „trojky“ existovala ještě ostřejší verze pojmenovaná GTR. Podle časopisu Car nad Driver bychom se ji měli dočkat také ve stávajícím vydání.
Jak by mohla M4 GTR vypadat, by měla ukázat studie na americké výstavě elegance v Pebble Beach. To však nebude dříve, než v srpnu letošního roku. Produkce vozu by tak mohla začít v roce 2016.
A jak tedy systém přibližně pracuje? BMW to sice neuvádí, nicméně už z principu se to jistě nebude příliš lišit od aftermarketových sad na vstřikování vody, používaných tunery. Ve skutečnosti se nevstřikuje do sacího potrubí čistá voda, nýbrž sloučenina vody a metanolu známá jako MW50, a to v poměru 50:50. Zmíněný metanol má zabraňovat vzniku koroze.
Daná sloučenina je uložena ve speciální nádrži. Vstřikovače jsou řízeny solenoidy, přičemž nezbytně nutné je udržení systémového tlaku, podle některých zdrojů zhruba 0,3 MPa.