Od premiéry minulé X3 uplynulo hodně vody a požadavky na prémiová malá SUV stoupají. Nová X3 jim jde vstříc, zároveň si ale zachovala svou tvář, což je dnes čím dál těžší...

Samozřejmě, že už to není taková bomba, jako studie xActivity z roku 2002, předznamenávající nejen budoucí podobu X3, ale i vrcholné období technicistního banglismu, kdy byl design nových BMW zatím historicky nejméně podlézavý.

Dnes už tvůrci pod vedením Adriana Hooydonka naslouchají obyčejným lidským tužbám více, avšak daří se jim přitom udržovat si svou tvář, o čemž svědčí podařený vzhled modelu X1. Zatímco se obecně čekalo, že podle dnešních zvyků bude X3 jen nafouknutou X1, nestalo se tak. Jakkoliv to zní neuvěřitelně, nová X3 si našla zcela nový sloh jakéhosi uřezaného jehlanu, kdy se svislé křivky směrem vzhůru zvolna sbíhají, jen málo narušeny ostatními tvary, a dávají celku vzhled obelisku a z toho plynoucí specifické a vůbec ne nepříjemné estetiky. Ze všech stran je hmoty tak akorát, novinkou u značky je značné zploštění obou konců. Sice se i nadále pracovalo s prostorovými výdutěmi, ty ovšem dostaly menší roli v utváření celkového dojmu.

Neobvykle výrazný přední nárazník s křidélky po stranách pak tvoří výraz vozu více, než když předtím. Designéři dělali co uměli, aby zamaskovali jeho extrémní výšku, pomáhají jim s tím i neobvykle vysoko umístěné mlhovky. Moduly světlometů jsou menší a jednodušeji tvarované, zato však dynamičtější díky své poloze a konečně se dočkaly vytoužených bílých LED diod. Dálkovým světlometům byl opět věnován jen vnější pár projektorů, přinejmenším tedy při použití xenonových výbojek. Vyplňovat obří výřezy blatníků pomáhají decentní plastové lemy, své k dynamice říkají i neobvykle tvarovaná zrcátka. Z řady způsobů, jak opticky rozbít značnou plochu boků, vybrali designéři neobvyklý stoupající prolis, udělující karosérii tvar přikrčeného atleta. Záď se naučila mnoho dobrého od X1, není ale její kopií. Přidala křivek i prolisů a člověk si ani nevšimne, jak maličké je zadní okno.

Ostatní okna jsou na tom lépe, i když oční kontakt s vnějším světem není hlavní disciplínou. Posádce musí stačit potěšení z další variace na nenásilně, ale příjemně spojené kvalitní kůže s měkkými plasty. Styl i tvary silně připomínají současnou trojku, zejména výplně dveří a palubní deska. Povědomé jsou i ovladače na středové konzole, dál už ale začínají změny. Poměrně velký (37,5 cm) volant se inspiroval v pětce, páčky pod volantem se poněkud zaoblily. Detailem k zapamatování je nový vypínač systému Start&Stop, který se přidružil ke startovacímu tlačítku.

Hlavní změnou je mezigenerační nárůst. Vpředu čeká zcela dostatečné pohodlí i pro silnější postavy, bonusem je extrémní seřiditelnost sedaček i volantu a také široké sedadlo s optimálně dlouhým sedákem (48 cm) a vysokým opěradlem (60 cm). I vzadu už bude možné konečně cestovat, nejen přežívat, zejména díky dlouhým opěradlům (65 cm). Na trochu kratší sedáky (44 cm) pomohou zapomenout obrazovky iPad. Podstatně více místa dostala zavazadla, i když rozměry ložné plochy 92 x 109 cm i její hrana ve výšce 66 cm zůstaly za očekáváním, vyvolaným narostlým exteriérem. Aspoň že lze zadní opěradlo sklápět v poměru 40:20:40 jako v X1. Urostlejší postavy by ocenily zadní dveře, zvedané o nějaké 3 centimetry výše, než 184 cm.

Velká překvapení ovšem čekají v použité technice – i X3 totiž, jako první ve svém segmentu, dostala osmistupňovou automatickou převodovku. Pro silnější 35i je standardem, u dieselu 20d může za příplatek nahradit standardní šestistupňový manuál. Poprvé v „X“ modelu se také objevuje elektrický posilovač řízení EPS. V příplatcích nebudou chybět adaptivní tlumiče a panoramatická střecha, spolu s elektricky výsuvným tažným zařízením či sadou Performance Control, která pomůže standardnímu elektronickému řízení stálého pohonu všech kol xDrive chovat se dynamičtěji na silnici.

BMW X3: Ceny na českém trhu

Spolupracujeme s TipCars.com
Trest za nerespektování lidských práv? Spojené státy zamítly vojenskou pomoc Egyptu Trest za nerespektování lidských práv? Spojené státy zamítly vojenskou pomoc Egyptu

Spojené státy se rozhodly zamítnout Egyptu vojenskou…

Trump kritizoval média za Charlottesville. Lživě překroutili mé výroky, řekl v projevu Trump kritizoval média za Charlottesville. Lživě překroutili mé výroky, řekl v projevu

Americký prezident Donald Trump na mítinku v arizonském…

Zápisník Daniela Nováka: Liglass Trading po italsku Zápisník Daniela Nováka: Liglass Trading po italsku

Česko se po brexitu může stát branou japonských firem…

Armáda chystá nákupy transportérů z Německa. Jediným problémem je jejich cena Armáda chystá nákupy transportérů z Německa. Jediným problémem je jejich cena

Pásovými vozidly Puma by byly vyzbrojeny jen bojové…

 
 












Blesk.cz

Pes na zahradě: Jaké rostliny jsou pro něj jedovaté a jak to udělat, aby ji neničil

Pes na zahradě: Jaké rostliny jsou pro něj jedovaté…

Víte, jaké rostliny jsou pro psy jedovaté, co všechno jim na zahradě hrozí a jak ji uspořádat, aby ji pes…

Kurňa, to je peklo: Zedníček už podruhé balí, zrušili mu pořad!

Kurňa, to je peklo: Zedníček už podruhé balí,…

Ten pořad je snad zakletý. Kurňa, co to je? opět zmizelo z obrazovky. „Nebudu o tom mluvit,“ odsekl na dotaz…

 

iSport.cz

Pekhart má smůlu, do LM jde Maribor. Celtiku stačila i porážka 3:4

Pekhart má smůlu, do LM jde Maribor. Celtiku stačila…

SOUHRN | Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v odvetě 4. předkola Ligy mistrů v Astaně 3:4, vzhledem k domácí…

Čermák už okouzlil Vrbu. Četl jsem, že nehrál, tak dostal šanci, řekl kouč

Čermák už okouzlil Vrbu. Četl jsem, že nehrál, tak…

Dlouho byl připoután na řetězu, plnohodnotná porce fotbalu mu byla z různých příčin upřena. A když byl konečně…

 

Reflex.cz

Zdolání kapských hradeb: Cesta přes jihoafrické pohoří Swartberge

Zdolání kapských hradeb: Cesta přes jihoafrické…

Mezi pánvemi Velkého a Malého Karoo se zvedá mohutné pohoří Swartberge. Jeho strmé svahy bránily prvním bílým…

Cizojazyčné školky: Dobrý start do života, nebo zmatek v hlavě předškoláka?

Cizojazyčné školky: Dobrý start do života, nebo…

Poptávka po anglických či francouzských školkách stále roste. Důvodů je hned několik. Ve státních školkách se…