Od premiéry minulé X3 uplynulo hodně vody a požadavky na prémiová malá SUV stoupají. Nová X3 jim jde vstříc, zároveň si ale zachovala svou tvář, což je dnes čím dál těžší...

Samozřejmě, že už to není taková bomba, jako studie xActivity z roku 2002, předznamenávající nejen budoucí podobu X3, ale i vrcholné období technicistního banglismu, kdy byl design nových BMW zatím historicky nejméně podlézavý.

Dnes už tvůrci pod vedením Adriana Hooydonka naslouchají obyčejným lidským tužbám více, avšak daří se jim přitom udržovat si svou tvář, o čemž svědčí podařený vzhled modelu X1. Zatímco se obecně čekalo, že podle dnešních zvyků bude X3 jen nafouknutou X1, nestalo se tak. Jakkoliv to zní neuvěřitelně, nová X3 si našla zcela nový sloh jakéhosi uřezaného jehlanu, kdy se svislé křivky směrem vzhůru zvolna sbíhají, jen málo narušeny ostatními tvary, a dávají celku vzhled obelisku a z toho plynoucí specifické a vůbec ne nepříjemné estetiky. Ze všech stran je hmoty tak akorát, novinkou u značky je značné zploštění obou konců. Sice se i nadále pracovalo s prostorovými výdutěmi, ty ovšem dostaly menší roli v utváření celkového dojmu.

Neobvykle výrazný přední nárazník s křidélky po stranách pak tvoří výraz vozu více, než když předtím. Designéři dělali co uměli, aby zamaskovali jeho extrémní výšku, pomáhají jim s tím i neobvykle vysoko umístěné mlhovky. Moduly světlometů jsou menší a jednodušeji tvarované, zato však dynamičtější díky své poloze a konečně se dočkaly vytoužených bílých LED diod. Dálkovým světlometům byl opět věnován jen vnější pár projektorů, přinejmenším tedy při použití xenonových výbojek. Vyplňovat obří výřezy blatníků pomáhají decentní plastové lemy, své k dynamice říkají i neobvykle tvarovaná zrcátka. Z řady způsobů, jak opticky rozbít značnou plochu boků, vybrali designéři neobvyklý stoupající prolis, udělující karosérii tvar přikrčeného atleta. Záď se naučila mnoho dobrého od X1, není ale její kopií. Přidala křivek i prolisů a člověk si ani nevšimne, jak maličké je zadní okno.

Ostatní okna jsou na tom lépe, i když oční kontakt s vnějším světem není hlavní disciplínou. Posádce musí stačit potěšení z další variace na nenásilně, ale příjemně spojené kvalitní kůže s měkkými plasty. Styl i tvary silně připomínají současnou trojku, zejména výplně dveří a palubní deska. Povědomé jsou i ovladače na středové konzole, dál už ale začínají změny. Poměrně velký (37,5 cm) volant se inspiroval v pětce, páčky pod volantem se poněkud zaoblily. Detailem k zapamatování je nový vypínač systému Start&Stop, který se přidružil ke startovacímu tlačítku.

Hlavní změnou je mezigenerační nárůst. Vpředu čeká zcela dostatečné pohodlí i pro silnější postavy, bonusem je extrémní seřiditelnost sedaček i volantu a také široké sedadlo s optimálně dlouhým sedákem (48 cm) a vysokým opěradlem (60 cm). I vzadu už bude možné konečně cestovat, nejen přežívat, zejména díky dlouhým opěradlům (65 cm). Na trochu kratší sedáky (44 cm) pomohou zapomenout obrazovky iPad. Podstatně více místa dostala zavazadla, i když rozměry ložné plochy 92 x 109 cm i její hrana ve výšce 66 cm zůstaly za očekáváním, vyvolaným narostlým exteriérem. Aspoň že lze zadní opěradlo sklápět v poměru 40:20:40 jako v X1. Urostlejší postavy by ocenily zadní dveře, zvedané o nějaké 3 centimetry výše, než 184 cm.

Velká překvapení ovšem čekají v použité technice – i X3 totiž, jako první ve svém segmentu, dostala osmistupňovou automatickou převodovku. Pro silnější 35i je standardem, u dieselu 20d může za příplatek nahradit standardní šestistupňový manuál. Poprvé v „X“ modelu se také objevuje elektrický posilovač řízení EPS. V příplatcích nebudou chybět adaptivní tlumiče a panoramatická střecha, spolu s elektricky výsuvným tažným zařízením či sadou Performance Control, která pomůže standardnímu elektronickému řízení stálého pohonu všech kol xDrive chovat se dynamičtěji na silnici.

BMW X3: Ceny na českém trhu

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy

Severní Korea je nadále otevřená dialogu se Spojenými…

Zápisník Pavla Otta: Kladení psa Zápisník Pavla Otta: Kladení psa

V čele rezortu obrany se od roku 1993 vystřídalo sedmnáct…

Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

 
 












Blesk.cz

Bouřky v noci rozvodnily řeky: 3. povodňový stupeň na Berounsku. Varování před deštěm trvá

Bouřky v noci rozvodnily řeky: 3. povodňový stupeň…

Silné bouřky a přívalové deště v noci na pátek sužovaly Česko. Poslední 3. povodňový stupeň vedený v Zaječově na…

Módní téma týdne: Inspirace pro filmové Vary. Paráda z Cannes

Módní téma týdne: Inspirace pro filmové Vary. Paráda…

Jedna z nejstarších, od šestačtyřicátého roku minulého století v přímořském francouzském letovisku Cannes…

 

iSport.cz

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v prodloužení tasila červenou

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v…

Ženské finále Ligy mistrů v Kyjevě ovládly fotbalistky Lyonu. Ty zdolaly soupeřky z Wolfsburgu 4:1 po…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Elon Musk chce hodnotit novináře, název služby ale nezvolil nejlépe

Elon Musk chce hodnotit novináře, název služby ale…

Bohatý vizionář Elon Musk se rozohnil na Twitteru. Nestalo se mu to poprvé. Nyní se ale rozčílil na novináře a…

U pramenů Mléčné řeky aneb Na návštěvě u nepálských Šerpů

U pramenů Mléčné řeky aneb Na návštěvě u nepálských Šerpů

Za ostře řezanými skalními věžemi přerušovanými mohutnými sněhovými poli a ledovcovými plotnami vystupují další…