Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nabízí první ochutnávku nové generace X5

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
BMW se pomalu začíná připravovat na premiéru čtvrté generace modelové řady X5. Novinka prozatím své linie ukrývá pod maskováním, ale automobilka poodhalila její testování za polárním kruhem i v Jihoafrické republice.

BMW se svou modelovou řadou X5 patří k zakladatelům třídy prémiových SUV a v případě nové generace nehodlá ponechat nic náhodě. Prototypy proto jezdí v rámci testů na rozmanitých površích a ve všech klimatických podmínkách.

Podle oficiálních materiálů automobilky je nové BMW X5 jeden den testováno za polárním kruhem a druhý již krouží na okruhu Nürburgring. Součástí testů čtvrté generace úspěšné modelové řady jsou jak zkoušky zaměřené na životnost, tak testy funkčnosti.

Nové BMW X5 podstupuje v rámci svého vývoje rozsáhlý a náročný testovací program. Prototypy musí obstát nejen ve všech klimatických zónách Země, ale musí si také poradit se všemi druhy povrchů. Nově navržený podvozek musí všude prokázat své kvality.

BMW již nyní vyzdvihuje přednosti nové generace X5 a zmiňuje především jeho zcela nově vyvinutý podvozek. Ten má využívat řešení a komponenty, které ještě nikdy dříve nebyly v žádném modelu BMW X použity a současně mají být unikátní také v rámci konkurence.

Za příklad uvádí mnichovská automobilka nový off-road paket, který má nabízet působivou kombinaci nejvyššího možného komfortu na silnicích s možnostmi dokonalého přizpůsobení konkrétnímu povrchu. Ať už pojede ve sněhu, v písku, kamenitou cestou nebo na šotolinovém povrchu, nové BMW X5 má mít vždy připravenu optimální kombinaci nastavení hnacího ústrojí i podvozku.

Prototypy ověřily schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění v zimním testovacím centru ve Švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, stejně jako v pouštních dunách v USA. Automobily byly vystaveny jak maximálnímu chladu, tak horkům. Nové BMW X5 se vypořádalo s extrémně suchým horským prostředím, s vysokou vlhkostí tropů a nástrahami bahnitých cest.

Komplexní testy jízdní dynamiky jsou prováděny v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v americkém státě Alabama, stejně jako na závodním okruhu Nürburgring na severu Německa.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
26. 5. 2018 07:39
Re: tie ladviny
Rozumím. Jenom se lišíme v odhadu, kde automobilky vydělávají peníze na okrajové produkty - ty to vidíš v zisku z vyšších cen SUV a já v nižších nákladech.
Avatar - Korendir
26. 5. 2018 00:12
Re: tie ladviny
Zcela jednoduchý vztah. Tím, že automobilky mají zisky z těchto populárních SUV, mohou si dovolit investovat/vyrábět méně prodejná, přesto krásná a zábavná auta pro image
25. 5. 2018 17:06
Re: tie ladviny
No nevím jaký je vztah mezi zvýšeným zájmem o SUV a Tebou zmiňovanou širší nabídkou sportovních vozů. Za modelových rozšířením je spíše vyšší míra sdílení techniky a možnosti nakupovat levné díly u dodavatelů. Prodeje se, myslím, významně nezvyšují, pouze se prodává sedanů, kombíků a MPV méně a dohánějí to SUV.
Avatar - Korendir
25. 5. 2018 10:00
Re: tie ladviny
tyhle všechny velké, střední i malé SUV můžou za to, že automobilky nabízejí nejvíc sportovních a na řidiče zaměřených vozů v historii.
Avatar - Korendir
25. 5. 2018 09:42
Re: tie ladviny
Mě se zase na druhou stranu ty větší ledviny líbí. Spíše mě zajímá jaká bude celková velikost auta. Z fotek vypadá dost mohutně, vzhledem k tomu že bude X7 ještě větší.